Alarm op basis van luchtdruk

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
We zijn van plan om een alarm aan te schaffen, zeker nu die belastigingsvermindering er nog is. Maar we zien even door de bomen het bos niet meer. Een alarm met melding naar een hoofdcentrale lijkt ons niet nodig, tegen dat zij daar zijn... Eigenlijk zoeken we dus iets dat gewoon heel veel lawaai maakt. Ik weet nu niet wat het interessantste is, op basis van luchtdruk veranderingen (kan dit wel met D systeem?) of beweging (hebben wel een kat). Iemand ervaring hiermee? Liefst ook iets dat geen stukken van mensen kost...

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
izzy;1825862 wrote:
We zijn van plan om een alarm aan te schaffen, zeker nu die belastigingsvermindering er nog is. Maar we zien even door de bomen het bos niet meer. Een alarm met melding naar een hoofdcentrale lijkt ons niet nodig, tegen dat zij daar zijn... Eigenlijk zoeken we dus iets dat gewoon heel veel lawaai maakt. Ik weet nu niet wat het interessantste is, op basis van luchtdruk veranderingen (kan dit wel met D systeem?) of beweging (hebben wel een kat). Iemand ervaring hiermee? Liefst ook iets dat geen stukken van mensen kost...

Wij hebben enerzijds rondom beveiliging (ramen en deuren), en anderzijds bewegingsdetectie. Als we weggaan of gaan slapen gaan de katten naar de garage (of buiten) en staat alles aan. 's Avonds zetten we enkel de rondom beveiliging aan en kunnen katten vrij rondlopen.

verhto

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
6
bestaan er ook draadloze systemen (beweging)?

Ik ben aan het bouwen, en weet nog niet of ik al alle kabels wil voorzien?

Ik volg deze discussie alleszins :)

groeten,

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
verhto;1825864 wrote:
bestaan er ook draadloze systemen (beweging)?

Ik ben aan het bouwen, en weet nog niet of ik al alle kabels wil voorzien?

Ik volg deze discussie alleszins :)

groeten,

Dat bestaat, maar zijn minder betrouwbaar (vals alarm en dergelijke) en minder handig (batterijen) - zo heeft men mij althans verteld.

Nu wij hadden ook geen bedrading voorzien, maar dat kunnen ze alsnog doen zonder dat er ook maar iets zichtbaar is (draden lopen achter deuromkadering, in kelder/kruipruimte, via zolder enz...).

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Wij hebben bewegingsdetectoren die toelaten dat er dieren tot 15 kg rondlopen in huis.

Er is mij wel gezegd dat dit bij katten problemen kan geven indien ze gaan bewegen te dicht bij de sensoren (als ze bevoorbeeld op kasten springen ed) ...

Staat nu geregeld op in "werffase" , dus de hond heeft nog niet geprobeerd.

Tegen rattende kleuters ben ik dus niet beveiligd ... maar daar hebben we een hond voor :eek:

Verder ook voorzieningen voor camera- bewaking...

k.b.

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
2
Punten
38
izzy;1825862 wrote:
We zijn van plan om een alarm aan te schaffen, zeker nu die belastigingsvermindering er nog is.

ik was er ook nog aan aan het denken om dit even op de prioriteitslijst een stapje hoger te plaatsen :) waarom is dat toch altijd een stimulans...

Lid geworden
6 sep 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb in mijn zaak een goedgekeurd alarm Bosch met die bewegeingsdetectors die in theorie alleen maar zouden afgaan als er een combinatie is van temperatuur en beweging.1 keer per jaar laten nakijken. Verplicht melden bij de politie..... Gemiddeld 4 keer per jaar dat ik 'snachts uit mijn bed gebeld word voor een vals alarm (en t zijn altijd die binnenbewegingsmelders) Thuis gebruiken wij de bewegingsdetecors en de raam/deurcontacten v/h domoticasysteem. Nog nooit vals alarm gehad. Ik zou niemand nog die speciale bewegingsdetecors aanraden die zogezegd alleen afgaan bij 'meer dan 15 kil0) of alleen als combinatie beweging/temp is. Geloof me, ge gaat uzelf een paar hartinfarcten en snelheidsboetes uitsparen.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dakurt71;1825940 wrote:
Ik heb in mijn zaak een goedgekeurd alarm Bosch met die bewegeingsdetectors die in theorie alleen maar zouden afgaan als er een combinatie is van temperatuur en beweging.1 keer per jaar laten nakijken. Verplicht melden bij de politie..... Gemiddeld 4 keer per jaar dat ik 'snachts uit mijn bed gebeld word voor een vals alarm (en t zijn altijd die binnenbewegingsmelders) Thuis gebruiken wij de bewegingsdetecors en de raam/deurcontacten v/h domoticasysteem. Nog nooit vals alarm gehad. Ik zou niemand nog die speciale bewegingsdetecors aanraden die zogezegd alleen afgaan bij 'meer dan 15 kil0) of alleen als combinatie beweging/temp is. Geloof me, ge gaat uzelf een paar hartinfarcten en snelheidsboetes uitsparen.

Inderdaad, als ge huisdieren hebt, zet ze in een plaats waar geen bewegingsdetectoren staan. Ik zou constant gestresseerd gaan slapen wetende dat er altijd wel kans is op vals alarm :)

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Afgesproken ...

Ik zal onzen hond dan tussen mijn vrouw en mij laten slapen ...

Ik kan de beest toch niet opsluiten "op 't gemak" :eek:

Over die valse alarmen ... indien er een muis over een bewegingsdetector loopt , of op een afstand van minder dan 30 a 50 cm ervoor ... dan heb je ook vals alarm ...

Dat komt wel eens meer voor in werkplaatsen ed ...

k.b.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
K.B.;1825963 wrote:
Afgesproken ...

Over die valse alarmen ... indien er een muis over een bewegingsdetector loopt , of op een afstand van minder dan 30 a 50 cm ervoor ... dan heb je ook vals alarm ...

k.b.

Bij ons zitten de katten in de garage 's nachts. En muizen zitten er niet in huis. Door de katten, denk ik.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Luddie;1825964 wrote:
K.B.;1825963 wrote:
Afgesproken ...

k.b.

Bij ons zitten de katten in de garage 's nachts. En muizen zitten er niet in huis. Door de katten, denk ik.

Mooi ... maar aangezien onze garage een mogelijke toegang is tot de woning hangt hier uiteraard ook een bewegingssensor ...

Wij hebben thuis ook geen muizen rondlopen ... maar "op de zaak" ..; daar kan bij sommigen wel eens wat rondlopen ...

k.b.

DieterVH

Lid
Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bij mijn ouders hangt zo'n draadloos systeem.

Werkt met twee frequenties zodat het blijft werken wanneer er een frequentie gestoord wordt.

En als beide frequenties gestoord worden, dan gaat het alarm af.

Ze gebruiken zowel perimetrische beveiliging (contacten op ramen en deuren) als volumetrische beveiliging (bewegingsdetectoren).

Er is nog nooit een vals alarm geweest. Er is ook nog nooit een alarm geweest.

Huisdieren hebben ze niet.

Ze moeten wel minstens jaarlijks de batterijen van de sensoren vervangen.

De centrale roept dan het nummer af van de detector die een verversing nodig heeft.

(Ja, de centrale spreekt)

Als je een treffelijke hond hebt, dan heb je geen alarmcentrale nodig. Enkel nog als je het huis verlaat met de hond mee zodat je veilig gevoel hebt als je thuiskomt.

De keuze van detectoren doet er dan niet meer toe.

Tenminste, als je de hond 's nachts vrijelijk in huis laat rondlopen, zoals het veiligheidsadvies geldt.

Een hond buiten geeft geen beveiliging want veel te bereikbaar voor de indringer.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
DieterVH;1825980 wrote:
Als je een treffelijke hond hebt, dan heb je geen alarmcentrale nodig.

Hellaba ... niet lachen met onzen hond hoor ...

Maar de dieren die jij hier als "treffelijk" omschrijft neem ik niet in huis met kinderen ...

k.b.

DieterVH

Lid
Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
K.B.;1825988 wrote:
DieterVH;1825980 wrote:
Als je een treffelijke hond hebt, dan heb je geen alarmcentrale nodig.

Hellaba ... niet lachen met onzen hond hoor ...

Maar de dieren die jij hier als "treffelijk" omschrijft neem ik niet in huis met kinderen ...

k.b.

Met treffelijk bedoel ik goed getraind. Het formaat is niet belangrijk, wakker ben je toch. En al een hele tijd voordat ze binnen geraakt zijn. Met een alarm ligt dat anders. Voor mij is een alarm dan ook vooral nuttig als je afwezig bent, en dan nog vooral om met een gerust hart thuis te kunnen komen zonder dat er ene in je kot zit (bvb voor wie vaak met het donker thuis komt, of afgelegen woont, of zoals hier, dicht bij de Franse grens).

Ik ben het verder helemaal eens met je commentaar wat kinderen betreft.

De liefhebbers van grote honden zullen wel weer zeggen dat het aan het baasje en/of de training ligt en dat een kleine hond ook veel schade kan aanrichten, maar het blijft een onvoorspelbaar dier dat communiceert via subtiele signalen die kinderen niet altijd opvangen.

Zo'n grote hond bijt met één hap het hoofd kapot, zo'n kleine maakt met één hap een schrammetje in een been of vinger. Voor mij is dat genoeg als verschil.

(en nu gaan we wel heel erg off-topic)

Bovenaan