• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Al iemand een thermografie laten doen?

Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
198
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Wij zitten met het volgende:

Ons huis is een hsb van 1977. We hebben echter geen idee van de kwaliteit van de muren, of van de isolatie ter hoogte van het plat dak. Het dak op zich is niet aan vernieuwing toe, is misschien zelfs al eens vernieuwd, maar ook dat weten we niet zeker.

Van de vensters weten we dat ze aan vervanging toe zijn; het zijn vol-alu profielen met dubbel glas van 1981 (Ug 2.8 veronderstel ik dan). Maar voor die grote investering te doen wil ik toch wat meer zekerheid dat dit ook gaat lonen. Ik bedoel maar: 20 k investeren in ramen terwijl de warmte dan gewoon nog meer door het dak en de muren gaat lijkt me wat dom.



Vandaar dus dat we overwegen om een IR thermografie te laten doen. Zijn er hier anderen die dit al laten doen hebben? Heeft het jullie geholpen? Wie heeft het gedaan en wat heeft het gekost?



Ik heb Greesa al gecontacteerd (omwille van de goede commentaren in "het blower door topic") en die vragen 200€ + BTW.

Oja, een combinatie met een blower door test lijkt me niet zinvol gezien het huis helemaal niet naar hedendaagse/luchtdichte normen gebouwd is.



Bedankt voor de input!
 

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.931
Waarderingsscore
45
Punten
48
c00kie wrote:
ikke nie snap nie. In ons dak zit 22cm isofloc, bij den buurman 18cm rotswol, en zijn dak zit nog wit, dat van ons is alles van sneeuw kwijt ??



Kan het niet met andere zaken te maken hebben dat de sneeuw weg is bij ons? (er is wel veel naar beneden geschoven, heb er een nacht van wakker gelegen :)).

Kan het aan de pannen liggen? Wind dat er op zit? Oriëntatie? (ons dak, noord - zuid gericht, buurman oost - west) ?



Anyone ?



Tja, als uwen buur onder z'n dak niet stookt zal de sneeuw ook blijven liggen hoor. Ik zie genoeg huisjes dat waarvan ik weet dat er amper isolatie zit en toch een pakske sneeuw erop .. tja, als je op de zolder vriest zal de sneeuw ook blijven liggen he.



Zo'n check zegt niet alles.



Onze dakpannen zijn nogal "glad" dus een pakketje sneeuw schuift ook makkelijk in de goot denk ik ;-)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.007
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik peins dat de helling van je dak ook wel wat doet.

mijn dak is proper +40° en met 25cm glaswol in.



dus de witte daken etc? volgens mij beetje te simpel



dak van mijn buur volledig wit nog!!! niks isolatie enzo maar heeft bitter weinig helling
 

Kris der bauer

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
1.264
Waarderingsscore
11
Punten
38
c00kie wrote:
ikke nie snap nie. In ons dak zit 22cm isofloc, bij den buurman 18cm rotswol, en zijn dak zit nog wit, dat van ons is alles van sneeuw kwijt ??



Kan het niet met andere zaken te maken hebben dat de sneeuw weg is bij ons? (er is wel veel naar beneden geschoven, heb er een nacht van wakker gelegen :)).

Kan het aan de pannen liggen? Wind dat er op zit? Oriëntatie? (ons dak, noord - zuid gericht, buurman oost - west) ?



Anyone ?



Is je noordzijde ook al sneeuwvrij? Ons plat dak op zuiden is ondertussen bijna sneeuwvrij, hellend dak op noorden nog veel sneeuw, maar hellend dak op zuiden zonder sneeuw (onverwarmde zolder en onder zoldervloer 24 cm glaswol) maar hier wel de schouw van onze gasketel in de buurt + zon...
 

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
186
Waarderingsscore
96
Punten
28
Heeft er iemand een goede referentie voor een firma die luchtlekken kan opsporen mbt rooktest/thermografie. Het betreft een nieuwbouw woning waarvoor nog geen finale EPB/blowerdoor test is gebeurd maar ik wil de luchtdichtheid eens checken op bepaalde constructiezones. Spoor van het forum zelf loopt dood ;)
Liefst regio Antwerpen
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Ik bermoed dat dat het doodlopende spoor van het forum was…
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan