• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Amerikaanse koelkast

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
Wie kan er ervaringen delen ivm amerikaanse koelkasten?



We staan op het punt er één aan te kopen maar weten niet goed welk merk.

Van alle merken hebben we al positieve en negatieve zaken gevonden...



Amana: problemen met de compressoren

GE: wisselstukken?

Siemens: nog niets van ervaringen gevonden...

LG: enige met lineaire compressor... wat ivm betrouwbaarheid van LG

Samsung: geen echt koelkast merk

Whirlpool: rommel?



Alle ervaringen zijn welkom!
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
730
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb toch al 8 jaar een whirlpool zonder enig probleem.
 
Lid geworden
21 feb 2010
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben sinds een jaar een lg, doet toch zeer goed zen werk vind ik.
 
Lid geworden
15 jun 2009
Berichten
193
Waarderingsscore
0
Punten
0
Al 4 jaar een samsung, met gans de santenboetiek (ijs, water en bar).

Conclusie na 4j: alstem kapot is staat hier morgen hetzelfde (allez, misschien een nieuwer design)
 
Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben al 3jaar een Deawoo in de berging (juist voor de drank en diepvriesstock) met ijsmaker. Nog niets van problemen mee gehad.
 
Lid geworden
4 okt 2010
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ons werd Bosch aangeraden door een kameraad die in het wereldje zit.. we hebben al besteld, maar nog niet geinstalleerd :)
 

BartDG

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
1.529
Waarderingsscore
1
Punten
38
Hier een Samsung. 't Is al de derde, want de eerste twee zijn kapot gegaan. Deze werden echter zonder problemen en zelfs NA het verlopen van de garantietermijn (!) vervangen door Samsung. Iedere keer was er ook alweer een nieuw model, dus kregen wij het nieuwe model.



Ondanks alles: vreed content van: koelt echt goed en alles blijft veel en VEEL langer vers dan in de die gewone Miele frigo die ik ook nog staan heb. Dat komt volgens mij omdat die Samsung met een soort airco systeem (dus koude lucht) koelt en niet op de klassieke manier.



Moest ie vandaag kapot zijn, morgen een andere (zelfde type weliswaar), zeker weten!
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Hier al 18 jaar een Amana, alleen probleem met de ijsmaker gehad (lekt een klein beetje)
 
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
550
Waarderingsscore
0
Punten
0
je moet ook eens kijken naar subzero... prachtige koelkasten
 

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.895
Waarderingsscore
280
Punten
83
verbruiken die dingen niet waanzinnig veel?
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
En kopen bij Redcoon.be, dat scheelt direct een paar honderd euro ivm anderen.
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
Toen wij 2jaar geleden onze nieuwe keuken besteld hebben raadde men ons bij elke keukenleverancier een Amerikaanse frigo af omwille van het hoge energieverbruik . Wij zijn toen gegaan voor het systeem van Liebherr met 2 aaneengekoppelde toestellen . Hier zijn wij supertevreden van .
 
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
112
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben er één van Siemens, ik moet zeggen dat de afwerking stukken beter is dan die Smeg (van mijn ouders). Geborstelde inoxen handvaten en zijkanten en die glaswand vind ik ook super handig (makkelijk in onderhoud en oogt ook degelijker, wij hebben gekozen voor de zwarte uitvoering). Daarbij heb je tal van instellingen. Gekocht bij http://www.veiligkopen.nu

Tot op heden zijn we er super content over!

Ik heb mij laten wijsmaken dat al deze koelkasten een no-frost systeem hebben, althans Siemens heeft deze toch, waarbij er nooit ijs aan de wanden van de ijskast vormt.
 
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
112
Waarderingsscore
0
Punten
0
doddel wrote:
verbruiken die dingen niet waanzinnig veel?

Valt redelijk mee hoor, deze toestellen vervangen uiteraard een diepvriezer en een frigo :wink:

A+ 486 kWu/jaar
 
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben in ons eerste huis (heel lang geleden) een Whirlpool gehad. Heel tevreden van.



Later, in ons derde huis een Amana. Nog meer tevreden van :)



En nu zijn we aan het bouwen en hebben we weer een Amana besteld.
 
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier al 14 jaar een GE en ok hij was al 2x stuk maar bij de eerste x na een lange zoektocht de perfecte technieker gevonden en dan is dat ook te doen (heeft gewoon de wisselstukken bij hoor).

Ben er super tevreden van, verbruik is heel aanvaardbaar zeker gezien de leeftijd (we betaalden toen wel 500 euro meer voor een zuinig exemplaar) en hij doet zijn werk perfect alles blijft heel lang vers. Als hij het begeeft zeker terug een amerikaan wil niks anders meer.
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ik zou het toch nooit kopen, frigos zijn de dag van vandaag al bijna wegwerp geworden en dat zijn er dan nog zonder veel tralala.

Buiten het feit dat het aarslelijk is en dat ik de mijne liefst zo ver mogelijk wegwerk! Dan koop ik liever nen echte oude amerikaan om te restaureren, das tenminste schoon!
 
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb in de kelder nog een oude coca-cola frigo staan....al vele jaren.....is onderhevig geweest (en nog) aan vocht, dus goed geroest, beetje met voeten in het water gestaan, enfin, het ding ziet er niet uit en dient eigenlijk gerestaureerd te worden.



Nu, ik ken daar niks van :cool:

Natuurlijk kan ik afschuren en herspuiten, maar daarmee werkt diene niet hé, laat staan dat ik misschien meer naar de botten doe dan herstel :mad:



Dus, weet iemand eigenlijk een restaurateur van oude frigo's ? Liefst ergens regio kempen, maar dat is misschien wat veel gevraagd...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan