Apple IPad: teleurstelling

Hilket

Lid
Lid geworden
15 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
16
apple fanaat hier zijnde haal ik het ding niet in huis.

Het kan nog veel te weing.

Goed voor de die hards die absoluut zo'n ding willen hebben, om het te hebben en te showen.

Maar als ze echt eens zouden nadenken, zouden ze wachten op de 2.0 versie.

Soit Apple is ongelofelijk slim in marketing.

Ik wacht af, zo wacht ik nog steeds op een betere iPhone, mijn geduld zal beloond worden 8)

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
jandc wrote:
Welke NIET-geek zit nu op zo'n dingen te wachten?
Meer dan geeks denk ik dan bij mijzelf.

De iPad is voor mij een apparaat van net niet. En dat op alle vlakken.

- Om te beginnen beloofd Apple ons een superiere surfervaring. En idd multitouch op zo een scherm moet zeer leuk zijn. Alleen ontbreekt er ondersteuning voor flash en andere plugins die gemeengoed zijn op desktopcomputers. Een hoop sites zullen dus niet werken op de iPad.

- Snel even fotos bekijken. Maar je moet ze wel vooraf opladen via je PC. Snel even de geheugenkaart uit je fototoestel halen zit er niet bij of snel gegevens overzetten via stick ook niet omdat er geen USB poort opzit en ook geen cardreader. Wel kan je blijkbaar een kit kopen om dit op te lossen (extra geld voor Apple) maar er is slechts 1 dock connector dus moet je steeds zien wat je aan het doen bent.

- Het apparaat word omschreven als een echt multimedia apparaat. Alleen spijtig dat ze het scherm voorzien hebben van een 4:3 verhouding en films dus helemaal niet tot hun recht komen. Het ontbreken van een video uitgang zoals HDMI, DVI of zelfs VGA maakt de teleurstelling op videogebied compleet. Bijkomend probleem, zeker als je wat HD films op je iPad wenst op te slaan kan het kleine geheugen zijn (16 tot 64GB) en ook hier weer moet je telkens via je PC passeren om er films op te zetten.

- Muziek spelen zal het apparaat wel goed doen aangezien het in essentie een oversized iPod is, maar ben je dan niet beter af met de stereo in huis?

- e-reader. 1 van de grootste verkoopsargumenten waarmee men ons om de oren slaat is de nieuwe iBook store en de mogelijkheid tot het lezen van boeken op de iPad. Maar de iPad beschikt over een (welliswaar IPS) LCD paneel dat zeker niet geschikt is voor het lezen van een goed boek. Daar heb je een echte e-reader met e-ink voor nodig. Veel rustiger voor de ogen.

- iPhone OS. For the love of God, why? Het iPhone OS komt met enkele belangrijke beperkingen. De grootste hiervan is het gebrek aan multitasking. Zo zal het moeilijk zijn om een IM (zoals MSN) conversatie te houden terwijl je een spelletje aan het spelen bent. Op de PC doodnormaal, op de iPad onmogelijk. Bijkomend nadeel, je kan niet zomaar software installeren. Net als op de iPhone moet alles door Apple goedgekeurd worden.

- Geen Camera. Dat er achterop geen camera zit kan ik perfect inkomen. Het ding is een beetje groot om als fototoestel te gebruiken. Maar een camera voorop was toch leuk geweest voor videoconferencing.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Blokker, mooie samenvatting!

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
maw,

een vrij dure coaster voor mijne trappist. :mrgreen:

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee, eerder een grote (dure) iPhone zonder phone.

iPhony? :roll:

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
whacker wrote:
Nee, eerder een grote (dure) iPhone zonder phone.

iPhony? :roll:

Meer een kruising tussen iPod Touch en iPhone. Net zoals bij de Touch zit er geen GSM modem in maar net als bij de Phone is er wel een 3G modem waardoor mobiel internet mogelijk is, en in combinatie met een programma als skype (als het toegestaan word in de store) kun je dan wel bellen.

l3m4nt

Lid
Lid geworden
26 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
16
ipad1.jpg

xtra

Lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
ik denk dat de ipad veel potentieel heeft.

Ik heb de indruk dat apple de introductie wat te rap voorgesteld heeft.

Zo zit er bv maar iphone os 3.2 in. Als je ziet dat de cpu 4 core's heeft dan merk je direct daar hier nog heel potentieel zit.

Volgens foto's die nu op het net leaken bevat het chassis een uitsparing voor een camera, dus waarschijnlijk komt die ofwel later, ofwel was die nog niet klaar voor de presentatie.

Ik denk tegen de tijd dat de nieuwe iphone er komt (en waarschijnlijk dan ook nieuw iphone os) de ipad plots ook veel krachtiger zal worden

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
xtra wrote:
Volgens foto's die nu op het net leaken bevat het chassis een uitsparing voor een camera, dus waarschijnlijk komt die ofwel later...

Laat die "waarschijnlijk" maar vallen. Het marketingplan van Apple is zo doorzichtig als glas op dat gebied.

Maar dat zal sommigen er uiteraard niet van weerhouden er als eerste bij te willen zijn en er nu al eentje te kopen. Apple hoef je niets te leren over de menselijke behoefte naar (pseudo-)exclusiviteit en de drang dit met pseudo-rationele argumentaties te verdedigen. :)

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
In tegenstelling tot velen hier blijkbaar zie ik wel een markt voor dit ding, zij het dan voornamelijk in domotica toepassingen, waar dit als remote kan dienen voor alles te bedienen.

Veel goedkoper dan bijvoorbeeld een Philips Pronto 9600, met veel meer mogelijkheden en vooral met minder vendor lock-in...

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maar dan ben je imho beter af met 1 van de vele tablets die nu reeds op de markt zijn. Daar kan je zonder problemen eigen software opzetten zonder dat je langs Apple moet passeren. De iPad is zeker geen uniek product, het bestaat al jaren maar komt nu vanwege Apple in de spotlights te staan.

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Apple geen vendor lock in?!

Ge denkt toch niet dat ge gaat mogen doen wat ge wilt ermee?

Lid geworden
11 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
T is gewoon een gadget om spellekes op te spelen en filmkes te zien. Zeker ni meer dan da. Ze willen ook wel nog laptops kunnen verkopen hé. Ze gaan ni hun eigen producten beconcureren.

Lid geworden
11 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
T is gewoon een gadget om spellekes op te spelen en filmkes te zien. Zeker ni meer dan da. Ze willen ook wel nog laptops kunnen verkopen hé. Ze gaan ni hun eigen producten beconcureren.

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
filmkes mee zien wordt al een bekke debiel want ge moet alles overzetten via uwen iTunes.

Niet echt handig + storage limiet...

Lid geworden
11 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wa ge bedoeld is: Ik kan mijn 2500 GB illegaal gedownloade films daar ni mee zien. Daarvoor moet g'uw laptoppeke pakke he manneke. Trouwens ik zeg ook ni dat die i-pad het van het is. Ik snap wel de visie die erachter zit.

Toen ze met de i-tunes store begonnen lachte iedereen van waarom zou ik betalen. Wel zo debiel was het ni. De Zune daarentegen. :D

In amerika hebben ze snelle draadloze verbindingen die streaming video zonder probleem toelaten. Geen storage problemen. Betalen moete wel natuurlijk. Maar da is het hem net. Apple verdient zijn geld al lang ni meer met hardware te verkopen. Het echte geld zit hem in de content. En apple verdient daar geld gelijk slijk mee. Da noem ik slim ni debiel.

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Denk niet dat 't echt de bedoeling is om volledige films op te zien dus uw verwijzing naar illegale content slaat op weinig.

Ik neem aan dat het makkelijk kan zijn, ik zit nu immers ook vaak in de zetel met de laptop en da's een beetje een gedoe. In feite is dat dan meestal gewoon om iets op te zoeken of om mail te checken.

Edoch, dat is veel goedkoper en simpeler op te lossen dan door een iPad te kopen.

Lid geworden
11 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja de toekomst zal nog moeten uitwijzen of het aanslaat. Momenteel ben ik ook content met ne laptop.

Welk goedkoper alternatief zou gij dan kopen ipv de i-pad. Puur uit interesse zenne.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan