Iemand ervaring met wat je geeft aan de juf(fen) als je kleuter "afstudeert". Zijn pralines 8) of moet je origineel uit de hoek komen ? Moet het wa kosten of is een symbolische gift subtieler ? 't Is mijnen eerste afstudeerder dus HELP.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Afzwaai kleuterschool (cadeautip?)
- Lid geworden
- 4 apr 2009
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Onze "kleuterafstudeerder" geeft niets. Wij hebben op het oudercontact welgemeend de juf bedankt voor alle goede zorgen. Dat zegt voor ons meer dan het zoveelste cadeautje. En anders doet een mooie tekening het ook nog altijd goed.
Daar word ik ook fokswild van se. Allebei de jongens hadden hier op een bepaald moment een briefje bij met de vraag of ze wilden sponsoren voor het cadeautje voor de juf. Op zich ferm dat er wordt samengewerkt, langs de andere kant voel je je op die manier wel helemaal verplicht. Ik vind die cadeautjes niet nodig, punt.
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
Wij doen meestal een "bakavond" en maken dan een hele bende koekjes die we dan in een mooi doosje stoppen en uitdelen aan de schoolmeester/juf/muzieklerares/...
En dat valt vaak meer in de smaak dan de zoveelste gadget met "beste juf" of zo.
En dat valt vaak meer in de smaak dan de zoveelste gadget met "beste juf" of zo.
Bizzy wrote:
Dát vind ik nu nog eens een goed idee se!
Wij doen meestal een "bakavond" en maken dan een hele bende koekjes die we dan in een mooi doosje stoppen en uitdelen aan de schoolmeester/juf/muzieklerares/...
Dát vind ik nu nog eens een goed idee se!
pfff hier is ook zo'n mama in de weer.
En ik heb dan nog geen kleuter die afstudeert.
Hier was de vraag een tekening voor het boekje en 5 euro bij leggen (idem vorig jaar en idem volgende jaren waarschijnlijk).
Ik vind dat overdreven en langs de andere kant word je bekeken alsof je een paria bent, vele mama's doen dan ook mee (eerst wel zeggen van niet maar als puntje bij paaltje komt volgen ze toch de kudde). De mama gaat dan nog een beetje op het schuldgevoel werken ook: doet ze echt niet mee, spijtig want dan gaat ze het enige kindje zijn blablabla (haar naam en de onze is dus al gemaakt)
En moest ik dan nog superenthousiast zijn over de school ik zou mijn dochter wel vragen of ze zin heeft om iets te maken. Maar zelfs dochterlief is niet echt enthousiast meer: komt elke dag naar huis dat de juf niet echt lief is tegen haar!
En ik heb dan nog geen kleuter die afstudeert.
Hier was de vraag een tekening voor het boekje en 5 euro bij leggen (idem vorig jaar en idem volgende jaren waarschijnlijk).
Ik vind dat overdreven en langs de andere kant word je bekeken alsof je een paria bent, vele mama's doen dan ook mee (eerst wel zeggen van niet maar als puntje bij paaltje komt volgen ze toch de kudde). De mama gaat dan nog een beetje op het schuldgevoel werken ook: doet ze echt niet mee, spijtig want dan gaat ze het enige kindje zijn blablabla (haar naam en de onze is dus al gemaakt)
En moest ik dan nog superenthousiast zijn over de school ik zou mijn dochter wel vragen of ze zin heeft om iets te maken. Maar zelfs dochterlief is niet echt enthousiast meer: komt elke dag naar huis dat de juf niet echt lief is tegen haar!
stimpie79
Actief Lid
- Lid geworden
- 30 jun 2006
- Waarderingsscore
- 85
- Punten
- 28
mijn vrouw is kleuterjuf,
zij heeft veel liever een welgemeende dank u of een tekening dan weer een of andere prul met 'beste juf' op
al worden de koekjes en pralines ook wel gesmaakt, daar maak je ook de partners en kinderen van je juf blij mee :roll:
zij heeft veel liever een welgemeende dank u of een tekening dan weer een of andere prul met 'beste juf' op
al worden de koekjes en pralines ook wel gesmaakt, daar maak je ook de partners en kinderen van je juf blij mee :roll:
Ik snap dus eerlijk gezegd echt niet vanwaar die tips blijven komen he. Ben ik, naast Vercee, dan 1 van de weinigen die zoiets echt niet nodig vinden? Dit kan nu helemaal 'mesjogge' klinken of verzuurd of weet-ik-veel-wat-nog, maar ik vind een bedankje op het moment dat de juf naar jouw mening echt iets fijns heeft gedaan, veel meer waarde hebben dan het verplichte nummertje op het einde van het jaar. Toen mijn kleuter een blaasontsteking had en dan ook een paar dagen met een natte broek of 2 (en dus de juf die een broek of 2 per dag had gewisseld) naar huis kwam, heb ik haar uitgebreid bedankt. Met woorden. Natuurlijk vind ik het werk dat zij doen uitermate knap. Zelf ben ik 'gewone leerkracht' en ik denk niet dat ik kleuterjuf zou kunnen zijn. Maar om daarom nu af te komen met cadeautjes allerhande? Voor de oudste was het 5 euro per kind dat werd samengelegd, voor de andere 5,50 euro. En dan nog eens voor de turnjuf, verzorgster,... Allemaal waar hoor, dat die mensen af en toe eens een extra bedankje mogen krijgen. Maar moet dat iets zijn dat geld kost? De overheid is geen slechte betaler hoor.
niks potverdorie.
Ik sta zelf in het onderwijs en tijdens de infoavond zeg ik duidelijk dat ik meer heb aan een goede verstandhouding met ouders en kinderen dan aan het einde van het jaar een cadeau. Ik heb liever geen cadeau dan ouders die het ganse jaar me irriteren en geloof me die bestaan!!
Ik sta zelf in het onderwijs en tijdens de infoavond zeg ik duidelijk dat ik meer heb aan een goede verstandhouding met ouders en kinderen dan aan het einde van het jaar een cadeau. Ik heb liever geen cadeau dan ouders die het ganse jaar me irriteren en geloof me die bestaan!!
kleuter & afstuderen in één zin gebruiken :roll:
een cadeau voor de juf ? 't Is misshicen omdat ik nog geen kinderen heb, maar ik vind dat toch 'van de pot gerukt'. De juf wordt toch betaald voor haar werk ? Dat je haar dankbaar bent voor de goede zorgen ok, maar waarom moet daar nog eens een cadeau bij ? Ik vind dat een beetje in dezelfde orde vallen als centen geven aan de toiletmadam. Die wordt er ook al voor betaald, dus waarom moet ik nog eens 'betalen' om een primaire behoefte te doen ?
een cadeau voor de juf ? 't Is misshicen omdat ik nog geen kinderen heb, maar ik vind dat toch 'van de pot gerukt'. De juf wordt toch betaald voor haar werk ? Dat je haar dankbaar bent voor de goede zorgen ok, maar waarom moet daar nog eens een cadeau bij ? Ik vind dat een beetje in dezelfde orde vallen als centen geven aan de toiletmadam. Die wordt er ook al voor betaald, dus waarom moet ik nog eens 'betalen' om een primaire behoefte te doen ?
Kadootje voor juf of meester?
eventjes de zoekfunctie gebruiken aub voor je een nieuw topic start.
Discussie kan in bestaande topic worden verder gevoerd.
eventjes de zoekfunctie gebruiken aub voor je een nieuw topic start.
Discussie kan in bestaande topic worden verder gevoerd.