• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Apple IPad: teleurstelling

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ik hunker al jaren naar een groter scherm én snel opstarten. Mss biedt de Ipad dit.

Ik zou hem vooral gebruiken voor ebooks, maar gisteren op Tv (NL) werd er nog maar eens op gedrukt hoe vermoeiend LCD is om te lezen en hoe goed het scherm van bv. een kindle is om langdurig voor te zitten.

Een Nederlands bedrijf zou volgend jaar een soortgelijk "rustig" scherm op de markt brengen mét kleur.

Ik wacht nog wel even, zeker voor de prijs die een Ipad moet kosten.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bwah, het is zijn prijs niet waard, maar dat ligt vooral aan de prijs.

Voor de rest, bij de opgesomde nadelen hier steekt het ontbreken van multitasken me tegen.

Ik ben in zoiets geïnteresseerd, maar dan vooral voor lezen ebooks, en dat ik toegang heb tot internet, dat ik kan downloaden, opzoeken eventueel....

Muziekje erbij is ook leuk.

Sowieso wacht ik nog met die dingen, puur omdat volgens mij er nog veel verbetering gaat komen, en ik wil er wel eentje die echt niet vermoeiend gaat zijn aan de ogen, want dat steekt me tegen (maar dat komt omdat ik misschien nog geen goeie op dat gebied gezien heb...).

Heel stomme vraag, kan zo'n iPad ook gebruikt worden als grafisch pad voor je computer (of hoe noemt dat, zoals een bamboo voor grafische pen bijvoorbeeld, of zelfs als touchpad voor je computer....dus dat je hem desnoods ook kan koppelen aan andere computer?)

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Geen multitasking is idd serieuze afknapper.

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
@Meisje, ik denk dat dat laatste niet mogelijk is.

Mijn mening: zit veel potentieel in, maar komt er nog niet helemaal uit.

Dat multitasken is echt wel een serieuze tegenvaller, en geen camera is ook jammer. Zou nl. een geweldig ding kunnen zijn om mee in de zetel te skypen ofzo.

Ik denk dat je het als iets moet zien dat je in je vrije tijd zou gebruiken en thuis. Ik vind een iphone handiger om buiten huis mee te nemen.

Dus in dat geval zou de wifi versie voldoende zijn, indien ze $ omrekenen naar € zou het 350 € kosten, dit valt op zich nog mee. Maar het kan ook zijn dat ze het $ gewoon omzetten naar €, as in 500 €, dat zou me wa teveel zijn. Dus wordt afwachten.

Het lijkt me wel een apparaat te zijn dat je in de toekomst op salontafels ziet liggen. Hoe vaak dat bij ons die laptop niet op de keukentafel staat en in de living, om snel een filmke te tonen, of een afbeelding enz.

Voor mijn vriend zou dat bv. een perfect ding zijn, het enige dat hij doet op mijn macbook is op forums zitten, mails lezen en wat surfen. Dat doet hij dan nog meestal in de zetel (heb die kleine macbook). Dus in dat opzicht zou zoiets perfect zijn voor iemand zoals hem. Het heeft net de functies die je nodig hebt en je kan er relaxed mee in de zetel zitten :) Alleen vraag ik mij af of dat typen niet te vervelend gaat als je in de zetel zit.

In ieder geval, ik zou zeker wachten tot de tweede serie zodat de kinderziektes eruit zijn. Heb ik met de iphone toen ook gedaan en blij dat ik er nu gene van serie 1 heb.

Het reclamefilmpje op apple.com is wel de moeite om eens te bekijken.

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
38
Ik vond de IPod al overroepen, om nog maar niet te spreken over de IPhone. Welke NIET-geek zit nu op zo'n dingen te wachten?

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Ik wil wél een iPad zenne! Al zal de iPad2.0 waarschijnlijk veel kinderziektes wegwerken...

Lid geworden
12 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
voor €500 hebt ge ne laptop met alles erop en eraan (én multitasking :)), alleen staat er geen fruit op. Ik zie de meerwaarde wel van het ding maar het is de prijs niet waard

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Maxi029 wrote:
voor €500 hebt ge ne laptop met alles erop en eraan (én multitasking :)), alleen staat er geen fruit op. Ik zie de meerwaarde wel van het ding maar het is de prijs niet waard

Welke meerwaarde vraag ik mij af?

Lid geworden
12 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Luddie wrote:

groot (aanraak)scherm, handig voor multimedia te tonen, eens occasioneel te surfen, handig formaat. Allee ja, laat ons zeggen dat ik me wel kan voorstellen dat er mensen zijn die dit gemakkelijk vinden. En het 'gadget'-gehalte natuurlijk. Maar zelf hoor ik dus niet in die categorie, dus mij moet je niet overtuigen :wink:

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Luddie wrote:
Maxi029 wrote:

Zo'n ding staat of valt bij hanteerbaarheid (allé, dat is mijn vereiste).

Het moet vlotjes in de hand genomen worden, je moet er mee kunnen werken met het gemak van een boek/tijdschrift enerzijds en anderzijds groot genoeg en duidelijk genoeg zijn.

Indien dit niet is, dan val je automatisch terug op de nadelen van iphone of laptop.

Daar zal zijn meerwaarde volgens mij vooral uit moeten blijken (edit: in de veronderstelling die ie wel kon multitasken enzo, hé).

Geen idee, maar hoe zit het eigenlijk over de veiligheid van het scherm.

Iemand had het over zo'n ding over tien jaar in elke living op het salontafeltje, zoals nu de laptop in de keuken. Dat snap ik, maar mijn volgend gedacht is dan, hoe kwetsbaar is dat scherm?

(Met een laptop ga je toch nog een beetje voorzichtig om en kan je nog dichtklappen, hoe zit dat bij het lekker, gemakkelijk, snel, "onder vrienden effe snel iets laten zien" en dan hup terug op de salontafel-gebruik van een ipad, met mijn bamboo ben ik toch altijd hééél voorzichtig, net om de touchpad wat te ontzien :oops: ...)

Lid geworden
11 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
het is volledig wat ik verwacht had. Een oversized i-pod touch. Voor mij is dat geen teleurstelling. Het past perfect binnen de visie van apple. De i-pod en i-tunes zijn voor elkaar gemaakt. Hardware en software werken perfect samen. Nu is apple van plan om films, tv series en waarschijnlijk spelletjes te verkopen via i-tunes. Wat heb je dan nodig? Juist een groter scherm. Combineer dat met e-book functie, webbrowsen enzovoort.

In huis kan de i-pad ook veel toepassingen krijgen. Digitale fotokader, remote control, domotica,... De multi-touch mogelijkheden zijn ook veelbelovend.

Er zal natuurlijk binnen 6 maanden weer een verbeterde versie van komen. Sneller, ingebouwde camera enzovoort. Net als de i-phone is dit momenteel een gadget. Maar ik zie het wel zitten om mee op vakantie te nemen. Filmpje zien onderweg, altijd gps bij in een vreemd land, draadloos bouwinfo checken, mails sturen.

Door het feit alleen al dat 1 dag na introductie dit hebbeding in alle kranten staat betekent dat iedereen weet dat dit ding bestaat. Daar alleen al kunnen Nokia of HP alleen maar van dromen. En reken maar dat die volgend jaar met een cheap knock-off product op de markt komen om toch maar een graantje mee te pikken.

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
het is ook niets nieuws he; er bestaan al hopen UMPC's en tablet pc'tjes op de markt...

het ontbrak gewoon nog in het gamma van Apple :)

ik lees hier veel over kinderziektes, een feit is wel dat Apple niet een fabrikant is die met rommel uitkomt (lees TE veel kinderziektes) dat kan van andere fabrikanten dikwijks niet gezegd worden.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Kris77 wrote:
het is ook niets nieuws he; er bestaan al hopen UMPC's en tablet pc'tjes op de markt...

Mja, Kris, 50 jaar geleden hadden ze ook al computers,hé, maar daar zijn wij als steeds meer eisende consument ook niet meer content mee, hé.

Het ding staat of valt dus met zijn gebruiksgemak, omdat het zich dan pas zal onderscheiden van de rest, hé.

Wij hebben hier voor het werk beiden een smartphone, ik nog met "knoppekes"...echt van de grond kwamen die dingen ook niet, hé.

Nu met iphone, scroll je lekker met je vinger overal door. Als zelfstandige suppergemakkelijk ipv te moeten poteren met druktoetsjes of stylus (tijdsverlies, en tijd is geld).

(Nouja, en het blijft persoonlijk, sommigen hebben te dikke vingers voor iphone en kunnen er ook niet mee overweg...wat ik begrijp zunne, ge komt jammergenoeg al snel aan te dikke vingers.)

Maarja, het is en blijf idd een gadget hoor.

Je kan als je het als ebookreader gebruikt, net zo goed een papieren boek nemen. Je kan eigenlijk toch ook al redelijk makkelijk overal geraken met laptop en iphone...en eigenlijk zou ons leven soms gemakkelijker zijn zonder computer :wink: .

We hebben geld genoeg en we moeten er toch iets mee doen...op de bank raak je het toch alleen maar kwijt :roll: ..... grapje...:wink:

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
Meisje wrote:
Maarja, het is en blijf idd een gadget hoor.

Je kan als je het als ebookreader gebruikt, net zo goed een papieren boek nemen. Je kan eigenlijk toch ook al redelijk makkelijk overal geraken met laptop en iphone...en eigenlijk zou ons leven soms gemakkelijker zijn zonder computer :wink: .

We hebben geld genoeg en we moeten er toch iets mee doen...op de bank raak je het toch alleen maar kwijt :roll: ..... grapje...:wink:

uw geld investeren in "stenen of grond" is iets rendabeler op lange termijn dan ne ipod,pad,phone :)

en als je unieke gadgets wil, dan moet je naar China, daar zijn 100'en fabrikanten die veel meer gadget-achtige dingen maken met toeters en bellen... wat je hier niet zo snel ziet; die mensen kicken op "features".

ik vond dat best grappig toen ik in thailand was; pipos verkochten daar in doosje van Apple een ipod, maar feature list, hmm da ding kon veel meer dan een ipod, daar kan alles he :)

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kris77 wrote:

het ontbrak gewoon nog in het gamma van Apple :)

ik lees hier veel over kinderziektes, een feit is wel dat Apple niet een fabrikant is die met rommel uitkomt (lees TE veel kinderziektes) dat kan van andere fabrikanten dikwijks niet gezegd worden.

Wat je zegt klopt, wat apple maakt werkt degelijk en daar zullen amper kinderziektes inzitten. Ik bedoelde met "kinderziektes" eerder dat ze er wat meer features aan gaan toevoegen die mensen toch wel willen. vb. camera, uitgang om dat ding ook op een tv aan te kunnen sluiten (lijkt me toch wel heel nuttig als je films gekocht hebt), enz. Meestal zijn die extra dingen er al bij de 2.0 versie en daar zou ik dan wel op wachten. Ik denk ook wel dat apple dat al voorzien heeft in het marketingplan van dit product, zodat het in een tweede ronde even goed en zelfs nog beter verkoopt. Marketinggewijs kan je hen dan ook niets verwijten, ze weten waar ze mee bezig zijn en feit is dat zij wel op het nieuws komen en iedereen ervan op de hoogte is. HP toestelletjes zullen niet snel in het nieuws komen... En het werkt wel, de iphone heeft zeer goede verkoopscijfers gehad, ik verwacht deze keer eenzelfde traject.

En natuurlijk blijf je deze tegenstanders hebben, maar de verkoop van hun producten blijft toch goed gaan tot nu toe.

Lid geworden
5 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gaan ons ene halen :oops:

als:

- gemeenschappelijke agenda door iedereen in huis raadpleegbaar

- design fotokader als ie op het tv kastje staat

- youtjoebkijker in de zetel of via wifi een filmpje streamen vanop de andere pc terwijl iemand anders tv aan het kijken is...

:mrgreen:

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Rogerke, spijtig dat ze niet groter zijn hé. Anders kon je er je dak nog mee dicht leggen. :mrgreen:

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan