• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Akte verlijden - wanneer?

Lid geworden
8 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een aantal vragen :p Allereerst deze hier (en ik hoop dat dit hier juist staat):

Op onze huidige woning hebben wij een bod gekregen en aanvaard, hiervoor wordt de compromis deze of volgende week getekend.

Wij hebben dan ook een bod gedaan op een andere woning, hiervoor wordt de compromis binnenkort getekend (zo snel mogelijk). Nu komt het, de verkopers willen de akte van de woning zo snel mogelijk laten verlijden.

Nu voor ons geen probleem, de koper van onze woning, woont thuis en die kan dus ook snel de akte tekenen voor het huis dat we verkopen.

Nu vroeg ik me af naar ervaringen, wat is het snelst dat hier een akte is getekend (let wel alles wordt opgemaakt bij één en dezelfde notaris)? Kwestie dat ik me wat kan voorbereiden. Is dit 1 maand, 2 maand ...

Lid geworden
29 okt 2012
Waarderingsscore
2
Punten
0
Heb meerdere termijnen gehoord. Collega heeft zelf een appartement in 3 weken kunnen laten tekenen (tussen compromis en akte).

Wat veel helpt is als je zelf de documenten bijeen kan rapen/zoeken en deze aan de notaris bezorgt. Geldt natuurlijk voor de verkoper en niet voor de koper...

kdebergh

Nieuw Lid
Lid geworden
12 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
6
Onze compromis v.d aankoop bouwgrond gaat deze week binnen. Zou normaal toch moeten lukken voor eind 2014 ( 1 notaris, alle stukken reeds in dossier, uitgez. Bodemattest), maar begin nu toch ook te panikeren als ik dit lees... :s

Lid geworden
8 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Even laten weten dat er intussen een datum vast staat voor het verlijden van onze aktes.

Volgende week maandag de verkoop en volgende week donderdag de aankoop van het nieuwe huis.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan