• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Alupex buizen

Lid geworden
13 feb 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoe kan ik dezelfde alupex buis naar links en rechts verdelen als je geen koppeling in de chape mag leggen ? zowel de warme als de koude !
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Alupex buizen worden niet gesplitst. Je legt er gewoon twee.

Er bestaan ook aansluitstukken voor bvb een shell-kraantje van een wastafelkraan met een aller en een retour (alupex dubbele inbouwdoos). Maar je komt dus eerst bovengronds eer je splitst.

14607.jpg
 

Pierre88

Actief Lid
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
241
Waarderingsscore
58
Punten
28
Er worden heus wel veel T stukken in alpex geperst in de chape, zeker bij badkamerrenovaties. Enkel de vloer in de badkamer gaat er uit, er liggen bijvoorbeeld oude niron, koper of galva buizen en hierop wordt dan verder gegaan met alpex. Dit is gewoon de realiteit en voor die badkamers wordt ook 20-30K gerekend... 
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Het sleutelwoord is natuurlijk 'geperst', maar dat kan je zelf erg moeilijk wegens erg duur toestel.
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
Pierre88 zei:
Er worden heus wel veel T stukken in alpex geperst in de chape, zeker bij badkamerrenovaties. Enkel de vloer in de badkamer gaat er uit, er liggen bijvoorbeeld oude niron, koper of galva buizen en hierop wordt dan verder gegaan met alpex. Dit is gewoon de realiteit en voor die badkamers wordt ook 20-30K gerekend... 

ooit gaat het niet anders hé, als u badkamer op verdiep ligt bv.

het idelae is het inderdaad niet, ik heb ook al perskoppelingen zien lekken.
 

Tom Vands

Nieuw Lid
Lid geworden
12 jan 2020
Berichten
36
Waarderingsscore
1
Punten
8
Je kan ook alles klaarmaken en dan tang huren en dan pers je op een dag of een weekend alles.

Huren vind ik nu persoonlijk niet zo duur, je bekomt dan een professioneel resultaat en dat doe je nu volgens mij het beste met professionele materialen.
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Inderdaad,  100% te vermijden is het niet, een koppeling in de chape.

Denk bijvoorbeeld ook aan kraanwerk dat uit de vloer komt,  dat inbouwdeel zit in de chape,  aansluitingen warm en koud  daarvan  dus ook.
Altijd perskoppelingen gebruiken in deze. 

Als ik niet anders kan dan in de chape dan zal ik het dus ook doen en dan ga ik nadien daar zelf nog eens rond de koppeling met een beetje PU-schuim die dan eventuele thermische schommelingen wat kan opvangen.

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan