• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aluminium ramen, zoveeeeel keuze!!

Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heykes,



ik ben nieuw hier op het forum, maar heb al zeer veel gelezen hierop! Maar door al de prijsoffertes van aluminium ramen weet ik niet goed wat kiezen :-/



De dag van vandaag, zit er echt nog ZOVEEL verschil op de verschillende profielen?

Ik veronderstel dat ze toch aan het min. moeten voldoen om goed gekeurd te zijn bij EPB bepalingen.



Ik heb verschillende prijsoffertes ontvangen oa.



- Van beveren: B70

- alumil: ecoflex

- blyweert: Hercules

- reynaerts: heb ik morgen pas

- belisol: elite plus



Al deze waarden voldoen aan de EPB normen, als je gewoon wilt dat het voldoet eventueel meerprijs betalen voor 1.0 glas en iets beter geisoleerde profiel.



van goedkoop naar duur:

- blyweert

- van beveren

- belisol

- alumil

reynaerts weet ik nog niet





Wat stellen jullie dan voor? Gewoon de goedkoopste nemen?









grtz
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Elke85;1800170 wrote:
Heykes,



ik ben nieuw hier op het forum, maar heb al zeer veel gelezen hierop! Maar door al de prijsoffertes van aluminium ramen weet ik niet goed wat kiezen :-/



De dag van vandaag, zit er echt nog ZOVEEL verschil op de verschillende profielen?

Ik veronderstel dat ze toch aan het min. moeten voldoen om goed gekeurd te zijn bij EPB bepalingen.



Ik heb verschillende prijsoffertes ontvangen oa.



- Van beveren: B70

- alumil: ecoflex

- blyweert: Hercules

- reynaerts: heb ik morgen pas

- belisol: elite plus



Al deze waarden voldoen aan de EPB normen, als je gewoon wilt dat het voldoet eventueel meerprijs betalen voor 1.0 glas en iets beter geisoleerde profiel.



van goedkoop naar duur:

- blyweert

- van beveren

- belisol

- alumil

reynaerts weet ik nog niet





Wat stellen jullie dan voor? Gewoon de goedkoopste nemen?









grtz



Bekijk de ramen van dichtbij, bekijk de kwaliteit van de profielen, hoe zijn ze verstek gezegd (niet te ruw, hoe is de afwerking), welke kwaliteitsindruk geeft het profiel, de scharnieren, de kruk.

Vraag ook na hoe de kwaliteit van de plaatsing is (via via), want dat is minstens zo belangrijk als het raam zelf. Bij sommigen moet je geluk hebben met de onderaannemer dat hij ze ook goed plaatst.



Algemeen, neem geen standaard reeks, in principe, hoe meer isolerend de onderbreking is opgebouwd, hoe beter, want alu profielen voelen nog altijd vrij koud aan, zelfs met een beter dan standaard thermische onderbreking.
 
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
196
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het profiel op zich maakt volgen mij niet zo veel uit.

Kijk naar wie de plaatser is, dat is ook belangrijk.



Probeer hier zeker de zoekfunctie uit, gaat je veel informatie opleveren.
 
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Reynaers zeer mooie profiel was wel 8.000€ duurder dan Vanbeveren :-/



Is wel veeeel he!!
 

Leffunk

Nieuw Lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
95
Waarderingsscore
1
Punten
8
Winsol niet vergeten... Maken profielen zelf.



Zeer tevreden over plaatsers en uitvoering werken én ook van het materiaal: zeer goede profielen en stevig.



Ook dienst na verkoop is excellent.



Hebben bij ons alle ramen, deuren, garagepoort, etc laten vervangen door hen.
 

dim

Lid
Lid geworden
29 jul 2006
Berichten
893
Waarderingsscore
23
Punten
18
Elke85;1801111 wrote:
Reynaers zeer mooie profiel was wel 8.000€ duurder dan Vanbeveren :-/



Is wel veeeel he!!





Vergelijk je dan wel gelijkaardig materiaal/werk? (profielen etc). 8K verschil, voor 't 'zelfde' (?), omdat het er leuker uitziet...
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben de Van Beveren B70 staan. Ik heb daar niets op aan te merken.

De "mooiste" die we gezien hadden waren Schuco. Maar die kostte 40% meer! Opeens vond ik ze zo mooi niet meer :)

Iets goedkoper dan Van Beveren was Aliplast maar die verkoper was een macho, sprak enkel met mijn man en keek niet naar mij dus die werd snel geschrapt. 't Was ook een heel groot bedrijf waar je echt gewoon een nummer was.

Dus uiteindelijk zijn we naar een combinatie gegaan van mooi genoeg, binnen een aanvaardbare prijs en met een plaatser waar we vertrouwen in hadden.
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Prijsverschil wordt bepaald door fabrikant, plaatser en type profiel. Kijk ook naar de isolatiewaarde van de profielen, welke spacers er in het glas zitten, soort afwatering enz. Er is heel wat meer verschil dan enekel het merk en de prijs.
 
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stella1;1801201 wrote:
Wij hebben de Van Beveren B70 staan. Ik heb daar niets op aan te merken.

De "mooiste" die we gezien hadden waren Schuco. Maar die kostte 40% meer! Opeens vond ik ze zo mooi niet meer :)

Iets goedkoper dan Van Beveren was Aliplast maar die verkoper was een macho, sprak enkel met mijn man en keek niet naar mij dus die werd snel geschrapt. 't Was ook een heel groot bedrijf waar je echt gewoon een nummer was.

Dus uiteindelijk zijn we naar een combinatie gegaan van mooi genoeg, binnen een aanvaardbare prijs en met een plaatser waar we vertrouwen in hadden.



Hey, bij wie zijn jullie geweest?



Ik ga eens kijken bij mecona
 
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
196
Waarderingsscore
0
Punten
0
Elke85;1801391 wrote:
Stella1;1801201 wrote:
Wij hebben de Van Beveren B70 staan. Ik heb daar niets op aan te merken.

De "mooiste" die we gezien hadden waren Schuco. Maar die kostte 40% meer! Opeens vond ik ze zo mooi niet meer :)

Iets goedkoper dan Van Beveren was Aliplast maar die verkoper was een macho, sprak enkel met mijn man en keek niet naar mij dus die werd snel geschrapt. 't Was ook een heel groot bedrijf waar je echt gewoon een nummer was.

Dus uiteindelijk zijn we naar een combinatie gegaan van mooi genoeg, binnen een aanvaardbare prijs en met een plaatser waar we vertrouwen in hadden.



Hey, bij wie zijn jullie geweest?



Ik ga eens kijken bij mecona



Daar heb ik mijn ramen gekocht.

Kan niet echt iets negatief zeggen, behalve misschien dat zij besparen op deuren door 3-sluitsysteem ipv 5-sluitsysteem en dat ik soms codens heb op slaapkamer raam, maar bon ik heb daar ook wat vocht, dus zal wel aan mij liggen.
 
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb ze besteld bij hun , de B70 thermo met 1.0 glas
 
Lid geworden
29 jan 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gebruik je kennis over aluminium raamprofielen om kans te maken op een ipad mini, zie hier!
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Ik heb eigenlijk zowat hetzelde probleem. Het is blijkbaar niet zo evident om de Uf waarden van verschillende profielen te vinden.



- Reynaers => zeer duidelijke en volledige site, de Uf waarden zijn makkelijk te vinden

- Profel p400 (1.94), aluplast eco-futural (i+)(1.39
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
botoxbuilder;1805222 wrote:
je bent nochtans veel beter af met de W waarden dan met de F



Uiteindelijk wel natuurlijk, ik wil alleen maar zeggen dat het als consument moeilijk vergelijken is omdat de constructeurs hun specificaties niet erg transparant maken (voor een leek toch niet).
 
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
2.037
Waarderingsscore
1
Punten
0
Concentreer u dan op de fabrikant die zijn Uw specificaties geeft.

Hij die dat niet doet heeft ergens toch wel een probleem in zijn systeem want de Uw waaden komen automatisch naar boven als men bvb een Butg certificaat wenst.



En alle fabrikanten zwaaien alleen met hun beste waarden maar in realtitet liggen de Uw waarden van de meesten heel dicht bij elkaar zeker binnen dezelfde profiel specificaties. Die manne hebben nog geen warm water uitgevonden hé.

Verkijk u trouwens niet teveel op al die zaken of je gaat het bos door de bomen niet meer zien. Veel belangrijker is u te concentreren op randvoorwaarden zoals plaatsingsexpertise. In feite is dat zo belangrijk dat dit niet eens een RAND voorwaarde zou mogen zijn. Plaatsers die vb weigeren zonder argumentatie om luchtdicht te plaatsen zijn een groep die schrijnwerk er in kwakt en incasseert. Die moet je net niet hebben
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
botoxbuilder;1805448 wrote:
Plaatsers die vb weigeren zonder argumentatie om luchtdicht te plaatsen zijn een groep die schrijnwerk er in kwakt en incasseert. Die moet je net niet hebben

Weigeren ben ik nog niet tegen gekomen. Er is wel een duidelijk verschil tussen plaatsers.

De ene zegt dat je het makkelijk zelf kan en dat het duur zal zijn als zij het moeten doen. De andere zegt dan weer dat het niet zo éénvoudig is om het zelf (goed) te doen. het vergt blijkbaar enige handigheid om de folie goed te kleven en veel tijd om het te leren is er niet, het moet immers gebeuren terwijl zij de ramen plaatsen.
 
G

Guest

Guest
Inderdaad. Het is de plaatsingswijze van de alu-ramen (aansluiting ervan met de isolatie van de spouwmuur) die bepaalt of die Uf-waarden valabel zijn of niet.



Het valt me op dat de sector heel andere plaatsingswijzen voorstelt in het geval van lage energiewoningen.

Wat me bij het bekijken van die tekeningen opvalt is, dat die zaken bijna niet uit te voeren zijn door metsers en schrijnwerkers.
 
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
2.037
Waarderingsscore
1
Punten
0
De plaatsingswijzigingen blijven principieel steeds dezelfde

Het is echter de sector zelf en dan zeker metser en schrijnwerkers die niet meevolgen. Deels door gemakzucht deels dooronwetendheid.



Metsers kunnen zeker doen wat moet gedaan worden maar ook architecten blijven veelal in gebreke om enkele nieuwe zaken toe te passen zelfs als die door bouwheren worden naar voor gebracht omdat ze hiet en daar de moeite deden om zaken op te zoeken. Wat niet wil zeggen dat bouwheren plots protagonisten worden of zijn.

Maar als een metser al niet wil doen wat moet gedaan worden dan kan een schrijnwerker natuurlijk ook niet toveren als hij/zij geen goed basis heeft. zoals bvb het metsen van een retour zodat de spouw wat kleiner wordt. Te grote spouwen zorgen er tegenwoordig voor dat schrijnwerk niet meer voldoende kan verankert worden. Voor ramen is dat minder een probleem maar voor deuren des te meer. Nu ja voor deuren zou dat ook geen probleem zijn zodra de Belgische bouwheer eindelijk eens zou beseffen dat het beter is om deuren te maken zoals de rest van europa zijnde met een onderregel.
 
Lid geworden
14 feb 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind het een zeer interessante discussie omdat wij ook overwegen nieuwe aluminium ramen te plaatsen en overdonderd worden door de mogelijkheden. Tijdens de Batibouw wil ik de mogelijkheden vergelijken en een keuze maken. Ik hoor dat er ook veel acties en aanbiedingen zijn tijdens de Batibouw, hebben jullie hier ervaring mee? Zijn dit goede acties of zitten hier veel voorwaardes aan?

Alvast bedankt!
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan