• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bad inbouwen

Lid geworden
18 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoi

Ik ben een niet super handige vrouw 🫣 en wil mijn badkamer afwerken.
Het bubbelbad staat er maar er is nog geen omkadering.
Naast het bad zou ik graag een kastje plaatsen (ik heb keukenkastje dat hier tussen past).
Ik zou het kastje willen plaatsen maar de ondergrond is voorzien van leidingen, dus niet vlak.
Ook zou ik willen dat het kastje niet hoger komt dan het bad en dat het wat gewicht moet kunnen dragen (als bvb iemand van de kinder er gaat op zitten).
Ik weet dat er ruimte moet zijn voor ventilatie.
Mijn idee was pootjes te voorzien onder het kastje en het kastje waterpas te zetten.
Maar hoe maak ik de kader?
Het kastje is niet sterk genoeg om veel gewicht te dragen.
Hoe maak ik de bovenkant vast.
Graag heb ik tegen het bad een grote plaat die ik er makkelijk kan afhalen wanneer er iets mis is met de leidingen van het bad (iets met magneten, maar wat doe ik dan met de plinten?.
Iemand tips, advies???
Alvast bedankt 🙂

Bijlagen

• IMG_1717.jpeg
    IMG_1717.jpeg
    114,7 KB · Weergaven: 48
  • IMG_1718.jpeg
    IMG_1718.jpeg
    118,7 KB · Weergaven: 46
  • IMG_1719.jpeg
    IMG_1719.jpeg
    137,3 KB · Weergaven: 41
  • IMG_1720.jpeg
    IMG_1720.jpeg
    114,7 KB · Weergaven: 40
  • IMG_1721.jpeg
    IMG_1721.jpeg
    99,2 KB · Weergaven: 42
  • IMG_1722.jpeg
    IMG_1722.jpeg
    79,9 KB · Weergaven: 47
Kader maken naast het bad ipv keukenkastje.
Afwerken met groene MDF plank langs boven of andere zoals HPL.
Dan binnenin een box van groene MDF maken met eventueel een deurtje.
Dit is veel steviger en perfect op maat.

Wand idem. Kader voorzien, lat tegen muur, tegen grond en tegen het kastje dat je maakt. Dan een plaat op maat ertegen plaatsen.
Ik zou achter de badrand blijven of mooi gelijk.
Als je erachter moet zijn, kan je terug die plaat eraf nemen. Door bv terug los te schroeven

Hopelijk is het gezichtsbedrog maar het lijkt of je vloer niet ver genoeg loopt en een cm of 4, 5 voor de badrand al stopt?

Je kan in een doe het zelf zaak waar ze hout op maat verzagen een plaat in groene mdf op maat laten zagen. De maat is van de vloer tot onder de rand van het bad
Plaats die plaat onder de rand, meet dat die loodrecht staat en teken een lijn op de vloer. Tel de dikte van de plaat er bij en bevestig daar onder de badrand een balkje op de voer met vijzen. Pas op voor de leidingen. Best is hiervoor voor te boren in balk + vloer + chape en met pluggen werken in de chape. Enkel in de vloer kan ook maar is niet stevig. Dan plaat terugplaatsen en tegen het balkje vijzen.
Mooier zou zijn om van muur tot muur te werken met 1 plaat. Dan dien je een kleine uitsparing te zagen aan de bad achterkant. En kan je werken met balkjes tegen de muren.
Plaats ook blakjes tegen de muur voor een afdekplaat bovenop om op te zitten.
Aangezien je niet weet hoe een kader te maken, vrees ik dat het bevestigen van balkjes misschien ook niet makkelijk is voor jou?
Als niet weet hoe balkjes aan de muur te bevestigen zal je toch wat hulp moeten inschakelen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan