• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Badkamer lamp + ventilator

Lid geworden
1 jun 2018
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedemiddag

Wij zijn net verhuisd na een renovatie. De elektriciteit werd volledig vernieuwd. Ik ben bezig met de lampen op te hangen. Voorlopig zonder probleem. Nu kom ik in de badkamer. Vooraleer ik de tijdelijke lamp (peertje) er af haalde werkte de ventilator als de lamp werd aangedaan, bij het uitdoen van de lamp bleef de ventilator nog even draaien. Nu werkt enkel de lamp als ik de schakelaar aanzet. Uit de plafond komt een gele/groene (aarding), bruine, zwarte en blauwe draad. Op de lamp heb ik enkel N, L en aarding. Welke draden moet ik aansluiten op de lamp om zowel lamp als ventilator te doen werken?
Alvast bedankt.

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.617
Punten
113
Sorry, mijn glazen bol kan het van hier niet zien. Mss ventilator ook eens open doen en kijken wat daar aangesloten is. Je had beter gekeken hoe het tijdelijke lamp aangesloten was.

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Waarderingsscore
1.114
Punten
113
Goedemiddag

Wij zijn net verhuisd na een renovatie. De elektriciteit werd volledig vernieuwd. Ik ben bezig met de lampen op te hangen. Voorlopig zonder probleem. Nu kom ik in de badkamer. Vooraleer ik de tijdelijke lamp (peertje) er af haalde werkte de ventilator als de lamp werd aangedaan, bij het uitdoen van de lamp bleef de ventilator nog even draaien. Nu werkt enkel de lamp als ik de schakelaar aanzet. Uit de plafond komt een gele/groene (aarding), bruine, zwarte en blauwe draad. Op de lamp heb ik enkel N, L en aarding.

Welke draden moet ik aansluiten op de lamp om zowel lamp als ventilator te doen werken?
dezelfde als aangesloten waren
Alvast bedankt.

Lid geworden
1 jun 2018
Waarderingsscore
0
Punten
1
Sorry, mijn glazen bol kan het van hier niet zien. Mss ventilator ook eens open doen en kijken wat daar aangesloten is. Je had beter gekeken hoe het tijdelijke lamp aangesloten was.
Blauw zwart bruin

Lid geworden
1 jun 2018
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedemiddag

Wij zijn net verhuisd na een renovatie. De elektriciteit werd volledig vernieuwd. Ik ben bezig met de lampen op te hangen. Voorlopig zonder probleem. Nu kom ik in de badkamer. Vooraleer ik de tijdelijke lamp (peertje) er af haalde werkte de ventilator als de lamp werd aangedaan, bij het uitdoen van de lamp bleef de ventilator nog even draaien. Nu werkt enkel de lamp als ik de schakelaar aanzet. Uit de plafond komt een gele/groene (aarding), bruine, zwarte en blauwe draad. Op de lamp heb ik enkel N, L en aarding.

Welke draden moet ik aansluiten op de lamp om zowel lamp als ventilator te doen werken?
dezelfde als aangesloten waren
Alvast bedankt.
Blauw zwart bruin. Hoe sluit je deze dan aan? Er zijn maar 2 + aarding aan de lamp.

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Waarderingsscore
1.114
Punten
113
Blauw zwart bruin
Waarschijnlijk bruin en zwart samen op L en blauw op N.
en mss geeft dit pats boem
als je niet meer info kan geven vermoed ik dat je kennis van elek te klein is om dit zonder brokken klaar te krijgen

welke draad zit op welke klem aangesloten ?
aan 3 kleuren hebben we niets .

welke draden lopen van waar naar waar ?

hoe was je lamp aangesloten toen het wel goed ging ?
vermoeddellijk waren er aan je lamp draden samen genomen .

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.617
Punten
113
Blauw zwart bruin
als je niet meer info kan geven vermoed ik dat je kennis van elek te klein is om dit zonder brokken klaar te krijgen

Een ventilator heeft meestal 2x L en 1x N dus daarom dit antwoord.

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Waarderingsscore
1.114
Punten
113
Blauw zwart bruin

maar hij draait dan niet na

hier heeft die l en n
en dan de schakeldraad van de lamp op l´

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.617
Punten
113
Blauw zwart bruin

maar hij draait dan niet na

hier heeft die l en n
en dan de schakeldraad van de lamp op l´
Mss nog ergens anders een verbinding gemaakt maar dat kunnen we niet zien. Ts geeft ook weinig info en mss ook eens foto's posten zou mss al wat helpen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan