• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aluminium profielen hol ipv extra geisoleerd

User_ion

Lid
Reaction score
1
Forum,

We zitten met een probleem. De aluminium profielen om een ruimte van ca 20 cm hoogte bij 250 cm te overlappen zijn hol geleverd.

De bedoeling was dat deze in de fabriek extra geisoleerd gingen worden!

Kan ik deze profielen (met 3 kamers) zelf gewoon opschuimen? Welk schuim raden jullie aan?

De profielen zijn al gemonteerd, maar ik heb toegang langs de zijkant. Ik dacht aan 2K soudafoam? Hoe kan ik dit het best fixen? Alle 3 de kamers opschuimen of enkel de middelste?

Als ik het goed begrijp zijn die profielen één geheel. Dan heeft isoleren weinig zin: Metaal geleid warmte. Die drie kamers gaan enkel helpen voor de stevigheid.

Een aluminium profiel dat bijvoorbeeld uit twee delen bestaat met ertussen isolatie(zonder dat deze delen elkaar raken) zal wel isoleren.

En euhm, waarvoor dienen die profielen dan precies?
Ik probeer me een toepassing in huis voor te stellen maar ik kan niks bedenken...

Als ik het goed begrijp zijn die profielen één geheel. Dan heeft isoleren weinig zin: Metaal geleid warmte. Die drie kamers gaan enkel helpen voor de stevigheid.

Een aluminium profiel dat bijvoorbeeld uit twee delen bestaat met ertussen isolatie(zonder dat deze delen elkaar raken) zal wel isoleren.
?

Goeienavond,

Ja profiel bestaat inderdaad uit 1 geheel met 3 kamers van ca 2 cm bij 6 cm.

Ik had gedacht aan een lange tube in te begeleiden en dan daardoor op te schuimen. Een pleister op de wonde zeg maar. Of een allerlaatste redding voor ik het deel afwerk.

Moest ge nu ne keer een fotooke plaatsen hé dan zouden we weten waar over het nu eigenlijk gaat.
ook al behoren bepaalde oplossingen tot een bepaald eprofiel reeks dan wil dat niet zeggen dat ze in de toepassing waarvoor ze bij u gebruikt zijn zo maar kunnen volgepropt worden. Daar zal wel een reden voor zijn. Dus voor aleer u iets doet wat eigenlijk niet kan.... fotooke

Aluminium is één van de beste warmte geleiders (wordt gebruikt in allerhande koelapplicaties), zoals @Generaldude vraagt zou een foto handig zijn. Misschien heeft het totaal geen zin om uberhaupt isolatie in te brengen. Als bv 1 zijde aan de koude kant en 1 zijde aan de warme kant zit, zonder thermische onderbreking heeft isolatie dan geen zin.

Correctie!!!

Ik heb het nog eens bekeken. De tussenkamer is niet van Aluminium, maar een verbindingsprofiel van een ander soort materiaal.

Excuses!!

Edit: klopt. Is een thermische onderbreking

User-ion schreef:”Correctie!!!Ik heb het nog eens bekeken. De tussenkamer is niet van Aluminium, maar een verbindingsprofiel van een ander soort materiaal.”

Er is dus een thermische onderbreking, en dan heeft isoleren, indien mogelijk, wel zin!

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief