• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Alarm installatie GSM module of vaste telefonie

Lid geworden
20 jun 2016
Waarderingsscore
12
Punten
18
Er is een bestaande alarm installatie in onze woning (+/- 13 jaar oud) die we terug in gebruik zouden nemen.
De verkoper zou langskomen om alles na te kijken en uitleg te geven.
Momenteel hebben we echter geen vaste telefonie zitten in ons abonnement van telenet (basic).
Het alarmsysteem is voorzien voor een vaste lijn, er kan een GSM module ingebouwd worden (kostprijs +/- €250).
Dus ofwel moeten we gaan voor een duurder abonnement met vaste lijn ofwel laten we de GSM module installeren en betalen we ook wel een kostprijs aan herlaadkaart/abonnement.

Wat is jullie mening om voor het 1 of het ander te kiezen?

Indien we best voor een GSM module kiezen, kiezen we dan best voor een herlaadkaart? Welke providers zijn momenteel goede partijen hiervoor?
Bedankt,

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.545
Punten
113
ken jou telenetabonnement niet.
Maar de korting van een bundel met vaste lijn komt goedkoper uit dan hetzelfde abonnement zonder vaste lijn. Zo hebben wioj er wel een , maar gebruiken die niet

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.965
Punten
113
Telenet heeft ook een gsm kaart abbonement volgens verbruik. Die moet je dus niet herladen, maar op je factuur komt wat je verbruikt.
Dat kan dienen voor zoiets.

Lid geworden
20 jun 2016
Waarderingsscore
12
Punten
18
Alvast niet bij telenet.. Kostprijs is €23/maand extra als ik een vaste telefoonlijn wil hebben in mijn bestaand abonnement.
Het duurder abonnement Upone (€86/maand incl. digicorder) omvat dit wel, naast extra features die ik niet nodig heb... Ik denk dat een extra gsm kaart het beste zal zijn.
Ik zie inderdaad dat telenet dergelijke sim kaarten aanbiedt, dat lijkt me wel een goede optie! Bedankt.

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.158
Punten
113
Bij Orange (en waarschijnlijk ook elders) kan je een extra SIM-kaart op hetzelfde abonnement krijgen. Dus je betaald voor 1 dienst en het verbruik van de 2 SIM-kaarten telt dan samen. Dat kost dan enkele euro's per maand.
Er zijn ook IoT-aanbieders die speciale prijzen hanteren voor zeer laag verbruikende SIM-kaarten. Daar kan je ook naar kijken.

De kost van de module is eenmalig, die voor de vaste lijn (voor zolang ze dat nog aanbieden) is maandelijks.

luukske

Lid
Lid geworden
6 mei 2008
Waarderingsscore
6
Punten
18
Zeker voor GSM (4G) gaan. Bij Telenet valt de vaste lijn uit bij stroomstoring. En dan krijg je ineens geen alarmmeldingen meer.
Geen 3G nemen, want dat is niet toekomstbestendig.

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Waarderingsscore
432
Punten
83
Bij Telenet valt de vaste lijn uit bij stroomstoring.
Helemaal niet, je moet dat natuurlijk wel zeggen he bij Telenet als je daar alarm aan koppelt.
Dan krijg je een modem met ingebouwde batterij, waardoor de verbinding niet wegvalt.

Toen wij 7 jaar geleden bouwden was de meerkost voor telenetmodem met batterijpack veel lager dan de meerkost voor GSM module op de alarmcentrale. Economisch was dat toen zeker beste keuze.
Wat zo'n batterijpack nu kost durf ik niet zeggen.

Ik vermoed dat het telefoonverbruik ook wel goedkoper is met onze vaste lijn dan met GSM lijn.
Onze centrale heeft dagelijks een paar seconden verbinding met de alarmcentrale. Ingesteld dat dit altijd tijdens daluren is, dus de kost is nul, met de GSM zou dat allicht geen kapitaal kosten, maar toch paar euro per maand zeker?

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.428
Punten
113
Bij Telenet valt de vaste lijn uit bij stroomstoring.
Helemaal niet, je moet dat natuurlijk wel zeggen he bij Telenet als je daar alarm aan koppelt.
Dan krijg je een modem met ingebouwde batterij, waardoor de verbinding niet wegvalt.

Toen wij 7 jaar geleden bouwden was de meerkost voor telenetmodem met batterijpack veel lager dan de meerkost voor GSM module op de alarmcentrale. Economisch was dat toen zeker beste keuze.
Wat zo'n batterijpack nu kost durf ik niet zeggen.

Ik vermoed dat het telefoonverbruik ook wel goedkoper is met onze vaste lijn dan met GSM lijn.
Onze centrale heeft dagelijks een paar seconden verbinding met de alarmcentrale. Ingesteld dat dit altijd tijdens daluren is, dus de kost is nul, met de GSM zou dat allicht geen kapitaal kosten, maar toch paar euro per maand zeker?
7 jaar terug wel
nu al een paar jaar niet meer
zelf een UPS voorzien

Lid geworden
20 jun 2016
Waarderingsscore
12
Punten
18
De contactpersoon vertelde mij dat het niet evident was om nog een geschikte module te vinden voor de "oudere" alarminstallatie. 4G ondersteunt deze niet, maar hij zegt dat dit geen probleem zou zijn naar de toekomst gezien dit niet nodig is voor het versturen van SMS'en. Ik ken er geen hol van..

Klopt het dat, als het enkel gaat om versturen van sms'en of te bellen er geen 4G nodig is en deze module nog jaren zou werken?

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.158
Punten
113
De contactpersoon vertelde mij dat het niet evident was om nog een geschikte module te vinden voor de "oudere" alarminstallatie. 4G ondersteunt deze niet, maar hij zegt dat dit geen probleem zou zijn naar de toekomst gezien dit niet nodig is voor het versturen van SMS'en. Ik ken er geen hol van..

Klopt het dat, als het enkel gaat om versturen van sms'en of te bellen er geen 4G nodig is en deze module nog jaren zou werken?
4G heeft niets met SMS van doen. Als je GSM-ontvangst in orde is, kan je module SMS-en versturen zoveel als nodig (en inbegrepen in de kost van de SIM-kaart)

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Waarderingsscore
381
Punten
63
BASE heeft ook een simkaart volgens verbruik. Daar ben je niet gebonden met een abonnement, zoals bij Telenet of Orange. Bij hen kan je enkel zo'n simkaart volgens verbruik bestellen als je ook overige producten hebt. Als je dus ooit van provider wil veranderen, moet je ook de simkaart van het alarmsysteem veranderen.
Daarom is het bij mij dus BASE geworden.

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
405
Punten
83
Bij Orange (en waarschijnlijk ook elders) kan je een extra SIM-kaart op hetzelfde abonnement krijgen. Dus je betaald voor 1 dienst en het verbruik van de 2 SIM-kaarten telt dan samen. Dat kost dan enkele euro's per maand.
Er zijn ook IoT-aanbieders die speciale prijzen hanteren voor zeer laag verbruikende SIM-kaarten. Daar kan je ook naar kijken.

De kost van de module is eenmalig, die voor de vaste lijn (voor zolang ze dat nog aanbieden) is maandelijks.
IoT kaarten kan je alleen gebruiken voor data. Daarmee kan niet mee gebeld worden (wat nodig is in lift toepassing)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan