• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bad op zolder: warmtepompboiler - boiler of doorstromer

Lid geworden
27 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste forum-leden.

Graag had ik jullie advies over het volgende.

Situatie: wij zijn onze zolder aan het renoveren om er slaapkamer van te maken, met een bad erbij. Dit bad zou 2 a 3 keer per week gebruikt worden. Er ligt koud water tot boven op zolder. Ketel (mazout) staat ver weg, dus dat was echt geen optie om van daar warm water te laten komen (staat in aanbouw).

Nu zoek ik de meest energiezuinige oplossing om warm water te bekomen. Een gewone boiler gaat volgens mij veel te veel verbruiken voor wat we nodig hebben. Ik zag bij één een verbruik van +2600 kwh/jaar. Een 'eco' boiler verbruikt 1300 kwh/jaar, nog altijd redelijk veel. Een warmtepompboiler zoals deze (https://www.boiler-shop.be/a-48038400/50-150-liter/van-marcke-eco-smart-wp-120-liter/) zit aan 464, toch al een stuk beter. Bij een elektrische doorstromer zie ik niet goed hoe ik het jaarlijks verbruik kan berekenen.

Daarom graag jullie hulp. Wat zou het meest aangewezen zijn in deze situatie? 

het jaarlijks verbruik is voor elke situatie anders. Als u nooit warm water neemt of je neemt elke 4u een bad = wereld van verschil, voor elk van de types.

Doorstromer is de enige die water pas opwarmt wanneer u het nodig heeft. de andere houden een vat warm.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan