• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Agressie - te verantwoorden?

Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey iedereen



Ik ben net even geschrokken van een post op een ander forum, en dan vooral nog van de reacties daarop. Een man schrijft daar dat zijn rijbewijs voor 15 dagen werd ingetrokken en dat hij dat onterecht vindt.



Wat is er gebeurd? Een fietser, met kind in fietsstoeltje, breekt om onverklaarbare reden de spiegel van TS zijn auto. Wat doet TS? Hij zet zijn auto aan de kant, stapt uit, loopt fietser achterna en verkoopt fietser een slag op zijn hoofd. Politieagent ziet dit toevallig, met gekende gevolg van rijbewijintrekking.



Nu komt het: in de reacties op die post, krijgt TS veelal gelijk! Er wordt zelfs gezegd dat anderen in zijn plaats waarschijnlijk meer dan 1 tik hadden gegeven, rijbewijsintrekking niet gerechtvaardigd,...



Natuurlijk is die fietser ook in fout, dat betwist ik niet. Maar owv een afgebroken spiegel een man op zijn hoofd gaan kloppen? Een man die bovendien op dat moment een kind bij zich heeft? (Ik wil niet weten hoe dat kindje zich op dat moment gevoeld heeft.)



Is dat nu omdat ik een vrouw ben, en degenen die op dat berichtje reageerden, mannen? Is het dan spijtig genoeg nog altijd zo dat mannen in agressie vaak nog een middel zien om geschillen op te lossen? (Hier lees ik bv. soms ook de 'raad' bij bv. burengeschillen: 'klop er eens op he') Waar zitten hier de mannen die zulks ook niet vinden kunnen?
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
Op wat voor een forum zit gij :shock: ?

Ik heb hier al veel testosteron gezien (euh, gelezen), maar inderdaad, klappen zijn er nog nie echt gevallen...

Maar het verhaal was toch niet dat die fietser "expres" die spiegel heeft afgebroken, ook in een vlaag van woede? Het was toch per ongeluk met er langs te rijden?

Allé, niet dat dan nog klappen uitdelen gerechtvaardigd is, maar dan kan ik mij al iets meer de reacties voorstellen...
 
G

Guest

Guest
dju, da zou ik nu toch ok ni doen :)



'k zou in elk geval ook stoppen en em aan de kant zetten en es ff zeggen van "ela, gaat gij nog stoppe en u gegevens geven en ongevalpapieren invullen ?"

maar der op gaan toeken in elk geval niet :)



nuja, ge weet natuurlijk ni alles eh, voort zelfde geld werd dien fietser agressief, omda dien wagen volgens fietser te dicht tegen hem reed etc etc etc.
 
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Punten
0
Natuurlijk is dit gedrag niet goed te keuren. Het feit dat er een kind bij was heeft er dan zelfs nog niets mee te maken vind ik. Probeer een conflict eerst uit te praten vooraleer je op de vuist gaat.

Tenzij......... om bepaalde reden die fietser de spiegel moedwillig heeft beschadigd als reactie op iets wat daarvoor is gebeurd???

Dat weet ik natuurlijk niet maar in dat geval wil ik ook niet heiliger zijn dan Benedictus. Al moet ik mijn eerste klop nog krijgen en geven. De geïncasseerde kloppen van m'n grote broer vroeger laat ik dan wel buiten beschouwing. :D
 
G

Guest

Guest
no offence, maar nu ik da tpic lees, 't is inderdaad fietser die het blijkbaar uitlokt he.

En den "aggressieve autobestuurder" heeft een corrigerende tik tegen het hoofd gegeven van fietser, ni een voenk tegen zen bakkes zoda fietser van zene fiets viel ofzo he.



OK, autobestuurder had da ook ni moeten ddoen, maar kan me voorstellen da em in een opwelling da wel deed, aangezien er blijkbaar geen reden was da fietser zijne spiegel stuksloeg.
 
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.753
Waarderingsscore
0
Punten
0
dit is weer zo'n verhaal waarbij wij als buitenstaanders nooit zullen weten hoe het echt gegaan is. Wat niet wegneemt dat slaan onder geen enkel beding de oplossing is, zelfs al heeft de fietser de schade opzettelijk toegebracht. Dan nog moet je daar boven staan en er niet op reageren, tenzij mondeling of de politie bellen....
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
Als ik het nalees, dan vind ik het ook onrechtvaardig dat die papa OOK geen boete gekregen heeft (maarja, blijkbaar geen getuigen).



Goh, dan begint weer het spelletje of we die autobestuurder wel mogen geloven wat 'm daar vertelt...



Maar ergens hoop ik dat die autobestuurder het verzint....anders ocharme dat kindje...zo'n agressieve pa als voorbeeld....die krijgt de agressie al met de paplepel binnen....
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
de waarheid zal wel ergens in 't midden liggen zeker, zoals gewoonlijk? Type, bestuurder snijdt de pas af van fietser, fietser kwaad en slaat spiegel eraf....
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ik geloof geen fluit van de TS zijn verhaal. 8)
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
een wellens/nietes spelletje. Maar zelf (terug)slaan is gewoonweg dom.
 

B0lt

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
1.145
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik vind het ook moeilijk te geloven, dat die fietser zogezegd gewoon mocht doorrijden en toch nog een spiegel afslaat, en dit met een kindje achterop. Het lijkt mij plausibeler dat hem de pas is afgesneden, maar goed: we waren er niet bij, dus onmogelijk om de situatie juist in te schatten. Maar iemand die een kind vervoert achterna lopen en een klap op het hoofd geven, is toch zeer moeilijk te rechtvaardigen...
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat bedoel ik dus. Oordelen lijkt moeilijk omdat je natuurlijk de situatie niet hebt gezien. Maar mij gaat het daar niet om. Mij gaat het om het pure feit dat fysiek geweld blijkbaar wordt aanzien als een gerechtvaardigde manier om te reageren op eens welke conflictsituatie. Dat vind ik dus echt ongehoord! Ik begrijp dat gewoon helemaal niet. Je raakt een ander niet aan, punt uit. Je vloekt eens goed, scheldt die vent uit voor alle rotte vis, maar slaan? Of dat nu een 'tikje' is of een vuistslag, dat maakt voor mij niet eens het verschil.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
dieke wrote:
Mij gaat het om het pure feit dat fysiek geweld blijkbaar wordt aanzien als een gerechtvaardigde manier om te reageren op eens welke conflictsituatie. Dat vind ik dus echt ongehoord! Ik begrijp dat gewoon helemaal niet. Je raakt een ander niet aan, punt uit.



Ik snap dat ook niet, maar ik heb jaren geleden eens een reportage gezien over invloed van vrouwelijke en mannelijke hormonen.

Een vrouwelijke prof had zelf een dosis testosteron ingenomen "om het eens mee te maken".

Ik weet dat zij onmiddellijk daarna een enorme drang had om zich te "profileren", ze voelde zich sterk (borst vooruit, haantjesgedrag), had een enorme sexdrive :wink:, en bij een discussie wilde ze de argumenten wel eens met kracht bijzetten (vuist op tafel)...
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
dieke wrote:
Dat bedoel ik dus. Oordelen lijkt moeilijk omdat je natuurlijk de situatie niet hebt gezien. Maar mij gaat het daar niet om. Mij gaat het om het pure feit dat fysiek geweld blijkbaar wordt aanzien als een gerechtvaardigde manier om te reageren op eens welke conflictsituatie. Dat vind ik dus echt ongehoord! Ik begrijp dat gewoon helemaal niet. Je raakt een ander niet aan, punt uit. Je vloekt eens goed, scheldt die vent uit voor alle rotte vis, maar slaan? Of dat nu een 'tikje' is of een vuistslag, dat maakt voor mij niet eens het verschil.



Euh,

Dus als ik morgen - totaal zonder reden - jouw autospiegel afbreek, dan ga jij uitstappen en me eens goed verwijten, waarop ik : "kus mijn kloten", ondertussen de volgende spiegel afbrekend ?



Pas op hé, ik ben de laatste om fysiek geweld te gebruiken, en moest er ene mijne spiegel afbreken ik zou waarschijnlijk volle gas wegspurten om de confrontatie te vermijden, maar diep vanbinnen zou ik hem graag wel een tuit verkopen, ja.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Denk dat je de reacties 'verkeerd' interpreteert. Hij krijgt hoofdzakelijk gelijk omdat zijn rijbewijs onterecht werd ingetrokken. Daarnaast schrijven de meeste dat ze ook zo zouden reageren.



Persoonlijk vind ik toch ook dat TS zijn rijbewijs onterecht werd ingetrokken. Pas op, ik vind ook dat je geen geweld mag gebruiken, ook al werd zijn eigendom beschadigd door die fietser. Maar op dat ogenblik was de TS dus wel een voetganger.



Of wordt het rijbewijs van een overvaller ook ingetrokken omdat hij met de auto naar de bank reed?
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
@tilt: ja, ik zou hem inderdaad verbaal proberen op andere gedachten te brengen. Moet nu ook wel eerlijk toegeven dat ik in deze hoogzwangere toestand tot niet veel meer in staat zou zijn :) Maar zelfs zonder die buik zou ik niet overgaan tot fysiek geweld, nee. Dat zit gewoon niet in mij, waarschijnlijk idd het verschil man/vrouw? Denk eigenlijk dat ik mijn auto op slot zou proberen te doen en als ik al niet in mijn broek geplast zou hebben, met mijn gsm de politie zou bellen. Of idd wegspurten, zoals jij daar zo zegt. Nadeel is inderdaad bij een fietser: hoe ga je die achteraf identificeren he? Ik zou inderdaad zelf ook wel willen dat die er niet zomaar vanaf zou komen.



SvenVD: ik weet niet of ik het nu eigenlijk juist vind of niet, dat voor zulk voorval het rijbewijs wordt ingetrokken. Ben wel blij dat TS uit het betreffende topic zelf ergens wel inziet dat ie ook fout was. Mij ging het om die reacties ala 'ik zou er nog ne tweede keer op kloppen' enzomeer. Lijkt mij toch wel erg ongepast, zeker op een zogeheten juridisch forum.



Misschien raken zulke berichten mij ook wel extra hard, aangezien het gezicht van mijn oudste broer bestaat uit plastic en titanium nadat hij op sterven na doodgeslagen werd door een bende drugskikkers. Hij had die gasten nog nooit gezien, geen woord mee gewisseld, geen blik, niks nadda noppes. Die gasten wilden zich gewoon 'eens afreageren' en daarvoor was het eerste het beste slachtoffer goed genoeg. Dat blijf ik dus niet begrijpen, dat mannen echt vaak niet verder nadenken. Als ik de verslagen van mijn broer zijn neurochirurgen er nog eens op nalees, begin ik alweer te walgen. Zien mannen dan echt niet dat 'een tik' verkopen ten eerste meestal geen zoden aan de dijk zet om een conflict op te lossen, maar ten tweede ook heel wat meer kan teweegbrengen dan ze zelf ook zouden durven te vermoeden? Zien die driftkikkers dan echt niet verder dan hun neus lang is?
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Michel wrote:
Op zo'n momenten denk je niet, maar handel je.



Moet ik dan echt geloven dat mannen 'hun pik achterna lopen'? Want daarop komt jouw reactie toch neer, niet? Dat het een soort 'oerdrift' zou betreffen of zo?
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
tilt! wrote:
dieke wrote:
Dat bedoel ik dus. Oordelen lijkt moeilijk omdat je natuurlijk de situatie niet hebt gezien. Maar mij gaat het daar niet om. Mij gaat het om het pure feit dat fysiek geweld blijkbaar wordt aanzien als een gerechtvaardigde manier om te reageren op eens welke conflictsituatie. Dat vind ik dus echt ongehoord! Ik begrijp dat gewoon helemaal niet. Je raakt een ander niet aan, punt uit. Je vloekt eens goed, scheldt die vent uit voor alle rotte vis, maar slaan? Of dat nu een 'tikje' is of een vuistslag, dat maakt voor mij niet eens het verschil.



Euh,

Dus als ik morgen - totaal zonder reden - jouw autospiegel afbreek, dan ga jij uitstappen en me eens goed verwijten, waarop ik : "kus mijn kloten", ondertussen de volgende spiegel afbrekend ?



Pas op hé, ik ben de laatste om fysiek geweld te gebruiken, en moest er ene mijne spiegel afbreken ik zou waarschijnlijk volle gas wegspurten om de confrontatie te vermijden, maar diep vanbinnen zou ik hem graag wel een tuit verkopen, ja.



Ja Tilt, maar je gelooft toch ook nooit dat diene fietser dat zomaar gedaan heeft zonder reden? Er moet een aanleiding geweest zijn?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan