- Lid geworden
- 27 aug 2015
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Beste,
Waarschijnlijk het zoveelste 'welke domotica moet ik kiezen onderwerp'.
Even mijn situatie schetsen. Wij hebben een oude boerderij gekocht om te renoveren en we doen alles zelf. Ik ben zelf Elektriciteit-Elektronica van opleiding, dus qua elektrische installatie doe ik ook alles zelf
.
Ik wil volgende zaken met mijn domotica doen (in eerste instantie):
Al deze zaken wil ik kunnen bedienen van op schakelaars (geen design glas-toestanden, maar de gewone standaard Niko drukknoppen), touchscreen (1 boven, 1 beneden) en iPone/iPad.
Ik zit momenteel een beetje te twijfelen tussen Niko Home Control, QBus, Teletask en IPBuilding.
Als ik kijk naar de mogelijkheden kies ik voor IPBuilding maar het lijkt alsof het nog nergens in gebruik is?
Als ik kies naar simpelheid zou ik gaan voor Niko Home Control maar dan heb ik geen sms-module of audiosturing...
Wat zouden jullie mij aanraden, of heeft iemand ervaring met IPBuilding?
Waarschijnlijk het zoveelste 'welke domotica moet ik kiezen onderwerp'.
Even mijn situatie schetsen. Wij hebben een oude boerderij gekocht om te renoveren en we doen alles zelf. Ik ben zelf Elektriciteit-Elektronica van opleiding, dus qua elektrische installatie doe ik ook alles zelf
Ik wil volgende zaken met mijn domotica doen (in eerste instantie):
- licht aan/uit (van schakelaars, touchscreen, iphone, ipad, ...)
- lichten dimmen
- verwarming regelen per zone
- rookmelders met sms-melding bij brand
- audio sturen (kiezen in welke ruimte, welke radiopost, welke afspeellijsten uit iTunes, ...)
- Rolluiken sturen
- Videoparlefoon
Al deze zaken wil ik kunnen bedienen van op schakelaars (geen design glas-toestanden, maar de gewone standaard Niko drukknoppen), touchscreen (1 boven, 1 beneden) en iPone/iPad.
Ik zit momenteel een beetje te twijfelen tussen Niko Home Control, QBus, Teletask en IPBuilding.
- Niko Home Control:
- Hierbij kan je geen audio bedienen, en heb je volgens mij geen sms-module?
- QBus:
- Hierbij weet ik niet of je sms-module hebt, audio bedienen is mogelijk maar de mogelijkheden zijn (voorlopig) niet uitgebreid, maar ze zijn bezig met een IP-interface te ontwikkelen waardoor je zou kunnen koppelen met bv Sonos
- Teletask:
- Speciale bekabeling, gamma 'standaardschakelaars' heel klein...
- IPBuilding:
- Heeft alle mogelijkheden die ik wil, simpele en strakke interface maar je vind er buiten hun eigen website bijna geen enkele recensie/referentie van...
Als ik kijk naar de mogelijkheden kies ik voor IPBuilding maar het lijkt alsof het nog nergens in gebruik is?
Als ik kies naar simpelheid zou ik gaan voor Niko Home Control maar dan heb ik geen sms-module of audiosturing...
Wat zouden jullie mij aanraden, of heeft iemand ervaring met IPBuilding?