Agressie - te verantwoorden?

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
dieke wrote:
Michel wrote:
Op zo'n momenten denk je niet, maar handel je.

Moet ik dan echt geloven dat mannen 'hun pik achterna lopen'? Want daarop komt jouw reactie toch neer, niet? Dat het een soort 'oerdrift' zou betreffen of zo?

Tuurlijk, wat dacht je anders? Dat ze heel beredeneerd een "toek op een bakkes" gaan geven :wink: ?

Wat nu compleet sociaal onaanvaardbaar is, was vroeger net heel normaal....dat er fysiek werd gereageerd, en onderling op weeral een fysieke manier discussies werden beslecht.

Klinkt heel vreemd, maar de enige reden dat "erop kloppen" "niet kan", is door omdat het een door de omgeving opgelegde gedragsregel is, tegen de driften in die eigenlijk biologisch te verklaren zijn.

Het gezond verstand van de mens is een beetje te snel geëvolueerd en de driften hebben nog geen tijd gehad om zich genetisch aan te passen...daarmee dat agressie nu eenmaal een probleem vormt in deze tijd.

Maar nogmaals ik keur het ook niet goed, zelfs elkaar de huid volschelden en plein public vind ik eigenlijk al erover.

Mits je natuurlijk je eigen frustraties eens mag afreageren met een welgemeende vloek, en van mijn part meer dan eentje...ik heb trouwens ook nog altijd liever dat mijn kinderen een goed vloeken zien als een manier van zich af te reageren, in plaats van te beginnen roepen, bijten, stampen en slaan.

Ben er trouwens van overtuigd (net om bovengenoemde biologische verklaring) dat er veel agressie in de samenleving blijft omdat men geen (sociaal aanvaardbaar) alternatief gegeven heeft om "af te koelen".

MB

Lid geworden
9 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
falcon10 wrote:
no offence, maar nu ik da tpic lees, 't is inderdaad fietser die het blijkbaar uitlokt he.

En den "aggressieve autobestuurder" heeft een corrigerende tik tegen het hoofd gegeven van fietser, ni een voenk tegen zen bakkes zoda fietser van zene fiets viel ofzo he.

.

Iemand met de vuist op zijn hoofd slaan, noem ik geen corrigerende tik. Dat noem ik eerder een voenk op zijn bakkes.

En je leest enkel het verhaal van de TS en als hij al toegeeft dat het een slag met de vuist is op het hoofd van de fietser dan geloof ik het verhaal van de corrigerende tik niet meer

G

Guest

Guest
em zij da em eerst ne corrigerende tik wou geven ;)

wa hij daar mee bedoeld weet ik ni, kan zijn da hij bij nen tik gewoon al een goeimot op ene zen muil bedoeld en da een goe toek op zen bakkes ineen kloppen betekend ;)

feit blijft da ge het eigenlijk niet doet, maar op zon momenten neemt het testosteron het dikwijls over van het gezond verstand.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Men broer heeft het voorgehad dat een dronken gast zn spiegel afsloeg, politie gebeld, gast is opgenomen en heeft de schade moeten vergoeden.

Dus dat je voor zo'n dingen vrijuit gaat lijkt me vrij raar.

kost zelf fraai veel geld zo'n meegspoten spiegeltje.

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
FatmanBert wrote:
Ja Tilt, maar je gelooft toch ook nooit dat diene fietser dat zomaar gedaan heeft zonder reden? Er moet een aanleiding geweest zijn?

Idd, zoals ik reeds zei : van heel dat verhaal klopt er niets.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
636
Punten
113
ik zou er ook achteraan gaan, roepen en tieren waarschijnlijk ook, maar nooit slaan

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Effe opvolgen ... 8)

Pik volgen my ass ! :lol:

Daarnet een prachtig voorbeeld gezien van 2 honden die vechten om een been en de carrossier loopt er mee heen ! :)

Komende van de Brusselse ring, richting Asse, moest er geritst worden. Ik sta *vanzelfsprekend* op het 2e vak en zie dat de Volvo XC70 (of whatever) rechts van mij, een though cookie blijkt te zijn.

Pas op , er was geen sprake van heel de wachtende eerste band oversteken en dan op 't laatste moment invoegen, nee nee, we waren al even allemaal netjes tegen en achter elkaar aan't rijden op de 2 rijvakken.

Ik zie dus dat de Volvo niet van plan is om er ene tussen te laten, ik geef natuurlijk mijn portie aan Fikkie en wacht dan wel effe op de volgende, zo niet de camionette die voor mij stond (ook op 't 2 vak dus), het spelletje begint dus : de Volvo hangt op 5 cm. van de vrachtwagen die voor hem reed, de camionette probeert er toch nog tussen te geraken en de Volvo laat dit niet gebeuren natuurlijk, volgt het betere "ik durf toch nog wat dichter te komen dan jij" tot uiteindelijk de camionette uit puur frustratie de Volvo een veeg geeft, Volvo laat dit niet doen en geeft een veeg terug.

Resultaat : 2 geschonden auto's, mekaar verwijten, een hoop geloop en gezeik om alles in orde te krijgen en een hoop tijdverlies.

Uit de camionette kwam wel een dame gestapt ! :oops: 8)

Mogelijk te verkrijgen tijdswinst door eerst te willen zijn .... kweenie .... pakweg 5 seconden ?

Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
aan allen die hier zitten te roepen dat zij nooit agressie zouden gebruiken :

-hebben jullie allemaal al zulke dingen meegemaakt dat jullie zo zeker zijn van je stuk ?

zeg nooit nooit , de verkeerde gebeurtenis op de verkeerde plaats op de verkeerde moment en dan gaan we nog is klappen .

MB

Lid geworden
9 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
keurte wrote:

-hebben jullie allemaal al zulke dingen meegemaakt dat jullie zo zeker zijn van je stuk ?

zeg nooit nooit , de verkeerde gebeurtenis op de verkeerde plaats op de verkeerde moment en dan gaan we nog is klappen .

ik heb het meegemaakt en heb niet teruggeslagen.

Lid geworden
26 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
MB wrote:
keurte wrote:

Gewoon gaan liggen en blijven liggen en nadien jaren "zogezegd" last hebben van hoofdpijn enz...

MB

Lid geworden
9 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
madman wrote:
MB wrote:
keurte wrote:

Gewoon gaan liggen en blijven liggen en nadien jaren "zogezegd" last hebben van hoofdpijn enz...

gewoon eerlijke verklaring afgelegd bij de politie en iemand die alles gezien had laten getuige. Ik heb er gewoon een paar dagen last van gehad maar zeker niets blijvends.

Je moet niet altijd willen oplichten ;)

Lid geworden
26 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
MB wrote:
madman wrote:
MB wrote:
keurte wrote:

gewoon eerlijke verklaring afgelegd bij de politie en iemand die alles gezien had laten getuige. Ik heb er gewoon een paar dagen last van gehad maar zeker niets blijvends.

Je moet niet altijd willen oplichten ;)

Das waar, maar dit is een van reden dat normaal "kalm" blijf, meestal heb je meer te verliezen dan diene tik ooit zal goedmaken..

Lid geworden
21 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
In 't originele bericht staat al 'slag', 'tik' en 'klop' voor dezelfde handeling. Een tik is bij mij al iets heel anders dan een slag of een klop.

Ik wil maar zeggen, 't is te zien in welke context je dit geheel ziet.

Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
MB wrote:
keurte wrote:

proficiat , dan kan jij heel goed je kalmte bewaren , ik weet ni of ik dat zou kunnen

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ge moet toch ni zomaar over u laten lopen zekers, ook om oog tand om tand

en het feit dat die fietser ne kleine bij zich had zegt meer over de opvoedingswaarde dat hij zijn kind bijbrengt dan ne vent dat op nen andere slaagt vind ik persoonlijk

Lid geworden
11 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Agressie lokt agressie uit ...

De reactie is begrijpelijk. Veel mensen hadden wellicht ook met agressie gereageerd.

Maar! Anderzijds vind ik agressie nooit te verantwoorden. Het is een "oplossing" die nergens toe leidt ... In geen enkele situatie!

Maar maak dat je instincten maar eens wijs. Het is niet altijd eenvoudig om kalm te blijven, maar meestal is kalm blijven de beste oplossing.

Na een paar dagen kijk je er anders tegenaan en kan je een situatie beter inschatten dan op het moment dat je over je toeren bent.

Ik zie in de gevangenis (voor alle duidelijkheid: waar ik lesgeef) wekelijks hoe ver het kan komen als je agressie als normaal beschouwt.

Dat doet je wel eens nadenken hoor.

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bonita wrote:
Agressie lokt agressie uit ...

De reactie is begrijpelijk. Veel mensen hadden wellicht ook met agressie gereageerd.

Maar! Anderzijds vind ik agressie nooit te verantwoorden. Het is een "oplossing" die nergens toe leidt ... In geen enkele situatie!

Maar maak dat je instincten maar eens wijs. Het is niet altijd eenvoudig om kalm te blijven, maar meestal is kalm blijven de beste oplossing.

Na een paar dagen kijk je er anders tegenaan en kan je een situatie beter inschatten dan op het moment dat je over je toeren bent.

Ik zie in de gevangenis (voor alle duidelijkheid: waar ik lesgeef) wekelijks hoe ver het kan komen als je agressie als normaal beschouwt.

Dat doet je wel eens nadenken hoor.

Wat helpt, is EERST tot 10 tellen vooraleer tot actie over te gaan....

Doe ik vaak op dit forum, maar werkt niet altijd :oops:. Maar in het echte leven lukt me dat bijna altijd.

Lid geworden
17 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waarom nog de moeite doen om uit te stappen? Gewoon in de wagen blijven zitten en los erover rijden , hij snapt direct de hint PLUS uw handen zijn niet vuil :lol: :lol:

Ps dit is dus niet serieus bedoeld eh ..... :D

MB

Lid geworden
9 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Carbonblack wrote:
Waarom nog de moeite doen om uit te stappen? Gewoon in de wagen blijven zitten en los erover rijden , hij snapt direct de hint PLUS uw handen zijn niet vuil :lol: :lol:

je krijgt dan wel krassen in je lak ...

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
en je moet zorgen dat je ruitenwissersproeiers gevuld zijn

Bovenaan