Badkamer - plaats handdouche

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eventjes advies nodig.

Voor de inrichting van de badkamer willen we bad en douche in elkaars verlengde. Dus wand van 340cm met daar bad (180cm) en douche (160cm) zonder scheiding tussen beide.

Nu is mijn probleem dat er te veel douches zijn, visueel dan.

Want regendouche in douche gedeelte + dan een handdouche om deze te kunnen uitspoelen ec. En dan daarlangs ook weer een handdouche voor het bad.

Nu dacht ik om net langs het bad, in het douchegedeelte eigenlijk de handdouche te hangen. Ik veronderstel dat die dan maar met 1 kraan kan bediend worden. Het meest logische lijkt me dan die van het bad. 't Voordeel ook is dat je niet met die doucheslang in het bad zit dan.

Mijn vraag is, gaat dat practisch zijn?

En vooral, gaat daat mooi zijn? :)

Of ben ik beter af met gewoon te kiezen voor badkraan met daarlangs handdouche en dan douchekraan met daarlangs handdouche?

Alvast bedankt.

Lid geworden
14 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je uitleg klinkt mooi...

Misschien een tekening ter verduidelijking?

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ah, is 't daarom dat er niemand reageert?

Bij deze dus.

Groene X1 is badkraan.

Groene X2 is douche (nog niet zeker tegen welke muur precies maar denk dat als we die tegen de lange zijde plaatsen we minder spatten gaan hebben.

De rode X de eventuele plaats van de handdouche.

Lid geworden
25 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lijkt me eigenlij wreed onhandig:
- als je dus de handdouche wilt aanzetten, moet je over het bad gaan reiken om die aan te zetten om zo je douche te kunnen uitspoelen als ik het begrijp?

- als je vb in bad zit, moet je ook weer gaan reiken naar doucheruimte om daar je handdouche te gaan nemen...

- of als je nog kindjes hebt en jezelf niet in bad gaat --> moet je dus langs bad gaan staan (dus feitelijk in de douche) om deftig je handdouche daar te kunnen nemen en dan via de kraan van het bad aan te kunnen zetten...​

Persoonlijk lijkt me dat allemaal het lastig maken. waarom niet gewoon badkraan, met zo'n handdouche bij en dan aan kant van je eigenlijke grote douche ook weer een handdouche? Als dat beetje deftig uitgewerkt is, lijkt me dat toch niet visueel te hoeven storen? Bij mij primeert het praktische altijd boven het visuele.

I.V.

Lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
8
Punten
18
Ik vrees zowel voor het praktische als voor het visuele...

Als je bij je badkraan een handdouche voorziet en één bij de douche zelf, dan heb je op twee plaatsen een 'kraan/douche-set'.

Als je een handdouche in het midden wil, heb je drie kraansets, want je badkraan en dan je handdouche en dan nog eens je douche zelf... Deze uitwerking lijkt mij visueel veel drukker.

Kies zowel voor het bad als de douche eenzelfde handdouche (en als het kan ook de badkraan en douche uit eenzelfde reeks). Dan past alles mooi samen en zal dat visueel allemaal wel meevallen.

Lid geworden
18 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je met inbouwkranen werkt kan je in theorie de douche uitgangen van bad en douche late samenkomen op een T stuk en zo doorgaan naar je handdouche.

Zo kan kan je deze van beide plaatsen bedienen.

Al vrees ik dat het esthetisch beter kan.

Je kan een oprolsysteem voor doucheslang in je badrand monteren, en je handdouche van de douche op de korte kant monteren. Deze zullen dan minder opvallen als je binnenkomt in de badkamer

Bovenaan