• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerking keukenblad

Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
188
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor welke afwerking kiezen jullie voor het keukenblad ?



Wij denken aan een soort composiet maar vinden het feit dat warme potten een doffe kring nalaten een groot nadeel dus zoeken we iets anders ...



Heeft er iemend HIMacs van LG of Corian, Askilan ?? Wat zijn daar de prijzen van ? Voordelen ? Nadelen ?



Qua budget willen we rond de prijs van graniet blijven...
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
274
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind Corian ook wel iets hebben, maar hoor altijd dat dit enorm duur is. Maar wat is duur? In vergelijking met natuursteen of inox of zo?

Iemand een idee van de kostprijs?
 

jc

Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
164
Waarderingsscore
0
Punten
0
eerste dat ik hoor van die doffe ring, is dat iets blijvends? Maw per ongeluk eens een pot op je tablet en het is beschadigd?

Of wat moet ik verstaan onder die doffe kring.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.551
Waarderingsscore
1
Punten
0
ja...die doffe kring maakt me ook wel ongerust...in de keuken die wij voorzien hadden is ook een composieten blad voorzien. :?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben zo'n composiet materiaal als keukenblad, vergelijkbaar met corian. Doffe plekken door een kookpot erop te zetten heb ik nog niet ondervonden. Wel staan de kookpotten bij ons meestal op het fornuis. Een kom uit de microgolf-oven zetten we er wel soms op, maar proberen dit toch te beperken.

Corian is samengesteld uit kunststof en kan dus reageren op hoge warmte.

Wat de kostprijs betreft denk ik dat een composiet-materiaal in dezelfde prijsklasse valt als natuursteen.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
188
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ons hebben ze in de keukenwinkel het volgende gezegd:



Composiet is gemalen graniet met kleurstof en hars. Het is juist die hars die niet hittebestendig is en doffe vlekken kan geven als je er een pot op zet.



We zouden budget voorzien voor graniet, niemand een idee waar Corian en Himacs liggen in vergelijking met graniet ?
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.551
Waarderingsscore
1
Punten
0
Yoeri wrote:
Ons hebben ze in de keukenwinkel het volgende gezegd:



Composiet is gemalen graniet met kleurstof en hars. Het is juist die hars die niet hittebestendig is en doffe vlekken kan geven als je er een pot op zet.



We zouden budget voorzien voor graniet, niemand een idee waar Corian en Himacs liggen in vergelijking met graniet ?



dacht dat composiet duurder was dan graniet...da's thans wat ze ons hebben wijsgemaakt :?
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
188
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ons hebben ze gezegd dat composiet en graniet ongeveer dezelfde prijs is ...
 
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
even een kleine opsomming



graniet: ideaal voor de niet zo fijn kijkende medemens die erop zal snijden en hete potten langdurig opzet

Afhankelijk van de steen zal deze al dan niet wel gevoelig zijn voor vlekken door de openstaande poriën en haarscheurtjes. Het is en blijft een natuurproduct.



Composiet: gemalen kwarts/graniet, die verlijmd en geperst wordt op ongeveer 250° wat met zich meebrengt dat je niet langdurig hete potten hierop kan zetten. Vlekken zijn een stuk minder door de geperste structuur en afhankelijk van de leverancier, weinig of geen poriën.

Kwaliteit van fabrikant is wel zeer duidelijk hier en vertaalt zich evenredig in de prijs.



In verhouding zal composiet altijd iets duurder zijn dan graniet.



HiMacs of Corian (is hetzelfde) is een fantastisch product voor die personen die allergisch zijn aan naden in het werkblad of zij die een speciaal naadloos design willen. Opgelet: een zacht product --> altijd een snijplank en/of onderlegger gebruiken. Kan na beschadiging terug opgevuld en gepolijst worden zodat er van een beschadiging niets zichtbaar is.



Dit materiaal zal ook de duurste zijn tov. graniet en composiet.



Schatting: graniet +10%= is composiet +15% = Corian/HiMacs
 
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij plaatsten 2 jaar geleden een natuurstenen keukenblad: Jasberg, gebrand en geborsteld. Zeer tevreden over het materiaal: hete pannen, zuren.... allemaal geen probleem. Zeer makkelijk in onderhoud en gebruiksvriendelijk. Een aanrader.
 
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
232
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb sinds kort een composieten werkblad. Ik ben er zeer tevreden over: mooi, strak, gemakkelijk in onderhoud.

Dat je er geen warme potten mag opzetten is algemeen geweten en wordt altijd duidelijk vermeld bij verkoop.

Ons werkblad was ongeveer 200 € duurder dan een granieten werkblad maar wij wilden een volledig witte keuken en dat kan niet in graniet. Ik vind trouwens de spikkels in de graniet iets te rustiek.

Corian is prachtig maar ik weet dat het nog een stuk duurder is en ik vond de composiet al duur genoeg (2000 € voor een werkblad van 3m op 1m20).
 

wawadadakawa

Actief Lid
Lid geworden
15 jul 2011
Berichten
446
Waarderingsscore
92
Punten
28
werkblad van keramiek hier. Geen problemen met hitte, zuur, snijden, ...
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Hier ook een Jasberg van 3 cm dik ......en mijn tablet is gemaakt zonder 1 naad voor een lengte van 3.25 meter .

Van links naar rechts ziet het er ongeveer zo uit : 70 cm niks , gat voor kookplaat +- 58 cm , 20 cm niks , 116 cm spoelbak en tenslotte +- 75 cm terug gewoon niks ( tablet dus )

Levering indertijd ( +- 12-14 jaar geleden )  : 250 €

Het tablet zelf kostte 850 € ,

850 + 250 = 1100€ geplaatst .
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan