• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerking carport in hout: welk?

Reaction score
0
Wij zouden het plafond van onze carport willen afwerken met houten planken.

Onze carport is geïntegreerd in onze woning : zie foto.

Ik zou hier graag planken gebruiken. Welke kunnen jullie me aanraden?

Niet te donker van kleur en moet "weerbestendig" zijn uiteraard. Regen zal er niet rechtstreeks aankunnen, maar ze moeten toch tegen een stootje kunnen: (vries)kou, luchtvochtigheid, ...

IPE en bankirai vind ik wat duur voor tegen een plafond te maken.

Ik wil wel een natuurlijke look van het hout behouden, dus niet verven, hooguit behandelen.

img_1236279567_397_lg.jpg

Reaction score
11
daar wordt veen ceder voor gebruikt. Vermits er geen regen aan kan, zal hij geen lelijke druipsporen gaan vertonen. Ev behandelen met olie

Ikzelf heb grenen plancheten gebruikt, kleurloos geimpregneerd en nadien afgewerkt met 2x grijze beits van herbol.

Reaction score
0
Bedankt voor je antwoord Jan.

Heb je hier toevallig foto's van? :)

Reaction score
11
tis maar een woord (foto vorig jaar). Hier zijn de planchetten net ingestreken, dus blinken ze nog. Nu zijn ze mat grijs.

url]

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief