• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Alarmsysteem: Waarop letten

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik wil een alarmsysteem aanschaffen, met voornamelijk bewegingsdetectoren en 1 deur contact.



Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij de verschillende offertes die ik ga opvragen?

types, merken, opmerkingen? Wat is een goed alarmsysteem?



Iedereen die tips heeft, kennis, ervaring of iets anders ivm alarmsystemen, laat het me hier weten.
 

kamei10

Lid
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
254
Waarderingsscore
2
Punten
18
Enkel zien dat het dual techs detectoren zijn en klavieren zou ik proximity nemen, dan hoef je niet elke keer het klepje te openen voor alarm in- en uit te schakelen maar kan je het met een sleutelhangertje in- en uitschakelen
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.342
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zorg gewoon dat je met een installateur werkt die INCERT-gecertificeerd is.



Op die manier ben je zeker dat je niet met knoeiers in zee gaat, want die zijn er niet tekort in de alarmbusiness.



Werk samen met hen het concept uit, leg zelf je bekabeling, en laat hen de aansluiting doen, en je bent voor een schappelijke prijs gesteld.



Nog een tip: voorzie ook ineens kabels voor branddetectie.



Je betaalt enkel de meerprijs van de detectoren, wat niet zo schandalig is, en je hebt ineens een deftige beveiliging.
 

xtra

Lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
601
Waarderingsscore
0
Punten
16
volgende week komen ze er een plaatsen bij mij



als je specifieke vragen hebt wil ik ze wel eens aan die gasten vragen



ik heb in alle ramen beneden magneetcontacten geplaatst

op een 3 tal plaatsen branddetector (berging ->gas , keuken en zolder -> verwarmingsketel).



Ik had wel alle kabels in de ruwbouw al geplaatst.



Verder op strategische plaatsen bewegingsdetectie.



ik heb het bosch easy system gekozen (al 3 kaar geleden besteld, maar nu pas plaatsing)
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.342
Waarderingsscore
1
Punten
0
xtra wrote:
op een 3 tal plaatsen branddetector (berging ->gas , keuken en zolder -> verwarmingsketel).



Zet er zeker ook één op de minder voor de hand liggende plaatsen:



ruimte waar wasmachine en droogkast staan

bureau (computer ?)
 
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
168
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook de oefening gedaan en offertes opgevraagd.

Wat ons betreft waren er maar 2 die goed uit de bus kwamen en dat

was ETAC Gent en de vroegere Securitas, nu G4S.

(laat u nie misleiden door Securitas nu, de naam is verkocht en die hebben nog niet ZOveel ervaring).



Onze keuze is gevallen op ETAC ... vanwege zijn ervaring en vriendelijkheid en ook zijn HELE goede uitleg en beschikbaarheid.

Let ook op, sommige bedrijven verkopen u een alarmsysteem tegen goede prijzen, maar in hun contract staat in HELE kleine lettertje dat je GEEN eigenaar bent van de toestelletjes die geplaatst worden.



Greets

Frank
 

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
1.398
Waarderingsscore
0
Punten
36
Siemens Easy series. Zelf te installeren + naar hartelust uitbreidbaar.
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
TomEnNatalie wrote:
Siemens Easy series. Zelf te installeren + naar hartelust uitbreidbaar.
Als je alles zelf doet dan mag je niets plaatsen waar anderen last van hebben. Een buitensirene of enorm luide binnensirene zijn dan uit den boze. Ook melding naar een alarmkamer is dan niet mogelijk.
 

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
1.398
Waarderingsscore
0
Punten
36
Das wel just. Ik heb dan ook geen buitensirene maar een binnensirene. Geef toe, als der zo een afgaat, wie gaat daar nog naar kijken? Een inbreker weet normaal gezien ook dat het nog zeker 10 min duurt eer der iemand komt als er melding wordt gedaan naar een meldkamer. Laat ze dan bij mij maar lekker pijn aan hun oren krijgen want da ding maakt een hels lawaai.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
vanaaf komt de eerste en morgen komt er nog een tweede installateur.



ben benieuwd.



tja, natuurlijk heeft een alarm weinig nut als er niet gereageerd wordt, maar zo een binnensirene zie ik toch niet echt zitten
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
TomEnNatalie wrote:
Das wel just. Ik heb dan ook geen buitensirene maar een binnensirene. Geef toe, als der zo een afgaat, wie gaat daar nog naar kijken? Een inbreker weet normaal gezien ook dat het nog zeker 10 min duurt eer der iemand komt als er melding wordt gedaan naar een meldkamer. Laat ze dan bij mij maar lekker pijn aan hun oren krijgen want da ding maakt een hels lawaai.



Als je met een binnensirene werkt, dan is dat idd zeker niet alleen om de inwoners te alarmeren (wat heb je er trouwens aan als die niet thuis zijn, zoals in zoveel gevallen van inbraak).

Binnensirene werkt in op hun zintuigen op zo'n manier dat ze gedesoriënteerd geraken...en als is dat maar slechts met fracties van seconde ofzo, het maakt wel dat je al een zeer koelbloedige inbreker moet hebben die dan de benen niet neemt.



Buitenalarmen dienen ook niet om buren te waarschuwen.

Net zoals dat inbrekers niet zot zijn van verklikkerslichten (ondanks feit dat buren daar ook niet van opkijken), zijn inbrekers als ze de keuze hebben, ook niet zot van een buitenalarm en vermijden dat liever.

Het lichtalarm van buiten dient vooral om aan politie aan te duiden, waar het te doen is (ge moet sowieso zelf alarmeren hoor, de alarmcentrale gaat zelfs geen politie opbellen, die belt u, als eigenaar van de woning, op).



In ieder geval, voor mij is een alarm een manier van afschrikken, en in tweede instantie om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk weg zijn eens het afgaat.

Van mij moeten ze niet in huis blijven tot de politie er is of zo...



Dus om eerlijk te zijn, een alarm dat alleen maar de bewoner verwittigt, waarbij de inbreker dus nog lustig voort blijft rondlopen in huis, is voor mij niet hetgeen ik zoek. Brrrrr, ik mag er niet aan denken, want het enige wat je dan kan doen is hopen dat de politie er is vooraleer de inbreker jouw in de slaapkamer opmerkt ofzo....

Niet dat een inbreker meteen je geweld gaat aandoen (alhoewel je dat ook soms al hoort), maar de angst en paniek tijdens die misschien maar tien minuten die uuuuuren lijken te duren, zijn me veel waard (dan misschien nog liever geen alarm en hopen dat je er gewoon doorslaapt :wink: ).



Allé, dat zijn mijn bedenkingen, hé, voor ieder is dat anders en dat is gevoelsmatig, en voor ieder begint dat bij ervoor te zorgen dat ze in eerste istantie gedemotiveerd worden om bij u in te breken (of ze worden ook niet extra gemotiveerd) en in tweede instantie dat ze "mechanisch gezien" maar moeilijk binnen raken.

Maar dat wist Ice al wel denk ik.



Edit: mja, denk er nu pas aan, maar met die "paniekknoppen" van tegenwoordig, kan je bij stil alarm ook als eigenaar iets doen om de inbreker van gedacht te doen veranderen zonder hem daarvoor zelf te lijf te gaan (maar misschien heeft Ice geen vrouwke die hare man kost wat kost verbied om zo'n inbreker zelf te gaan opzoeken :lol: , dat is ook een alternatief dan...).
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Gegarandeerd dat ik de inbreker zelf ga zoeken. Kheb het al eens gedaan. Maar ik wil zoals bij een brandalarm, gewaarschuwd worden in geval van nood. Dus als ze inbreken terwijl ik lig te slapen moet ik het horen. Als ze inbreken terwijl ik er niet ben, wil ik dat zoveel mogelijk mensen het horen. (en zou ik ook graag een smske krijgen)
 
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Punten
0
Om nu te zeggen dat bij het afgaan van een buitenalarm er niemand gaat reageren, dat vind ik wat overdreven. Vorig jaar ging er eentje af twee huizen verder en heel de buurt stond 's nacht om 2u op straat. Ik wil wel eens zien bij zo'n kabaal welke inbreker er nog rustig verder doet. Die nemen de benen volgens mij. Ikzelf ben ook voorstander van fel licht op gevel na afgaan van bewegingssensoren.



In ieder geval, een alarm komt er bij mij ook in. Enkele jaren terug hebben we een inbreker betrapt die me van de trap heeft geduwd. De inbrekers waren een vrouw en een klein mannetje van een 10 jaar. Heb de schrik van mijn leven gepakt. Om wille van deze reden hebben we een bouwgrond gesloten bebouwing gekocht (owv sociale controle), maar mijn vrouw wil ook absoluut nog eens rolluiken, hoge omheining rond tuin en dat alarm natuurlijk. Tja...
 
Lid geworden
26 dec 2006
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
vanaaf komt de eerste en morgen komt er nog een tweede installateur.



ben benieuwd.



En wat was het resultaat ? Welke merken zijn aan te bevelen ?
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik heb nog niets gekozen. Vrouw heeft schrik overwonnen en dus wordt het dees jaar het huis verven :roll: :lol:



Er zijn 2 degelijke mannen bij, allebei INCERT, prijs voor centrale, buitenbel, plaatsing, 5 zones + 1 deurcontact, klavier en melding via SMS om en bij de 1500€
 
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
Ik heb nog niets gekozen. Vrouw heeft schrik overwonnen en dus wordt het dees jaar het huis verven :roll: :lol:



Er zijn 2 degelijke mannen bij, allebei INCERT, prijs voor centrale, buitenbel, plaatsing, 5 zones + 1 deurcontact, klavier en melding via SMS om en bij de 1500€



Is dit draadloos??
 
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Punten
0
flo_33 wrote:
(laat u nie misleiden door Securitas nu, de naam is verkocht en die hebben nog niet ZOveel ervaring).



Laat u liever niet misleiden door dit bericht. De naam Securitas is niet verkocht. Securitas AB (uit Zweden) is in oorsprong hetzelfde bedrijf als het vroegere Group4Securitas (hier in België) en gaat terug tot in de jaren 30 (van ervaring gesproken). Het lijkt alleen maar alsof de naam Securitas verkocht is omdat wat nu Securitas heet in België heeft moeten wachten om de naam te gebruiken tot Group4Securitas op haar beurt was overgenomen en van naam is veranderd (nu kortweg G4S).

Securitas heeft intussen haar afdeling alarmsystemen verkocht en dit bedrijf heet nu Niscayah. Kunt ge nog volgen? :roll:

Bovendien werken de meeste van deze bedrijven met zelfstandige plaatsers (beetje zoals Telenet). De kwaliteit van de plaatsers die je over de vloer krijgt, hangt dus vooral af van de plaatser zelf en dus minder van het bedrijf waarvan hij de opdrachten krijgt.
 
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
652
Waarderingsscore
0
Punten
0
zorg er zeker voor dat de buite sirene niet binnen bereik hangt,wat ik ervaren instalateurs soms zie doen

men spuit die gewoon vol met pur en het geluid word gewoon gedempt,zoals bij mijn buur
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waar ik al eens aan gedacht heb...

Is het om dergelijke problemen te voorkomen niet beter om 1 "goed zichbare" sirene- en lichtdoos te plaatsen en één extra op een niet zo opvallende plaats?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan