• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Autocad

lening

Actief Lid
Lid geworden
17 jul 2018
Waarderingsscore
64
Punten
28
Weet iemand of deze licenties legaal of illegaal is. Want op autocad website lees ik dit: Vanaf januari 2016 stopte Autodesk met de verkoop van nieuwe eeuwigdurende licenties. In mei 2017 zijn we gestopt met de verkoop van onderhoudsplannen. Alle Autodesk-software kan worden gekocht als abonnement op een abonnement.

Het is gewoon om zelf mijn huis te tekenen en wat ik nog wil maken in mijn vrije tijd.

AutoCad 2024 officiële versie met permanente licentiecode
€ 200,00

Wiely

Nieuw Lid
Lid geworden
24 sep 2012
Waarderingsscore
9
Punten
8
Nanocad is een goed alternatief.

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.129
Punten
113
Autocad werkt nu enkel nog met abonnementen, dat klopt...
Misschien is Fusion 360 uit de stal van Autodesk een alternatief? Dat kan je in bepaalde gevallen (als student, hobbyist ...) nog gratis gebruiken. Enkel voor 3D-toepassingen is dat gelimiteerd, de 4de-as kan je niet meer omzetten naar gcode zonder betalende licentie, etc. Maar dat heb je niet nodig om het plan van een huis (of wat dan ook) te tekenen.

JeroenDf

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
21 jan 2020
Waarderingsscore
824
Punten
93
€200 voor een permanente licentie? Wees maar zeker dat die illegaal is, daarvoor heb je amper een maandlicentie.

Een gratis variant die ik thuis op mijn desktop gebruik voor simpele 2D dingen is Librecad. Dat werkt bovendien ook op Linux en Mac. Voor de lol heb ik dat eens op mijn steamdeck geïnstalleerd maar tekenen op zo een klein scherm is niet echt praktisch :)

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.129
Punten
113
1.935€ kost je dat voor 1 jaar ofwel betaal je 161,25€/ maand voor autocad 2024.
Dat lijkt me weer zoiets wat te mooi is om waar te zijn die 200€ voor die permanente licentie (ik dacht/ denk dat Autocad enkel nog te gebruiken is via een abonnementsformule).Screenshot_20230705_083044_Samsung Internet.jpg

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
519
Punten
113
Vroeger kon je AutoCAD 'kopen'. Als je dat had mag je dat blijven gebruiken, maar je mag die licentie niet vrij verkopen.
Dit is dus zeker weten niet correct.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Weet iemand of deze licenties legaal of illegaal is. Want op autocad website lees ik dit: Vanaf januari 2016 stopte Autodesk met de verkoop van nieuwe eeuwigdurende licenties. In mei 2017 zijn we gestopt met de verkoop van onderhoudsplannen. Alle Autodesk-software kan worden gekocht als abonnement op een abonnement.

Het is gewoon om zelf mijn huis te tekenen en wat ik nog wil maken in mijn vrije tijd.

AutoCad 2024 officiële versie met permanente licentiecode
€ 200,00

En moet het per sé met alle features van AutoCAD zijn?

Als het is om je huis te tekenen, is Sketchup niet goed genoeg? Sketchup make 2017 is nog steeds gratis en kan je nog steeds online vinden. En je kan er ook best wel wat in tekenen. (Voorbeeld de Europa Building die ik gemodelleerd heb voor een VR toepassing)

Bijlagen

• Europa building 7 - 2017.png
    Europa building 7 - 2017.png
    935,3 KB · Weergaven: 27

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
519
Punten
113
sketchup, tsja, dat kan je inderdaad gebruiken als het niet juist moet zijn. :rolleyes:

bert2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
257
Punten
63
Ik heb m'n woning getekend met Draftsight. (https://www.draftsight.com/how-to-buy)
Nog zo'n Autocad-kloon, maar een pak goedkoper (250€/jaar). Het hangt er allemaal van af hoe gedetailleerd je moet gaan. Ik trad op als architect.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.152
Punten
113
sketchup, tsja, dat kan je inderdaad gebruiken als het niet juist moet zijn. :rolleyes:
is het om zijn huis te tekenen om "een beeld te krijgen" of is het om plannen te tekenen... Ieder projectje dat ik hier doe, maak ik toch ook in sketchup. een kast die moet gemaakt worden, tafel, banken, tuinhuis, schommel met torens... Nie om exact juist te zien, maar wel om te zien wat het wordt en om te zien wat er allemaal nodig is...

Daar ga je natuurlijk geen plannen mee tekenen... Allée, ik toch nie :)

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
519
Punten
113
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld.
Ik teken met AutoCAD en Solid Edge. 2 professionele pakketten die juiste tekeningen afleveren.
Voor mezelf heb ik ook nog wat getekend in sketchup, maar ik ergerde me dood aan de beperkingen en minuscule onjuistheden.
Maar inderdaad, als het maar voor een beeld te schetsen is, dan is sketchup een droom want het gaat heel snel en kan gratis.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan