• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

airco

Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
wat vinden jullie daarvan? Is dit esthetisch?
 

Bijlagen

  • 20210127_085408[1].jpg
    20210127_085408[1].jpg
    518 KB · Weergaven: 97
  • 20210129_084311[1].jpg
    20210129_084311[1].jpg
    760,2 KB · Weergaven: 99

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Even in Paint gekribbeld wat ik bedoel, had er een stuk minder lelijk uit gezien en alle condensbuisjes konden afgeleid worden tot beneden op deze manier.
Bekijk bijlage 78571
Bedoelt u dat dit zou moeten lukken met enkel de bijgetekende goten?
Leg mijn schetsje eens naast de originele foto, er zijn wat goten verwijderd of verhuisd, de buizen gaan ook iets meer naar rechts de grond in, dus het pad zal terug open moeten en mogelijks zijn er leidingen niet meer de juiste lengte als je die situatie wilt bekomen, maar alle aansluitingen door de muur blijven op dezelfde plek én de condensatiebuisjes kunnen netjes naar beneden geleid worden in de goten..
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Verf die op "plastic" plakt. Proper maken, ontbeten, eventueel primer en schilderen/spuiten. In de speciaalzaak zoals Colora zullen ze wel gericht advies kunnen geven.
Verder kan je blijven wijzen naar de installateur, maar het is jou woning.
Als je zelf dan geen vragen over stelt, dan geven zij hun prijs op wat hun het makkelijkste lijkt.
Zoals eerder aangehaald, er zullen wss meerdere installateurs langs geweest. Daar vraag je dan toch aan wat er mogelijk is. Wat je zelf graag ziet, wat niet.
Het merk bv, dat heb je toch ook zelf bepaald of heb je gewoon enkele maar wat laten voorstellen ?
nee het merk zelf bepaald fujitsu, goede reviews op internet. Maar van de binnenunit grootte ook niet op de hoogte gesteld en veel te lomp
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Nee, jij bepaalt het merk. Zo kun je bij verschillende installateurs die met hetzelfde merk werken offerte vragen.
Je stapt toch ook niet lukraak een garage binnen en vraagt daar naar een auto,....
neem je dan maar aan wat ze voorstellen?
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Mario, ik denk dat ze bedoelt dat ze het merk zelf bepaald heeft, namelijk fujitsu, maar de installateur vervolgens de units gekozen heeft en ze bedrogen uitkomt in het formaat van de binnenunits.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
En dan nog.... Je kan tegenwoordig zowat alles online vinden.
Ik heb bv een vloermodel, moest binnen specifieke afmetingen passen. Heb dan ook de specs bekeken en nagemeten.
Goede afspraken maken goede vrienden.
Maar als je geen afspraken maakt, dan is dat niet alleen de andere zijn schuld.
Dan kan je alleen maar stellen dat ze gehad heeft wat er voorgesteld was. En als alles correct werkt, dan kan je er verder niet veel over zeggen.
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Even in Paint gekribbeld wat ik bedoel, had er een stuk minder lelijk uit gezien en alle condensbuisjes konden afgeleid worden tot beneden op deze manier.
Bekijk bijlage 78571
Bedoelt u dat dit zou moeten lukken met enkel de bijgetekende goten?
Leg mijn schetsje eens naast de originele foto, er zijn wat goten verwijderd of verhuisd, de buizen gaan ook iets meer naar rechts de grond in, dus het pad zal terug open moeten en mogelijks zijn er leidingen niet meer de juiste lengte als je die situatie wilt bekomen, maar alle aansluitingen door de muur blijven op dezelfde plek én de condensatiebuisjes kunnen netjes naar beneden geleid worden in de goten..
ok bedankt
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Zie ik het juist en zijn er 4 binnenunits/muurdoorvoeren?
Ik weet niet welke speling er nog mogelijk is op de positie van de binnenunits (dat kan de topicstarter wel zeggen) maar zou volgende niet mogelijk geweest zijn:
De 2 meest links units een klein beetje verplaatsen zodat de doorvoeren mooi verticaal boven elkaar uitlijnen en dan 1 rechte verticale goot naar beneden (ongeveer links vlak langs de voordeur). De 2 rechtse units ook zo positioneren dat de doorvoeren mooi verticaal uitgelijnd zijn en hier ook 1 rechte verticale goot naar beneden rechts van de voordeur. Condensafvoer mee naar beneden in de goot.
Maar dat is nu wel een beetje vijgen na pasen want dan moet alles opnieuw gedaan worden... vraag me alleen af of dit niet mogelijk was.
nee slechts 3 binnenunits
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Mario, ik denk dat ze bedoelt dat ze het merk zelf bepaald heeft, namelijk fujitsu, maar de installateur vervolgens de units gekozen heeft en ze bedrogen uitkomt in het formaat van de binnenunits.
idd
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Juiste producten halen en zelf kleuren, geen optie ?
kzal niet anders kunnen, maar tegen welke kostprijs? Weet iem of die montagekanalen niet in een ander kleur dan ivoor bestaan?
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Die witte goten zijn inderdaad standaardpraktijk, maar de manier waarop de puzzel is gemaakt lijkt mij toch niet echt van veel vooruitdenken ogen...
Het lijkt mij alsof er linksonderaan begonnen is met een lengte verticaal te plaatsen, ne keer kijken, yup, 'k zit boven de deur, een elleboog er op, horizontaal...
OEPS, dat gat in de muur zit lager, och ja, een aftakkingske naar beneden dan maar en verder...
Oei, daar zit een roosterke in de muur, swat, eerst een elleboog en den diene boven pakken...
Waar waren we? Juust, dat roosterke...
Och ja, der boven dan maar é, al een sjans dat ik nog juist tussen dat roosterke en de vensterbank kan passeren...

Dit is een beetje de huis-bijkeuken-koterij-kotje-hondenhok-brandhoutafdak mentaliteit van vroeger weergegeven in kabelgoten, 't is bijna kunst. :ROFLMAO:

Zie mijn paint-schetsje hoe met diezelfde witte goten en dezelfde aansluitingen op de muur de boel toch een stukje strakker kon ineen gepuzzeld worden.
bestaan die montagekanalen niet in een ander kleur?
Wat de buitenunit betekent blaast die nr de kant v d buren, kunnen die later klagen over lawaai?
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.051
Punten
113
Die witte goten zijn inderdaad standaardpraktijk, maar de manier waarop de puzzel is gemaakt lijkt mij toch niet echt van veel vooruitdenken ogen...
Het lijkt mij alsof er linksonderaan begonnen is met een lengte verticaal te plaatsen, ne keer kijken, yup, 'k zit boven de deur, een elleboog er op, horizontaal...
OEPS, dat gat in de muur zit lager, och ja, een aftakkingske naar beneden dan maar en verder...
Oei, daar zit een roosterke in de muur, swat, eerst een elleboog en den diene boven pakken...
Waar waren we? Juust, dat roosterke...
Och ja, der boven dan maar é, al een sjans dat ik nog juist tussen dat roosterke en de vensterbank kan passeren...

Dit is een beetje de huis-bijkeuken-koterij-kotje-hondenhok-brandhoutafdak mentaliteit van vroeger weergegeven in kabelgoten, 't is bijna kunst. :ROFLMAO:

Zie mijn paint-schetsje hoe met diezelfde witte goten en dezelfde aansluitingen op de muur de boel toch een stukje strakker kon ineen gepuzzeld worden.
bestaan die montagekanalen niet in een ander kleur?
Ja maar wat veranderd dat aan de goten die er nu hangen ?
Denk niet dat jouw installateur deze even zal gaan vervangen
Wat de buitenunit betekent blaast die nr de kant v d buren, kunnen die later klagen over lawaai?

Die kunnen dat zeker
Klagen kan altijd of het terecht is of niet moet dan blijken
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Dat kleur zou ik mij niet aantrekken, daar bestaat verf voor, valt gemakkelijker te matchen met de gevel dan welke voorgekleurde goot je op de markt zal vinden.
De manier waarop de goten liggen zou mij persoonlijk wel storen, vooral die "trap" in het horizontaal stuk steekt enorm af, het zou al veel schelen qua zicht als het linkergedeelte zou verhoogd worden tot mooi onder de vensterbank in het verlengde van het rechtergedeelte, en het rechtergedeelte vervangen wordt door een goot die even breed is als het linkerdeel (maar dat zal voor aanpassingswerk zorgen rond die uitlaat van de dampkap/droogkast) of het linkergedeelte door een even smal als het rechterdeel (als de leidingen dan nog er in passen).
Als de bakstenen niet te getoucheerd zijn bij het vastboren of de goot vastgeboord werd in de voegen zou dat nu toch wel nog moeten lukken om te veranderen zonder opvallende schade en zonder leidingen te moeten verlengen of inkorten.
Of die buitenunit nu blaast of zuigt richting de buren maakt voor het lawaai weinig verschil, 't is vooral de positie vlak naast de omheining die ik nogal asociaal vind, komt nogal over als "we willen dat lawaai zo ver mogelijk van ons huis weg, pech als het daardoor dichter bij iemand anders staat". Nu, daar valt niet veel meer aan te doen, je kan eventueel een plaat zetten tegen de omheining die wat groter is dan de buitenunit zodat het geluid niet recht door de haag blaast.
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bijna overal staat die naar de buren gericht. Maar meestal staat die tegen een gevel.
Kabelgoten zal je bij sommige merken ook in andere kleuren vinden.
Bruin bv : https://gigatek.be/nl/gsv-gesloten-...zExJGGFmBuxCd4ELDir_OuLcoJuHlWQYaAolEEALw_wcB
Grijs : https://gigatek.be/nl/ggk-kabelgoot...inLWQYMUW_eb9vyczaJ7At8YcLX4ztbsaAn2KEALw_wcB
Ik heb ook eens gezocht maar voor dergelijk montagekanalen type DMS MD breedte 150 mm vr koelleiding tot = 3/8" - 7/8"" vind ik niet direct een ander kleur, u wel?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Denk dat je beter het advies om de kanalen zelf te schilderen opvolgd
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dat kleur zou ik mij niet aantrekken, daar bestaat verf voor, valt gemakkelijker te matchen met de gevel dan welke voorgekleurde goot je op de markt zal vinden.
De manier waarop de goten liggen zou mij persoonlijk wel storen, vooral die "trap" in het horizontaal stuk steekt enorm af, het zou al veel schelen qua zicht als het linkergedeelte zou verhoogd worden tot mooi onder de vensterbank in het verlengde van het rechtergedeelte, en het rechtergedeelte vervangen wordt door een goot die even breed is als het linkerdeel (maar dat zal voor aanpassingswerk zorgen rond die uitlaat van de dampkap/droogkast) of het linkergedeelte door een even smal als het rechterdeel (als de leidingen dan nog er in passen).
Als de bakstenen niet te getoucheerd zijn bij het vastboren of de goot vastgeboord werd in de voegen zou dat nu toch wel nog moeten lukken om te veranderen zonder opvallende schade en zonder leidingen te moeten verlengen of inkorten.
Of die buitenunit nu blaast of zuigt richting de buren maakt voor het lawaai weinig verschil, 't is vooral de positie vlak naast de omheining die ik nogal asociaal vind, komt nogal over als "we willen dat lawaai zo ver mogelijk van ons huis weg, pech als het daardoor dichter bij iemand anders staat". Nu, daar valt niet veel meer aan te doen, je kan eventueel een plaat zetten tegen de omheining die wat groter is dan de buitenunit zodat het geluid niet recht door de haag blaast.
dank u vr uw nuttige uitleg maar de vraag is kan ik de installateur de leidingen te laten herleggen op zijn kosten want het is niet echt gedaan volgens het esthetisch aspect? Ik vrees van niet... Wat de al dan niet last v d buur betreft zal ik zeker h nodige doen om die last te vermijden, maar wil dit eigenlijk te laste leggen van de installateur.
 
Lid geworden
5 feb 2021
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
1
Denk dat je beter het advies om de kanalen zelf te schilderen opvolgd
Ik ben al bij colora geweest en ze komen kijken en zullen offerte opmaken, maar ik denk/vrees dat dit duur zal zijn. Kan dit evtl deels recuperen op de installateur, vlgs mij wel als de goten (zie vorige reactie v h type kanalen) ook verkrijgbaar zijn in andere kleur?
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Als er met de installateur geen afspraken gemaakt zijn over het "esthetische aspect" telt er maar één iets: marcheert de airco? Zo ja, dan heeft die zijn werk gedaan en kunnen we nog 100 posts spenderen aan hoe het anders zou kunnen en dat het niet schoon is, maar 't zal toch eindigen met misschien een beetje goodwill van de installateur om ondanks er geen technische haperingen zijn toch aanpassingen te doen (en dat zal je gemakkelijker gedaan krijgen met een babbel en een tas koffie dan met je haar recht) en een likje verf.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Dat kleur zou ik mij niet aantrekken, daar bestaat verf voor, valt gemakkelijker te matchen met de gevel dan welke voorgekleurde goot je op de markt zal vinden.
De manier waarop de goten liggen zou mij persoonlijk wel storen, vooral die "trap" in het horizontaal stuk steekt enorm af, het zou al veel schelen qua zicht als het linkergedeelte zou verhoogd worden tot mooi onder de vensterbank in het verlengde van het rechtergedeelte, en het rechtergedeelte vervangen wordt door een goot die even breed is als het linkerdeel (maar dat zal voor aanpassingswerk zorgen rond die uitlaat van de dampkap/droogkast) of het linkergedeelte door een even smal als het rechterdeel (als de leidingen dan nog er in passen).
Als de bakstenen niet te getoucheerd zijn bij het vastboren of de goot vastgeboord werd in de voegen zou dat nu toch wel nog moeten lukken om te veranderen zonder opvallende schade en zonder leidingen te moeten verlengen of inkorten.
Of die buitenunit nu blaast of zuigt richting de buren maakt voor het lawaai weinig verschil, 't is vooral de positie vlak naast de omheining die ik nogal asociaal vind, komt nogal over als "we willen dat lawaai zo ver mogelijk van ons huis weg, pech als het daardoor dichter bij iemand anders staat". Nu, daar valt niet veel meer aan te doen, je kan eventueel een plaat zetten tegen de omheining die wat groter is dan de buitenunit zodat het geluid niet recht door de haag blaast.
dank u vr uw nuttige uitleg maar de vraag is kan ik de installateur de leidingen te laten herleggen op zijn kosten want het is niet echt gedaan volgens het esthetisch aspect? Ik vrees van niet... Wat de al dan niet last v d buur betreft zal ik zeker h nodige doen om die last te vermijden, maar wil dit eigenlijk te laste leggen van de installateur.
De installateur heeft geen "fouten" gemaakt. Jij hebt geen specificaties gegeven.
Estetisch is dit goed uitgevoerd. Misschien niet zoals jij het verwacht had, maar je hebt geen afspraken hieromtrend gemaakt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan