• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Alle vragen over Niko Home Control

Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
85
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,



Ik ben sinds enige jaren een tevreden gebruiker van Nikobus. Er zijn uiteraard voor- en tegenstanders van het systeem, maar voor mij doet het zeer goed zijn werk en ik breid nog regelmatig uit.



Vermits Niko op 1 augustus Niko Home Control zal lanceren, wat naast Nikobus zal blijven bestaan, lijkt het me interessant een apart topic te maken waarbinnen we gedachten kunnen wisselen over beide systemen en over de integratie van deze systemen. Ongetwijfeld zullen er een hoop vragen rijzen over hoe ver de integratie zal gaan en wat al dan niet mogelijk zal zijn...



mvg
Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan iemand mij aub dringend helpen!



Ik heb de upgrade gedaan naar 1.8.1, maar bij het uploaden van het programma zegt hij dat de IP-interface van oude versie is (1.3) ALs ik die wil upgraden, zegt hij dat die geupgrade is.



Nu ligt heel mijn installatie plat en kan ik geen enkel licht meer bedienen. (die wat aan waren, blijven aan, en omgekeerd)



Iemand die mij kan helpen?
 
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Boba;1894229 wrote:
Kan iemand mij aub dringend helpen!



Ik heb de upgrade gedaan naar 1.8.1, maar bij het uploaden van het programma zegt hij dat de IP-interface van oude versie is (1.3) ALs ik die wil upgraden, zegt hij dat die geupgrade is.



Nu ligt heel mijn installatie plat en kan ik geen enkel licht meer bedienen. (die wat aan waren, blijven aan, en omgekeerd)



Iemand die mij kan helpen?



Ik weet niet direct een oplossing voor je software probleem, maar je installatie kan je nog altijd bedienen via de knopjes op de modules...
 
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heren,



misschien een onnozele vraag, maar als ik op het internet kijk naar de afbeelding van een enkelvoudige muurprint, dan zie ik onderaan in het midden vier ronde grijze bolletjes (die contact maken met de drukknoppen die erop komen veronderstel ik).

Nu ben ik mijn muurprints aan het hangen, en merk ik dat die bollen daar niet opstaan. Het is gewoon een zwart vlakje. Zit nu net te denken: is dat een beschermplakkertje ofzo dat er nog af moet, of hebben ze hun muurprints gewoon aangepast?



Dank dank !
 
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
MichielM;1894245 wrote:
Boba;1894229 wrote:
Kan iemand mij aub dringend helpen!



Ik heb de upgrade gedaan naar 1.8.1, maar bij het uploaden van het programma zegt hij dat de IP-interface van oude versie is (1.3) ALs ik die wil upgraden, zegt hij dat die geupgrade is.



Nu ligt heel mijn installatie plat en kan ik geen enkel licht meer bedienen. (die wat aan waren, blijven aan, en omgekeerd)



Iemand die mij kan helpen?



Ik weet niet direct een oplossing voor je software probleem, maar je installatie kan je nog altijd bedienen via de knopjes op de modules...



Bij het updaten van je IP module heb je 2 keuzemogelijkheden. Afhankelijk van hoe je installatie is opgebouwd.



Fe installatie is niet te bedienen via de knopjes op de modules, dit zijn slechts test functies. Je lampen zullen na enkele minuten dan ook uitgaan.
 

Pinguu

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
600
Waarderingsscore
234
Punten
43
Boba;1894229 wrote:
Kan iemand mij aub dringend helpen!



Ik heb de upgrade gedaan naar 1.8.1, maar bij het uploaden van het programma zegt hij dat de IP-interface van oude versie is (1.3) ALs ik die wil upgraden, zegt hij dat die geupgrade is.



Nu ligt heel mijn installatie plat en kan ik geen enkel licht meer bedienen. (die wat aan waren, blijven aan, en omgekeerd)



Iemand die mij kan helpen?



Reset de controller (een paar seconden op de PROG-toets blijven drukken). Normaal ga je da terug naar je vorig configuratie. Probeer daarna de IP-interface nog eens up te daten.
 

Brumari

Nieuw Lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
6
corleones007;1894212 wrote:
1. hoe programmeer ik een rolluik op één drukknop? (in bepaalde ruimtes heb ik de specifieke drukknoppen voor rolluiken maar in andere ruimtes niet...)

Als u wel een oplossing zou hebben... laat me weten aub.





tot op heden niet :(





vraag:

- hoe integreer ik een smartphone en een touchscreen?



beide iconen heb ik toegevoegd in mijn prog maar géén van beiden werkt...

er is niks terug te vinden op mijn ts...
 

Brumari

Nieuw Lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
6
Gelijkvloers is vloerverwarming en ik zal dit niet koppelen aan nhc (zie het nut(lees voordeel) niet ervan in...) slaapkamers zijn airco's, terug géén koppeling met nhc om dezelfde reden...

in de badkamer eveneens vloerverwarming + een handdoekradiator van 1500w.

die laatste heb ik op een geschakeld stopcontact geplaatst én een nhc thermostaat geplaatst in de badkamer...

tevens heb ik een verwarmingsmodule (dus enkel voor badkamer) in mijn zekeringskast...

ik wil deze handdoekradiator kunnen sturen...iemand enig idee hoe ik hieraan begin?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Quote:
ik wil deze handdoekradiator kunnen sturen...iemand enig idee hoe ik hieraan begin?



Beginnen met op te schrijven wanneer je de radiator aan wil sturen.



Waarom koppel je je vvw en airco's trouwens niet aan NHC is toch een gemiste kans :confused:
 

Brumari

Nieuw Lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
6
janus wago;1900388 wrote:
Quote:
Waarom koppel je je vvw en airco's trouwens niet aan NHC is toch een gemiste kans :confused:



omdat én de vertegenwoordiger van NHC én de installateur van vvw zei dat ik daar beter van bleef :(

'k vond het eigenlijk ook raar /spijtig maar hun theorie was dat die vvw véél rendabeler is als die op min of meer zelfde temperatuur blijft dan als ik die continu ga sturen...

vvw en airco's zijn van General, ter info. vvw is met warmtepomp en airco's slaapkamers zijn toestellen met één gemeenschappelijke buitenunit.

Langs de ene kant kan ik ze wel volgen,maar dit betekent dus dat ik én verwarmingsmodule én thermostaat koop enkel en alleen om handdoekradiator te sturen(als dit mogelijk is :eek:)
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Er is een groot verschil tussen sturen en koppelen.



Ik log hier de cv ketel en pelletkachel.

dwz de temperaturen, draaiuren en bij foutmeldingen wordt er een e-mail verstuurd.
 

Brumari

Nieuw Lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
6
janus wago;1900399 wrote:
Er is een groot verschil tussen sturen en koppelen.



Ik log hier de cv ketel en pelletkachel.

dwz de temperaturen, draaiuren en bij foutmeldingen wordt er een e-mail verstuurd.



laat ons eerlijk zijn, da's toch vooral 'kitsch' hé ;-)

temperaturen kan je aflezen op display's van de installatie zelf (bij mij toch...), draaiuren, tja daar lig ik niet echt van wakker, zal eerder zien om asap fotovoltaïsche zonnepanelen te plaaten als ik zie dat mijn elec rekening te hoog is... En foutmeldingen, tja, als dat systeem incorrect werkt zal het wel a) op zich verwittigen b) me opvallen?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Brumari;1900400 wrote:
janus wago;1900399 wrote:
Er is een groot verschil tussen sturen en koppelen.



Ik log hier de cv ketel en pelletkachel.

dwz de temperaturen, draaiuren en bij foutmeldingen wordt er een e-mail verstuurd.



laat ons eerlijk zijn, da's toch vooral 'kitsch' hé ;-)

temperaturen kan je aflezen op display's van de installatie zelf (bij mij toch...), draaiuren, tja daar lig ik niet echt van wakker, zal eerder zien om asap fotovoltaïsche zonnepanelen te plaaten als ik zie dat mijn elec rekening te hoog is... En foutmeldingen, tja, als dat systeem incorrect werkt zal het wel a) op zich verwittigen b) me opvallen?



LoL je hele domotica systeem is toch kitsch :eek:
 

Brumari

Nieuw Lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
6
janus wago;1900402 wrote:
LoL je hele domotica systeem is toch kitsch :eek:



lol, zo kan je het ook bekijken :p



Nee, mijn mening is gebaseerd op 'ervaring'...

8 jaar geleden had ik al es gebouwd en dan heb ik geopteerd voor EIB-domotica, omdat dit a) 'universeel' was en b) ten allen tijden uitbreidbaar



realiteit: in die acht jaar is die programmatie niet éénmaal veranderd noch uitgebreid...

en wat ik vooral handig vond was

-een alles uit

-aut rolluiken 's avonds bij het vallen van de duisternis

-paniek-toets (gelukkige nog niet nodig gehad!!)

-op 1 plaats alle rolluiken op

-...

Dus nu alvorens ik iets implementeer, vraag ik me af of het al of niet nuttig is...

Vandaar géén eco-display, meting gas/elec,...
 
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
16
:mad: GRRRR



Net bijna mijn laptop tegen de grond kapot gesmeten en met de voorhamer NHC uitgebroken.



Elke keer hetzelfde liedje.

Upgrade van installatie - alles gaat goed, uploaden gaat echter niet omdat de IP module niet is geupgrade. Ik sluit dus rechtstreeks de laptop aan de IP module aan, hij detecteert ze want gaat door naar de upgrade stap maar weerom (net zoals bij de vorige upgrade) blijft hij steken op 4% en 1% en dan doet ie niets meer.

-> Noodgedwongen task manager NHC afsluiten gevolgd door een verplichte reboot van de laptop omdat NHC dan weigert van eender welke config in te laden.



Heeft er iemand dit probleem of een idee wat ik kan doen om dit te vermijden want ik kom er echt ongelooflijk pissig van, en dat op een zondag :'(
 
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
117
Waarderingsscore
0
Punten
0
vindigator;1908558 wrote:



Euhm...



heb je je wifi nog aan staan? ik ondervind soms problemen als de wifi nog aan staat, heeft iets met IP's te maken...



ik zet bij de netwerkverbindingen mijn draadloze verbinding uit (dus niet enkel ontkoppelen, echt uit zetten)

dat lijkt sommige verbindingsproblemen wel op te lossen.



succes!



wat bedoel je trouwens (rechtstreeks aan de IP module verbinden? lopen alle updates niet langs de controler?
 
Lid geworden
5 apr 2009
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
vindigator;1908558 wrote:
:mad: GRRRR



Net bijna mijn laptop tegen de grond kapot gesmeten en met de voorhamer NHC uitgebroken.



Elke keer hetzelfde liedje.

Upgrade van installatie - alles gaat goed, uploaden gaat echter niet omdat de IP module niet is geupgrade. Ik sluit dus rechtstreeks de laptop aan de IP module aan, hij detecteert ze want gaat door naar de upgrade stap maar weerom (net zoals bij de vorige upgrade) blijft hij steken op 4% en 1% en dan doet ie niets meer.

-> Noodgedwongen task manager NHC afsluiten gevolgd door een verplichte reboot van de laptop omdat NHC dan weigert van eender welke config in te laden.



Heeft er iemand dit probleem of een idee wat ik kan doen om dit te vermijden want ik kom er echt ongelooflijk pissig van, en dat op een zondag :'(





Het beste wat je doet is alles afsluiten van uw computer, firewall, virusscanner, WiFi uitzetten enz... Normaal moet dan uw probleem opgelost zijn. Dit is een veel voorkomend probleem wat je hebt.
 
Lid geworden
30 aug 2013
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb een vraagje aan de kenners :)



ik ben bezig met mijn nhc te programmeren via de prof software, als ik bijv een plan teken en ik noem die "eetkamer"

in die eetkamer heb ik een 6 voudige drukknop voor eetkamer lichten, maar ook salonlichten , lichten gang en dimbare lichten eetkamer. Heb ik dan voor elke drukknop toets een actie nodig? Dus kan het dan zijn dat ik meerdere acties heb in een bepaalde ruimte? Hoe komt dit dan in de smartphone app? moet ik elke actie linken aan de smartphone in het programma maar hoe weet die dan dat ik het licht aandoe van de gang in de eetkamer? Komt die lamp dan bij "gang" te staan op de app ook al heeft die lamp een drukknop in de eetkamer en 1 de gang zelf?
 

deftone82

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2010
Berichten
1.029
Waarderingsscore
0
Punten
36
Misschien is dit een verkeerd topic om de volgende vraag te stellen.

Ik lees hier veel fouten (logisch, die zijn er om op te lossen, liefst gratis via de uitleg op dit forum). Wie is er hier tevreden over zijn NHC?

Ik heb vorig weekend offerte laten opmaken. Die bewuste firma werkt alleen met NHC. Voorlopig ga ik enkel de verlichting sturen. Geen ventilatie, geen verwarming, rolluiken heb ik niet, screens laat ik enkel met de sensor werken.



Ik vraag me af of het de meerprijs waard is, voor hetgeen ik het ga gebruiken.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
deftone82;1909615 wrote:
Misschien is dit een verkeerd topic om de volgende vraag te stellen.

Ik lees hier veel fouten (logisch, die zijn er om op te lossen, liefst gratis via de uitleg op dit forum). Wie is er hier tevreden over zijn NHC?

Ik heb vorig weekend offerte laten opmaken. Die bewuste firma werkt alleen met NHC. Voorlopig ga ik enkel de verlichting sturen. Geen ventilatie, geen verwarming, rolluiken heb ik niet, screens laat ik enkel met de sensor werken.



Ik vraag me af of het de meerprijs waard is, voor hetgeen ik het ga gebruiken.



Het licht kan je ook aan/uit doen met een schakelaar van 10€, het is aan jouw om te bepalen wat je er voor over hebt om het via je smartphone te doen. :D
 

deftone82

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2010
Berichten
1.029
Waarderingsscore
0
Punten
36
janus wago;1909630 wrote:
deftone82;1909615 wrote:
Misschien is dit een verkeerd topic om de volgende vraag te stellen.

Ik lees hier veel fouten (logisch, die zijn er om op te lossen, liefst gratis via de uitleg op dit forum). Wie is er hier tevreden over zijn NHC?

Ik heb vorig weekend offerte laten opmaken. Die bewuste firma werkt alleen met NHC. Voorlopig ga ik enkel de verlichting sturen. Geen ventilatie, geen verwarming, rolluiken heb ik niet, screens laat ik enkel met de sensor werken.



Ik vraag me af of het de meerprijs waard is, voor hetgeen ik het ga gebruiken.



Het licht kan je ook aan/uit doen met een schakelaar van 10€, het is aan jouw om te bepalen wat je er voor over hebt om het via je smartphone te doen. :D



Inderdaad, maar geen dimmers, alles uit knop, wisselende functie/bedieningspunten later...Ik heb dit gemak nog nooit mogen ervaren, dus ik kan er geen goed oordeel over vellen.

Vandaar mijn vraag hier!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan