• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Andere verf , zelfde kleur ?

lnr42.

Lid
Lid geworden
19 mrt 2014
Berichten
108
Waarderingsscore
1
Punten
18
Dag,
Ik had vorig jaar een emmer van 10 liter verf gekocht , Mathys , muurverf ,
in een bepaalde Ral kleur , 1013 , die voor mij in de winkel gemengd is.

Ik had hiermee al veel geschilderd ,

Ik moest nu nog 1 plaats doen , en er was nog over van die verf ,
ik dacht dat het wel zou toekomen ,

Dus beginnen te schilderen , maar ik kom niet toe.
ik denk dat ik 1 liter te kort kom.

Het probleem is nu , dat de winkel waar ik de verf kocht vorig jaar gesloten is,
die mensen zijn gestopt.
Dus ik zal een andere winkel moeten zoeken waar ik hetzelfde merk en type van verf vind.
Maar ga ik dan exact dezelfde kleur krijgen , want die verf wordt dus gemengd door een andere machine.

Sommige mensen zeggen me : JA , ral kleur is ral kleur,
andere zeggen van NEE , andere mengmachine , dus kan iets anders zijn van tint.
Als dit zo is , dan kan ik natuurlijk opnieuw beginnen in die ruimte , die bijna afgewerkt is momenteel.

Bedankt mocht u advies hebben,

mvg
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Gaat (minimaal) kleurverschil geven
Kijk maar even bij de autoindustrie, bij herspuiten gaan ze altijd de originele verf ontleden om geen verschil te hebben
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Als je zelfde ral in zelfde merk laat mengen zou ik mij geen zorgen maken. Verschil gaat niet zichtbaar zijn. Ook met zelfde machine zou je wel een minimaal verschil kunnen hebben in theorie. Ik heb hier zelfs 2 verschillende merken in 1 ruimte gebruikt en je ziet het niet.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Voldoende verf kopen om volledige muur te schilderen
kleurverschil tussen 2 muren zal je niet zien
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Voldoende verf kopen om volledige muur te schilderen
kleurverschil tussen 2 muren zal je niet zien
Inderdaad, koop genoeg om die ene muur af te werken en nog een coucheke er over te zetten, of zie het als een gelegenheid om een accentmuur te maken in een ander kleur dat past bij de rest van het interieur.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Ja klopt dat er een verschil zal zijn.
Iedere mengmachine is gekalibreerd en heeft zijn eigen onderhoud.Daarom zullen kleuren nooit identiek zijn als ze niet op hetzelfde moment en op dezelfde machine gemaakt zijn.....zelfs in dezelfde verfwinkel.
Beter is dus altijd om de oppervlakte van je muur te nemen en te delen door 11 (11m²/L verbruik).
Houd rekening dat 2 * 1L meer kost dan 1 pot van 2.5L enz.....

Zelfs als je verf over hebt, kan je maar retouches uitvoeren tot 3 maand erna want verwarming, erin leven, roken, open haard enz...zullen al het kleur beïnvloeden op je muur/plafond/houtwerk.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan