• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Asbest rond leidingen of niet ?

Lid geworden
24 mrt 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedemiddag ,

Wij beginnen weldra aan verbouwingen aan een prefab bungalow van jaren 70 waar ook wat breek en kapwerk aan te pas gaat komen in de kruipkelder .

Nu heb ik mijn cv leidingen bekeken en deze zijn ingewikkeld met geribbeld karton en wit glaswol-achtig vulling ... met ijzerdraad omwikkeld ... moet ik mij zorgen maken voor asbest ? Foto als Bijlage meegedeeld

Graag jullie advies en kennis
Ps : witte substantie smelt wel met vlamtest

Bijlagen

• 20230324_114510.jpg
    20230324_114510.jpg
    198 KB · Weergaven: 27
  • 20230324_114602.jpg
    20230324_114602.jpg
    129,1 KB · Weergaven: 27

ebe

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 jan 2015
Waarderingsscore
223
Punten
43
Dit is geen asbest. Mocht je ook iets vinden waar ook gips rond zit, is de kans wel reëel dat daar asbest in zit (in het gips).

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan