Al doende leert men, hoeveel heb je al eens iets moeten herbeginnen en wat?

Lid geworden
6 mei 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals als de titel als zegt wat is je ervaring hiermee.

Iedere doe het zelver heeft het waarschijnlijk wel eens voor vermoed ik, aan iets begonnen en achteraf moeten herbeginnen. Vol frustratie in begin maar blij achteraf

Ik vroeg me gewoon af hoeveel keer al voor gehad en met wat.

Ik zal zelfs al een voorbeeld geven van persoonlijke ervaring.

Ik ben trouwens gewoon automechanieker die aan het verbouwen is en zoveel omgelijk zelf probeert te doen.

Was 2 weken geleden begonnen aan het plaatsen van metal studs voor een gyproc plafond.

Had dit dus nog nooit gedaan en nooit gezien (enkel dan opzoek werken op internet)

Was er aan begonnen met volle moed maar je kent dan de situatie dat iedereen komt moeien.

Tips en uitleg van alle kanten plots heeft precies iedereen al eens een gyrpoc plafond omhoog gehangen.

Heb naar de tips geluisterd en gevolgd en wat blijkt alles verkeerd :-s

Had zin om er de voorhamer in de swieren na al dat werk en late uren. (plafond is 10m op 9m trouwens)

Heb dan een avondje afgekoeld en dag nadien herbegonnen en aangepast waar kon.

Resultaat alles terug in orde gekomen de gyproc panelen hangen er nu ook aan en ben er dan toch gelukkig mee. (En toch wat fier op mijn eigen :))

Wie heeft er nu ook zo een verhalen. :)

Lid geworden
11 apr 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
K denk dat ik al de zaken die ik nu kan, ooit al eens ben moeten herbeginnen. Muur scheef, Diba mis, Kabel gewisseld, betonbekisting te zwak.

Meestal mis door een enorm stoeme reden, kompleet onverwacht.

Lid geworden
19 mrt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb alles aan mijn huis zelf gedaan en dikwijls zeg je van dat kan beter, maar heb ondervonden dat jezelf foutjes ziet maar dat anderen dat niet zien. je moet kijken naar de dingen die je wel goed gedaan hebt.

Had 2 weken geleden lek aan mijn collector, ik had dat eerst afgeplakt met speciale tape. heb er de tijd voor genomen om het goed te maken, ook blij dat ik dus door geduwd heb.

inderdaad iedereen geeft raad uit persoonlijke ervaringen,raad kan ik aanvaarden want er is zeker ook goede raad.uiteindelijk moet je beslissen wat goeie is en slechte.

Lid geworden
12 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Grote moeite om waarom-daarom redenering te volgen. Zodoende:

-eerste schroef in muur -> geen plug

-eerste poreuze ondergrond verven -> geen primer

-etc.

Gelukkig had ik de functie van folie onder beton wel tijdig opgezocht.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.338
Punten
113
De grootste miserie die ik in onze nieuwbouw gehad heb is de kloterij van afvoeren. Meneer de architect tekent ne poutrel, en zorgt ervoor dat ik met mijn afvoeren gene weg nie meer kan. Der staat een muur op, en schrijft voor dat ik van mijn lavabo's in de badkamer diameter 50 moet gebruiken. Tja, na chappen blijkt dat ik diene nooit weggewerkt krijg in de vloerbedekking dus :

1. afvoer uitkappen in de muur
  2. afvoer een hééél stuk uitkappen in de vloer (met risico van beschadiging van vloerverwarming)
  3. nieuwe afvoer steken
  4. dichtchappen
  5. vloerbekleding leggen
  6. c00kie blij

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
Bij mij valt het meestal nog wel mee ...

Niet dat ik zo heel handig ben ... maar mijn vader heeft nog een pak meer ervaring ...

Verder probeer ik altijd desgevallend terug af te breken voor het droog is ( lijm , cement , ...)

en "probeer" ik bepaalde zaken eens ...

Voegen bvb ... dat zal ik nooit doen ... ik heb eens een stukje geprobeerd , vond het resultaat onvoldoende ... en dan stopt het ...

k.b.

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gyproc plafonds hebben me ook verschillende pogingen gekost. Denk 2 of 3. Eerste keer was ik de randprofielen, voor aan de muur, vergeten. Tweede keer pakten de plugs niet in de muur.

kv nr12

Lid
Lid geworden
12 apr 2010
Waarderingsscore
3
Punten
18
Dit kan wel eens een leuke topic worden.

Als ik wat langer zou nadenken, zou ik nog veel kunnen opsommen, maar ondertussen al:

- rechthoekige in te chapen galva ventilatiekanalen op de juiste maat doorslijpen ... dikwijls onaanvaardbaar schots en scheef

- preflex-kabels opnieuw moeten vastschieten in de grond omdat ik er altijd aan haperde waardoor ze loskwamen

- cement waarmee ik van plan was de gleuven in de muren op te vullen (na plaatsen leidingen) oprapen van de grond, nog eens in de gleuf gooien, opnieuw oprapen en door het raamgat zwieren.

- een oneffen stuk (betonplaat met preflexen op) proberen uit te vullen met zogenoemde egalisatiekorrels ... nooit meer !

- wat ik ook al doende heb geleerd: zet de PUR-spuitbus op een veilige plaats zodat die niets kan overkomen ... :mad: kWas savonds laat aan het werken, alleen, donker met een lampje op mijn kop, radio was al uit dus muisstil ... kzet mij efkes op mijn gat en vaneigens recht op die spuitbus. De kop brak eraf en het schuim spoot alle kanten op. Ik dacht dat er een bom ontplofte ...

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Waarderingsscore
4
Punten
18
Hier verschillende kabels voor elektriciteit te kort afgeknipt zodat ze niet tot in elektriciteitskast geraakten...

Onder de kast hangt nu een mini kastje waarin ik doorverbonden heb. In koeien van letters staat er "DOORVERBINDDOOS" op zodat ik er telkens aan herinnerd wordt. Met de kosten voor dit kastje, de nodige klemmen en dergelijke had ik natuurlijk gemakkelijk nog een rol kabel gekocht.

De keurder moest ermee lachen.

Lid geworden
4 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
gyproc wand, (nadat gyprocvijs door preflex geboord werd)

pvc (3 keer. goedkope lijm die maar niet hield, verkeerde lijm, uitvoering verkeerd)

iets frezen. niet de juiste toels om perfect te stoppen/beginnen waar het moet)

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Waarderingsscore
146
Punten
63
Deurklink van oude massieve deur vervangen, maar binnenwerk (slot,...) niet vervangen. Heb de klink moeten vastschroeven: kraakt elke keer een beetje dat ik de deur open doe.

En al twee keer: "bouten" van wc bril te hard aangevezen --> kapot

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik denk dat ik ook iets niet goed doe,vrouwtje vraagd alledagen opnieuw om s.ks

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
marcelvm;1934249 wrote:
ik denk dat ik ook iets niet goed doe,vrouwtje vraagd alledagen opnieuw om s.ks

Dan moet ge dat ni altijd uitstellen tot morgen hé, of iemand anders komt dat eens in uw plaats doen :p

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.247
Punten
113
Er zijn zo van die dagen dat alles gesmeerd loopt.

Maar owee DIE dagen waar je smorgens begint en het eerste ochtendritueel loopt al verkeerd af. Zoals het filterzakje van de koffie die dichtslaat en je krijgt eerder pompwater dan zuivere koffie. De volgende klus - die je uit beroepservaring of als gedreven DHZ dagdagelijks doe, die je dan aanpakt en die loopt dan tot je grote verbijstering,verkeerd af?

Mijn ervaring?

Stopt en begint zeker niet aan een nieuwe uitdaging maar pak de hak en begint te hakken of doe iets anders .

Wat al wat je dan nog aanpakt, mag je opnieuw beginnen.

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
lukanar;1934261 wrote:

Maar owee DIE dagen waar je smorgens begint en het eerste ochtendritueel loopt al verkeerd af. Zoals het filterzakje van de koffie die dichtslaat en je krijgt eerder pompwater dan zuivere koffie. De volgende klus - die je uit beroepservaring of als gedreven DHZ dagdagelijks doe, die je dan aanpakt en die loopt dan tot je grote verbijstering,verkeerd af?

Mijn ervaring?

Stopt en begint zeker niet aan een nieuwe uitdaging maar pak de hak en begint te hakken of doe iets anders .

En zo ontstond het beroep van "tuinier" ...

k.b.

Lid geworden
4 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
lukanar;1934261 wrote:

Mijn ervaring?

+1000 :D

als ik in de eerste 5 minuten van de dag met mijn kleine teen tegen de tafel stoot, een vork gebruik om de koffie te scheppen, de waterkoker aanzet zonder de prise in te steken, dan weet ik al: nergens aan beginnen, want het is weer one of those days

Bovenaan