• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Alternatief voor Philips Hue

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
We willen graag al onze lampen op afstand kunnen bedienen en dimmen met 1 afstandsbediening of via een app, dan kom je al snel bij Philips Hue of Domotica.
Domotica gaat niet want de elektriciteit is pas nieuw en de Hue kost al 60 euro voor 3 lampjes.
Dat is voor heel het huis al snel 2.000 euro voor wat lampen met de aansturing en een paar bewegingsmelders.

Bestaan er goedkopere alternatieven?
Alvast bedankt,
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Kijk eens op aliexpress
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Ik zou zeggen: steek de controle in de systemen & koppel er een willekeurige lamp aan ipv alles in de lamp zelf te houden! Gebruik dimmers en RGBW kanaal regeldinges  - met alles in de lap ga je bij elke vervanging de hele sturing meevervangen, terwijl je bij een onafhankelijke sturing eender welke lamp/strip aansluit. Nu 2000 euro, over 3 jaar opnieuw 2000 euro als al die lampen kapot zijn... over 6 jaar hopen dat de lampen en uw huidige hue bridge nog compatible zijn... DMX drivers en controllers zijn ook niet altijd goedkoop, maar gaan hopelijk langer dan 1 lamp mee!
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
bertarna zei:
 Domotica gaat niet want de elektriciteit is pas nieuw

Verkeerde keuze gemaakt?

Vertel eerst eens hoe de elektriciteit opgebouwd is. Is diet klassiek Kast -> Schakelaar -> Lamp of is het met centrale sturing vanuit de kast?
 

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Nee, huis gekocht met vernieuwde elektriciteit.
 

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Voor zo ver ik snap moet je dan achter iedere schakelaar een controller plaatsen, maar als 1 lichtkring kan bediend worden met meerdere schakelaars moet je dan achter al die schakelaars ook een controller plaatsen ?
 

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
2.674
Waarderingsscore
566
Punten
113
Mario_ zei:
Kijk eens op aliexpress

of Ikea - die hebben overigens dezelfde problemen als Philips Hue: het is een eigen systeem waarvan je niet weet of dat over een paar jaar nog steeds ondersteund wordt, én:
tjay zei:
Ik zou zeggen: steek de controle in de systemen & koppel er een willekeurige lamp aan ipv alles in de lamp zelf te houden! Gebruik dimmers en RGBW kanaal regeldinges  - met alles in de lap ga je bij elke vervanging de hele sturing meevervangen, terwijl je bij een onafhankelijke sturing eender welke lamp/strip aansluit. Nu 2000 euro, over 3 jaar opnieuw 2000 euro als al die lampen kapot zijn... over 6 jaar hopen dat de lampen en uw huidige hue bridge nog compatible zijn... DMX drivers en controllers zijn ook niet altijd goedkoop, maar gaan hopelijk langer dan 1 lamp mee!

Dat kan ook stapje per stapje, dan kan je het budget spreiden
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
In jouw geval zou ik ook voor Ikea gaan. 't Blijven lapmiddelen maar dan ben je toch geen hoop geld kwijt. Hue, Osram Lightify, Casambi... Allemaal vrij duur en voor zover ik het zien "werken" heb enkel geschikt in kleine configuraties en zonder al te veel gebruikers. Ga dus voor het goedkoopste en zie waar je uitkomt...

Alternatief (maar dan weer vrij duur): de Niko Connected Switch. Alle schakelaars vervangen door slimme schakelaars van Niko en dan met die Connected switch bediening via Smartphone en dergelijke mogelijk maken. Werkt goed, behalve om te dimmen. Zeer makkelijk uitbreidbaar en mooie toetsen, in tegenstelling tot die plakspullen van Lightify en dergelijke.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan