Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Alleen gaan wonen of thuis blijven wonen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna123

Nieuw Lid
Lid geworden
12 mrt 2025
Waarderingsscore
8
Punten
8
Ik worstel echt met een beslissing en zou graag eerlijke meningen horen.

Ik ben enig kind, bijna 30, en mijn ouders zijn onlangs uit elkaar gegaan. Sindsdien zou mijn mama volledig alleen zijn als ik verhuis. Ik voel een sterke verantwoordelijkheid om er voor haar te zijn, zeker omdat het een moeilijke periode voor haar is. Ze werkt niet, heeft MS en heeft eigenlijk niemand als ik wegga. Ze is wel nog heel zelfstandig etc.

Tegelijk weet ik dat het op mijn leeftijd “normaal” is om zelfstandig te wonen en je eigen leven op te bouwen. Een deel van mij voelt dat ik mezelf tegenhoud door te blijven, maar een ander deel voelt zich schuldig bij het idee om haar alleen te laten. Ik ben ook nog single, dus als ik verhuis zou ik alleen wonen, en dan zijn we allebei alleen.

Het huis is volledig van haar. Het is een heel groot huis, dus er zijn ook hoge onderhoudskosten. Binnen een klein half jaar weet ze of ze mijn papa maandelijks onderhoudsgeld €500–€1000 moet betalen (scheiding is nog lopende)
Ze verhuurt enkele appartementen, maar momenteel leeft ze al deels van haar spaargeld omdat niet alles verhuurd is.

Als ik thuis blijf wonen, kan ik haar emotioneel en financieel helpen, wat ik nu ook al doe.

Ik heb een appartement gekocht op 5 minuten van thuis, maar als ik thuis blijf, zou ik dat verhuren.

Ik zit echt in tweestrijd tussen:

• thuis blijven om haar te ondersteunen
  • of kiezen voor meer zelfstandigheid en mijn eigen plek
Ik zit met een enorm schuldgevoel. Ze werkt niet dus zit altijd alleen thuis. Doet wel 1x per week halve dag vrijwilligerswerk maar meer kan ze ook niet aan. Als ik niet meer thuis woon moet ze alleen opstaan, 3x per dag alleen eten en ‘s avonds terug alleen gaan slapen als ik niet langsga ‘s avonds. Dit lijkt me echt verschrikkelijk
Ik zou sowieso dagelijks willen langsgaan na mijn werk en in het weekend, maar heeft het dan nog zin om te verhuizen?

Heeft iemand in een gelijkaardige situatie gezeten? Hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

Al goed dat je al gekocht hebt:LOL:

Zorg dat haar appartementen verhuurd worden, of verkocht worden en financieel renderen, en zoek veel thuishulp en sociale assistentie voor je moeder. Met die inkomsten kan ze dat zeker betalen. Jij kan het allemaal helpen regelen, langsgaan wanneer je wil, en de zorg wordt grotendeels uitbesteed. Verder is het ook beter dat ze al uitkijkt naar een serviceflat. Extra financiële middelen, sociale controle/interactie en meer assistentie.

Toch weet ik niet waarom ik antwoord🤪

Wat denkt je moeder hierover?

zoek ne vent voor de mama :devilish:

Je vertelt het verhaal alsof je moeder in een, ocharme, moeilijke financiële situatie zit "want ze moet aan haar spaargeld".

Dat is dus niet zo, voor de duidelijkheid. Dat is een onzin argument om niet uit huis te gaan wonen.

Ze
- heeft een heel groot huis
- verhuurt meerdere appartementen
- heeft ook eigendommen die niet verhuurd zijn

En jij zou thuis moeten blijven om je moeder financieel te helpen???
Sorry maar ofwel lees/interpreteer ik ergens iets verkeerd ofwel what-the-fuck...

Je moeder heeft een groot vermogen maar beheert haar vermogen slecht.
Eigendommen die niet verhuurd zijn leveren niks op en kosten je alleen maar geld.
Elke eigendom moet verhuurd worden of verkocht worden. Zo leveren ze geld op. Steek een deel van het vermogen in goed renderende passieve fondsen. Zorg dat het vermogen goed verdeeld wordt tussen vastgoed en goed renderende financiele investeringen.

Zo, dat is al 1 reden minder voor jou waarom je thuis zou moeten blijven "om financieel te helpen".

Het verhaal wordt telkens beter. Daar waar er aan den beginne enkel een groot huis was en een appartement van de dochter, zijn er nú eigendommen in overvloed. De ex echtgenoot krijgt misschien zelfs onderhoudsgeld, van een omgekeerde wereld gesproken.

Het wordt nog een aantrekkelijke partij die dochter…

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan