Branden deze lampen ook als je de spanning op zet? Een niet-geadresseerd/geprogrammeerd DALI toestel zal "in rust" 99,9/100 gewoon aan gaan op 100% van zodra ze voeding krijgen.
Als deze niets doen, kijk eens na of ze wel zeker fatsoenlijk in de rail zitten, klinkt mss onnozel maar sommige merken durven echt gevoelig te zijn voor net niet volledig ingeklikt te zijn.
Ja de lampen branden gewoon. Kan de lampen momenteel dus af/aan zetten met de zekering maar vanuit NHC sturen lukt niet.
Op wat heb je u dali aangesloten op de Delta Light Modulator of op de SPM Supply 48V aansluitconnector voor track?
Beide geprobeerd. Zou deze het liefst gewoon op de SPM Supply 48V aansluiten.
edit: als ik ze op de SPM Supply 48V aansluit dan branden de lampen wel niet permanent maar dan knipperen ze om de 10 seconden ongeveer
Heb je u dipswitchen op dali gezet van de Modulator?
beide staan op ON, dat zou DALI moeten zijn
Toch + op + en - op - aangesloten.
Inderdaad, maar maakt denk ik niet uit vermits lampen in 2 richtingen gemonteerd kunnen worden.
Nog wat verder zitten testen:
Lampen "flikkeren" nu om de 10 seconden ongeveer. DALI van NHC rechtstreeks op de SPM Supply aangesloten.
Rail van Delta Light bevat 2 lijnen die ik via de zijkant kan uitmeten. Onderste lijn is de stroom, die staat permanent onder spanning. Bovenste lijn is de DALI bus waarop ik enkel stroom zie op moment dat de lamp aanspringt.
Alles lijkt mij dus correct aangesloten? Maar lijkt mij erop dat NHC en die Delta Light lampen niet compatibel zijn met elkaar?
Aantal dingen. Een DALI bus heeft altijd een te meten spanning. Minimale spanning in idle toestand ca 10V en maximum 20,5V. Communicatie over de DALI bus gebeurd door de bus kort te sluiten i.c.m. met een speciale DALI bus voeding die bij kortsluiting van de bus de stroom limiteert tot maximum 250ma.
Als je enkel spanning op de DALI bus ziet wanneer de lamp aanspringt dan is er wat mis met jouw DALI voeding.
De DALI voeding voor de led malen is een DALI driver die bestuurt wordt over de DALI bus. De DALI driver zal vermoedelijk met PWM de voeding op de rail sturen OF wanneer de dali-driver ingebouwd is in de spots dan wordt dat binnen de ingebouwde driver in de spot afgehandeld (geen idee welke spots je hebt).
Het knipperen om de 10 seconden is trouwens wat vreemd maar dat kan een implementatie zijn in de dali driver dat er een fout met de DALI bus is. Geen spanning op de DALI bus is een systeemfout waar binnen de DALI protocol specs een dim niveau aan gehangen kan worden. (Bij mij was laatst mijn DALI busvoeding kapot en al mijn DALI verlichting ging comform default instelling op maximum level branden).
Compatibiliteit zou eigenlijk geen probleem mogen zijn en zeker niet bij gecertificeerde DALI apparatuur. T.o.v. de DALI 1 spec is in de DALI 2 spec formeel vastgelegd dat de bus polarititeitsonafhankelijk is terwijl veel DALI 1 apparatuur dat eigenlijk al was. Alleen de DALI bus voeding is polariteitsafhankelijk maar dat zou niet uit mogen maken als de rest van de DALI devices polariteitsonafhankelijk zijn.
Edit:
Nog even gekeken naar die Delta Light Modulator, dat is een DALI driver die de 48V op de gehele track moduleert dus alle spots op de track als 1 dimgroep zien. Wanneer je de spots individueel wilt dimmen dan heb je per spot een individuele dali driver nodig die zijn eigen ID krijgt.