• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ayousplanken bevestigen

Lid geworden
24 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik wil ayousplanken van 15mm bevestigen met een spijkerpistool, welke lengte van nagels kan ik best gebruiken? 30mm of langer?

Hoe dik zijn de latjes waarin je ze wil bevestigen? Je wil daar natuurlijk niet doorheen schieten want dan maak je gaten in je geveldoek.

Alvast niet langer dan 35mm dan, want ze gaan al minstens 1 à 2 mm diep in de boterzachte Ayous, dus ook al worden ze schuin geschoten, met 40 mm zit je er door en krijg je gaten en op termijn scheuren.

Ik vraag me ook af of Ayous speciale nagels nodig heeft met een kop, want dat is zó licht dat de nagel er op termijn misschien doorheen scheurt zonder kop.

Idd, dit is een zeer lichte plank… of misschien beter schroeven dan met rvs schroeven??

Alvast niet langer dan 35mm dan, want ze gaan al minstens 1 à 2 mm diep in de boterzachte Ayous, dus ook al worden ze schuin geschoten, met 40 mm zit je er door en krijg je gaten en op termijn scheuren.

Ik vraag me ook af of Ayous speciale nagels nodig heeft met een kop, want dat is zó licht dat de nagel er op termijn misschien doorheen scheurt zonder kop.
Lukt wel hoor, hingen bij mij al 4/5 jaar op zonder problemen. Wel wat spelen met de druk van het pistool om ze niet te diep te schieten.

Waren wel meer ‘blokken’ dan planken bij mij.

Geen flauw idee welke diepte nagel ik gebruikt heb indertijd.

Net gezocht: was ayous 20x42. Nagels waren die in bijlage. Probeer die op ecotools ofzo te vinden. In de bakstenen winkel zijn de superduur.

Bijlagen

• IMG_8277.jpeg
    IMG_8277.jpeg
    211,8 KB · Weergaven: 12
Oké, bedankt voor de info!! Ga het spijkeren en voor de zekerheid wat lijm erachter…

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan