• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Apple IPad: teleurstelling

Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAA.



omg
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Natuurlijk, en da's uw goed recht maar iemand een Air aanraden "om te surfen in de zetel" vind ik er toch wat over.
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
-'t is pokkeduur

-'t kan niet meer dan een gemiddelde netbook

-'t is pokkeduur

-'t is pokkeduur
 

MB

Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
617
Waarderingsscore
0
Punten
0
whacker wrote:
-'t is pokkeduur

-'t kan niet meer dan een gemiddelde netbook

-'t is pokkeduur

-'t is pokkeduur

Er zijn mensen die duizenden euro's aan een lamp uitgeven en die lamp geeft evenveel licht als een "pendellampje"

Er zijn mensen die tienduizenden euros meer uitgeven aan een auto maar een dacia brengt je ook van A naar B



enzovoort ...
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geef mij dan maar een Thinkpad X300. Even compact en een stuk veelzijdiger dan een air 8)
 
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
379
Waarderingsscore
1
Punten
0
Blokker_1999 wrote:
Geef mij dan maar een Thinkpad X300. Even compact en een stuk veelzijdiger dan een air 8)



- is ni even compact. Komt nog ni in de buurt

- veelzijdiger. Op welk vlak?

- Is duurder dan de air
 
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
379
Waarderingsscore
1
Punten
0
Blokker_1999 wrote:
Geef mij dan maar een Thinkpad X300. Even compact en een stuk veelzijdiger dan een air 8)



- is ni even compact. Komt nog ni in de buurt

- veelzijdiger. Op welk vlak?

- Is duurder dan de air
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
-Thinkpad heeft al bewezen wat het waard is, een Macbook niet.
 
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
379
Waarderingsscore
1
Punten
0
whacker wrote:
-Thinkpad heeft al bewezen wat het waard is, een Macbook niet.



Tegen zo'n gefundeerde argumenten kan ik niet op. Gelukkig dat hem zich al bewezen heeft anders zou de nog gaan denken dat hem gewoon pokkeduur is. Koop gewoon waar ge zin in hebt maar stopt me nonsens te verkondigen over andere produkten die ge ni kent. Hebt gij ooit al ne mac gekocht? MacOsX al eens vergeleken met Vista of windows7? Gij zit gewoon wa uit uwe nek te lullen.
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee, ik heb nog nooit ne Mac gekocht, nee.

Ik heb ook alleen maar persoonlijke ervaring met tweedehands Thinkpads.

Het valt mij gewoon op dat de enige portables die na meer dan 3 jaar nog gebruikt worden toevallig allemaal Thinkpads zijn. Gezien ik, sinds ik begonnen ben met informatica studeren, dagelijks in contact kom met mensen die deze laptops dag in dag uit gebruiken en van nog niemand slechte commentaar gehoord heb erover, ga ik er van uit dat dat toch een beetje bewijst dat het degelijke machines zijn.

Ik ga niet verder uitweiden over de algemeen bekende kwaliteit en duurzaamheid want dat zou een beetje te veel van het goede zijn.

AFAIK is de Air in 2008 voorgesteld. Geen enkele Air kan dus de 3 jaar al bereikt hebben. Toch puik dat je al kan voorspellen dat deze het beter zal doen dan de Thinkpad.

Verder zie ik niet in wat de vergelijking van het OS erbij komt doen? Sinds 2002 gebruik ik een gratis OS en ik wens dat zo te houden.
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja ok, ik trek mijn mening terug, jullie zijn duidelijk de experts op basis van jullie eigen ervaring. :roll:
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk niet dat ge mijn argument snapt.

Ik zit momenteel zo'n 8 jaar in de business. Over die acht jaar heb ik alleen nog maar positieve verhalen gehoord, gelezen en ervaren over de duurzaamheid en kwaliteit van de Thinkpads. Sta me dus toe sceptisch te reageren tegenover claims die een notebook die amper 2 jaar bestaat hoger inschatten dan een Thinkpad op vlak van bouwkwaliteit en duurzaamheid. Zeker wanneer die enkel en alleen uit persoonlijke ervaring bestaan en objectiviteit missen.



Om het nog iets plastischer voor te stellen: Thinkpads zijn de Miele's onder de notebooks. Een reputatie die ze over vele jaren hebben opgebouwd. Natuurlijk kan het zijn dat de Air nog beter is, maar dat is momenteel gewoon nog niet na te gaan.



Verder zei ik ook dat voor de toepassingen die die gebruiker nodig had een SIMPELE netbook meer dan voldoende was. Dan kom je dus makkelijk toe met 300 euro EN je kan er meer mee dan met een iPad. Natuurlijk staat het iedereen vrij te kopen en te gebruiken wat ze willen.
 
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
379
Waarderingsscore
1
Punten
0
Sta me dus toe sceptisch te reageren tegenover claims die een notebook die amper 2 jaar bestaat hoger inschatten dan een Thinkpad op vlak van bouwkwaliteit en duurzaamheid. Zeker wanneer die enkel en alleen uit persoonlijke ervaring bestaan en objectiviteit missen.





Dat is het hem nu juist. Ge vergelijkt 2 producten waarvan ge er maar 1 kent. Ik werk al jaren met pc en mac. Ze hebben elk hun voor en nadelen maar als het om kwaliteit van hardware gaat kan ik u verzekeren dat macs een langere levensduur hebben.

Ik denk dat ge de betekenis van objectiviteit toch maar eens moet gaan opzoeken.

De grootste tegenstanders van apple zijn steeds mensen die er nog nooit mee gewerkt hebben. Apple gebruikers werken vaak ook met pc's. Mijn oordeel zal dan misschien net iets objectiever zijn. Trouwens heb hier ne Mac G4 van 2000 (het jaar niet euro's :D ) Die draait macOs X ,staat elke dag aan en is nog nooit in herstelling geweest. En dat kan ik niet zeggen van de pc's die ik hier heb.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.586
Waarderingsscore
0
Punten
0
whacker wrote:
-Thinkpad heeft al bewezen wat het waard is, een Macbook niet.





Ferme boutade.

3 verschillende Macbooks blijken hier super stabiel, stil (!!!), duurzaam, al 4e jaar op rij.

Hier komt niets anders meer binnen.



Die toestellen hebben me al veel geld bespaard!!
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Begint een beetje mank te lopen.

Hoe kunt ge nu in godsnaam een Mac desktop vergelijken met de PC desktops die ge toevallig hebt staan? Bij die Mac wordt alles zorgvuldig uitgekozen, getest en op elkaar afgestemd, terwijl ge bij die PC gewoon uw goesting doet.

Ik wil maar zeggen: 't is VEEL simpeler een stabiel systeem te maken met hoogwaardige componenten van grote vendors (lees: Intel) en waarbij iedereen samenwerkt, dan met een allegaartje van hardware dat toevallig toen betaalbaar en beschikbaar was.

Tot zover dat punt, want dat was helemaal niet de bedoeling om het daarover te hebben.



Wat ge dan weer wel kunt vergelijken zijn portables. Daar is wel, bij het ene merk al iets meer dan het andere, op voorhand nagegaan of alles goed samenwerkt en niet te veel problemen geeft.

Hier blijf ik bij mijn standpunt dat een Thinkpad zijn degelijkheid bewezen heeft en van een Air moet ik dat nog zien.

WAARMEE IK NIET WIL ZEGGEN DAT EEN AIR SOWIESO SLECHT IS. Zelf zou ik geen van beiden kopen maar dat is een andere thread waard. :)
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
stitchke wrote:
Ge vergelijkt 2 producten waarvan ge er maar 1 kent.
En bovendien appelen met peren, al was het maar in aankoopprijs.



stitchke wrote:
De grootste tegenstanders van apple zijn steeds mensen die er nog nooit mee gewerkt hebben.
Of mensen die niet bereid zijn meer te betalen dan X euro voor een CPU en geen euro aan design willen geven bv. Niet iedereen waardeert een bepaalde gebruikservaring even veel. En je moet je altijd afvragen welk doel je wil bereiken met je aankoop. Je aankoop is het middel tot dat doel, niet het doel op zich lijkt me.



Zolang Apple geen budgettoestellen maakt, hoef ik er geen, want een pc blijft voor mij een middel, geen doel en al helemaal geen salontafel-decoratie. Maar ieder maakt dat voor zichzelf uit.



flesjespa (ergert zich erg weinig aan zijn pc en/of OS en vindt Mac-Pc discussies eigenlijk zinloos)
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mikkie: leuk voor u en koop aub opnieuw een Mac als je u daar goed bij voelt (of 2, of 3 of 8 voor mijn part).

Ik vind het gewoon frappant dat jullie de Air onmiddellijk boven een "industry classic" als de Thinkpad zetten.

PS: mijn meest gebruikte laptop momenteel is een Acer en ik weet dat dat bucht is, dat die bouwkwaliteit weinig voorstelt, dat het keyboard brol is en dat er exotische hardware in wordt gebruikt (en dat er Windows op staat wanneer je hem koopt). Bij mij was echter de prijs een hele grote factor gecombineerd met het feit dat die sowieso na 2 jaar vervangen wordt.

Conclusie: ieder zijn meug!
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.586
Waarderingsscore
0
Punten
0
Modelleke van 900 euro wordt hier onder andere ook al z'n 3e jaar gebruikt. Draait nog alle dagen Vectorworks 12. Stil en stabiel.

Nog geen enkele panne of probleem.



Het is altijd terug wennen als een collega met relatief nieuwe HP laptop (professionele reeks) hier wat komt bijwerken op kantoor. Dingen die voor hem gewoonte zijn geworden (foutmeldingen, omwegen via third party software bijvoorbeeld genereren van PDF 's, lawaai (blazen en kraken) en slecht zicht zodra het zonnetje schijnt) zijn voor ons al lang verleden tijd.



Hij blijft mac afkraken (running gag zonder inhoud geworden, zo hoort het hehe) maar is tegelijkertijd zeer sarcastisch over z'n eigen HP en windows.



Who cares.





Maar wat niet weet, niet deert.

Het wordt echter soms wel irritant als feiten (zoals de betrouwbaarheid van apple) worden ontkend door mensen die nooit een mac hebben gehad. da's zooo :roll: :roll: :roll:
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
GODVER IS'T NU GENOEG?!

Ik heb niet gezegd dat Apple onbetrouwbaar is of minderwaardige producten maakt ffs. Ook Mac vs PC gezever boeit me absoluut niet. Iemand zei dat een Air beter is dan een Thinkpads op vlak van bouwkwaliteit en DAT neem ik niet zo maar aan, integendeel.

De rest kan mij allemaal geen kloten schelen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan