• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Asbest plafondtegels?

Lid geworden
26 sep 2024
Waarderingsscore
3
Punten
3
Hoi

Kan iemand me vertellen of deze plafond tegels mogelijk asbest bevatten? Volgens de vorige eigenaar werd er 4 jaar geleden gerenoveerd maar ik vind het er persoonlijk ouder uitzien.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• 5e10a994-2caf-4d09-9a44-639f36946c0d.jpeg
    5e10a994-2caf-4d09-9a44-639f36946c0d.jpeg
    115,7 KB · Weergaven: 67
Ik denk niet dat hier asbest in zit. Je kan altijd eens een tegel uithalen en de achterkant bekijken om te zien welk merk/productnr er op staat.
Maar om asbesthoudend te zijn moeten deze al redelijk oud zijn en volgens de foto zien ze er toch nog vrij fris uit (afh. ntrlk in welke ruimte ze hangen).

Thx, is een commerciële ruimte, heeft in het verleden een fietsenwinkel ingezeten en afgelopen 4 jaar verhuurd voor verschillende commerciële doeleinden.

Kans asbest lijkt mij ook klein. Voor zekerheid kan je altijd een staaltje opsturen naar labo; dan ben je zeker.

Ok dankjewel om even mee te kijken 🙏

Ter info, ik had ook even contact genomen met een asbestverwijderaar, deze gaf aan dat hij nog nooit asbest was tegen gekomen in plafondtegels.

Ik ga het hier dus bij laten en geen materiaal onderzoek aanvragen.

Die rechtse tegel lijkt me een oudere te zijn (meer dan 20 jaar), die linkse een recentere (4 jaar lijkt aannemelijk)

Die rechtse tegel lijkt me een oudere te zijn (meer dan 20 jaar), die linkse een recentere (4 jaar lijkt aannemelijk)
vermoed wel dat ze van dezelfde leeftijd zijn, tegels zijn gemengd overheen hele plafond 🤷‍♀️

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan