• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Automaat alarm tussen meterkast & hoofddiff?

Lid geworden
22 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik ben momenteel bezig met een uitbreiding van een reeds tien jaar bestaande (en gekeurde) elektrische installatie. In een tweede (nieuwe) zekeringkast heb ik een nieuwe diff (30mA) geplaatst en deze verbonden met de hoofddiff (300mA). Toen ik hier mee bezig was heb ik gemerkt dat de automaat waaraan het alarmsysteem gekoppeld is, aangesloten is aan de "meterkastzijde" van de hoofddiff. Deze automaat is dus niet beschermd door een diff.

Is dit toegestaan (bij mijn weten zouden alle zekeringen toch minstens achter de hoofd diff moeten zitten)? Wanneer ik het bestaande eendraadsschema bekijk, is het ook duidelijk dat deze zekering zich in principe achter deze diff zou moeten bevinden.

De enige reden die ik kan bedenken dat dit zo is uitgevoerd, is dat de alarmcentrale onder spanning blijft staan zelfs als de diff eruitligt (wat op zich zinloos is omdat zowel de alarmcentrale als sirene voorzien zijn van een batterij).

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ik vermoed dat dit zo voorzien is idd bij uitval van de hoofddiff.

Deze kan een inbreker meestal vrij makkelijk laten uitvallen.

Of het zo mag denk ik niet.

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is verboden volgens het AREI. De meter in de kast moet toekomen op een diff en deze diff is normaalgezien ook verzegeld door de keurder. Als je een installatie wenst die zo is uitgevoerd dan kan je voor de automaat van het alarm ook een diff zetten en deze mee laten verzegelen (is hier bij mij gebeurd).

Lid geworden
22 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bedankt voor de reacties! Ik was er ook van overtuigd dat de huidige installatie niet conform het AREI was, alleen het feit dat het net de zekering van het alarmsysteem was deed mij twijfelen.

De automaat van het alarmsysteem achter zijn eigen diff is idd ook een goed idee, nu ik toch extra kast heb bijgeplaatst is dit zeker het overwegen waard.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan