• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

afwerking zolder met gyproc

rapido

Lid
Lid geworden
7 dec 2010
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik ga beginnen aan afwerken van zolder met gyproc maar heb paar vraagjes.
Het betreft een zolder onder schuin dak.Om de hoogte te beperken is er een rooster geplaatst (hout 15 x3 cm op 35cm hartafstand). Deze is 3.8m breedt en weerszijde aan de kepers bevestigd.De draagbalken zijn allen dubbel (23 x 7.5cm) om de 5.5m te overbruggen.
Kan ik daar rechtstreeks gyproc tegen bevestigen en welke dikte ?

Merci voor jullie respons en goeie raad.
.
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Nee, geen gyproc zetten rechtstreeks op die planken. Leeft te veel.. Zijn ze mooi recht uitgelijnd? Dan kan je daar dwars panlatten onderzetten. Op die panlatten schroef je je gyproc vast. Gyproc van 12,5 mm nemen. Als je in hout schroeft, gebruik je gyprocschroeven van 35 mm.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan