• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerking terras Blauwe hardsteen

Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Mijn terras is zojuist afgewerkt met blauwe natuursteentegels (40x40) in combinatie met witte graniettegels (Tailila Grey Gevlamd oneffen opp)



Nu dienen de voegen nog opgegoten te worden. Hoe doe ik dit het best aangezien er natuursteentegels zijn (glad) en de graniettegels (ruw) ??



Welke produkten dien ik nadien te gebruiken om het terras volledig af te werken. Ik denk hierbij aan het reinigen van het terras en het beschermen van de terrastegels met produkten zoals LITHOFIN.



Weet iemand raad ?



Dank bij voorbaat !!!!
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
inwassen van de voegen gaat niet gaan, owv precies dat ruwe opp (ik had hetzelfde probleem met gebouchardeerde arduintegels).

welk voegsel er moet gebruikt worden, hangt oa. van de dikte en diepte van de voeg.

beltrami zou een voegproduct hebben dat kan ingeborsteld worden (dus bruikbaar op ruwe oppervlakten) maar of het bij u mogelijk is, vraagt ge best aan uw vloerder zelf.

of anders, mail direct naar beltrami, ze antwoorden vrij snel

http://www.beltrami.be



PS : een buitenterras moet je zeker niet op dezelfde manier kuisen als een binnenvloer, om de eenvoudige reden dat de inwerking van zonlicht en (zure) regen al veel doen.. :shock: ... ik heb gemerkt dat bbq vetvlekken, schildpadurine en kinderijsjesresten er mettertijd toch gewoon afregenen c.q. indringen en verdwijnen...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.672
Waarderingsscore
0
Punten
0
Terassen kan je opgieten met steinfuge(btc compakta), is speciaal voor ruwe oppervlakten en gemakkelijk op te kuisen.



Of met betrapox(beltrami).



Alles hangt natuurlijk ook af van uw diepte en breedte van de voegen(zoals jansenius zegt)
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
betonneke wrote:
Hallo,



Mijn terras is zojuist afgewerkt met blauwe natuursteentegels (40x40) in combinatie met witte graniettegels (Tailila Grey Gevlamd oneffen opp)



Nu dienen de voegen nog opgegoten te worden. Hoe doe ik dit het best aangezien er natuursteentegels zijn (glad) en de graniettegels (ruw) ??



Welke produkten dien ik nadien te gebruiken om het terras volledig af te werken. Ik denk hierbij aan het reinigen van het terras en het beschermen van de terrastegels met produkten zoals LITHOFIN.



Weet iemand raad ?



Dank bij voorbaat !!!!



hey heb jij foto's van je terras? wij zijn nog op zoek naar een mooie tegel voor ons terras dus alle ideetjes zijn welkom
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Je mag meehelpen en kijken hoe ik het volgende granieten terras voeg in midden mei, mits toestemming eigenaars.

Graniet Palladio uit China, voegen 1 tot 2mm.

Locatie : 2550 Kontich.



Ook het voegen van blauwe steen in midden juni, mits toestemming eigenaars.

Blauwe belgische diamantgezaagde hardsteen, voegen 2mm.

Locatie : 2580 Putte.



jp
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan