• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerking pleisterwerk voor schilderen

Lid geworden
20 feb 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
De pleisterwerken zijn intussen 2 maand geleden beëindigd door de stukadoor en ter voorbereiding van de schilderwerken die ik binnen een 6-tal maand zelf zou willen uitvoeren had ik volgende vragen:
  • Op de vensterbanken merk ik redelijk wat oneffenheden. Is het OK als ik deze met P220 gaas op een blok lichtjes afschuur voorafgaand het plaatsen van de primer of sla ik een stap over?


oneffenheden vensterbank.jpg

  • Ondanks het plaatsen van bouwdrogers heb ik redelijk wat last gehad van vocht die op de vensterbanken afdruppelde. Als gevolg merk ik kleine barstjes en hier en een kleurverschil (mogelijks schimmel) tussen het raam en het pleisterwerk. Kan ik deze barstjes gewoon corrigeren met een plamuurmiddel? Fill & Finish van Knauf?
bartstjes aan raam.jpg

  • Een aantal ruimtes werden voorzien van ronde boogjes ipv hoeken aan de ramen. Hier en daar zijn kleine putjes zichtbaar die niet echt kunnen weg geschuurd worden gezien de structuur nogal "korrelachtig" is bij het schuren (=geen glanzende toplaag). Hoe werk ik deze best zo egaal mogelijk af?

boogjes-venster.jpg
 

Bijlagen

  • boogjes-venster.jpg
    boogjes-venster.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt door een moderator:

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
De gaatjes kan je makkelijk opvullen met een gips finisher denk ik. bv finish2, fix en finish of van andere merken.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Voorlopig blijf je ervan af.
Die waterkringen zijn gekleurd, dat is uw condensatiewater samen met looistoffen van uw tropisch hout.
Dus binnen x-aantal maanden ga u de primer/grondlaag aanbrengen en daarna gaat u de onvolmaaktheden wegschuren/gaatjes en putjes vullen en ook kitten.
Nadat alles correct is bijgewerkt gaat u opnieuw primer/grondlaag schilderen op de correcties.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Zoals Regis al zei.....wachten tot alles droog is.
Schuur dan met een P220 of P240 en goed ontstoffen (hier voldoende te vinden op het forum hoe je dit moet doen).
Schilder dan 1 laag muurprimer (15% verdunt met water).
Smeer dan een fijn laagje fix & finish op en herbegin wat hierboven beschreven staat.
Nu kan je je eindlagen schilderen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan