• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerking aan rolluik na isolatie en nieuwe gevelsteen

Lid geworden
1 mrt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, wij plaatsten onlangs een isolatie en een nieuwe gevelsteen. Er zit nu een opening bovenaan aan het rolluik. De metser zegt dat dit voor de timmerman is . Hoe word dit meestal afgewerkt dan of zijn de mogelijkheden aub ? Nu kruipen de kauwen daartussen om een nest te maken. Zie foto IMG_20240414_093000296.jpg

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
2.044
Punten
113
Wil geen ruzie maken met uw aannemer, maar hij geeft een fout begaan bij de keuze van de geveldrager (latei)
Hij moest deze eveneens een steen breed hebben genomen
(PS ik zal even een foto proberen te zoeken wat ik bedoel)

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
2.044
Punten
113

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.077
Punten
113
Wil geen ruzie maken met uw aannemer, maar hij geeft een fout begaan bij de keuze van de geveldrager (latei)
Dat dacht ik ook. Wat is dan eventueel nog een oplossing? Een lat ertegen lassen waar je dan nog een steen kan tegen lijmen? Afwerken met hout?
Ik dacht ook aan de fout van de aannemer maar begin daar maar eens een oplossing aan te vragen.

Lid geworden
1 mrt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Alvast bedankt voor de reactie , ik vond dit eigenlijk al bizar dat dit niet voorzien was om af te werken en dit door te schuiven naar de schrijnwerker . Hoe we dit nu nog mooi kunnen afwerken is een groot vraagteken voor ons

Lid geworden
1 mrt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dat dacht ik ook. Wat is dan eventueel nog een oplossing? Een lat ertegen lassen waar je dan nog een steen kan tegen lijmen? Afwerken met hout?
Ik dacht ook aan de fout van de aannemer maar begin daar maar eens een oplossing aan te vragen.

Ja exact , dit zou blijkbaar niet voorzien zijn en door de schrijnwerker moeten afgewerkt worden ...

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
2.044
Punten
113
Mogelijke oplossing:
Een 2° geveldrager aan de eerste lijmen (lassen zou ik niet doen wegens de warmte die daarbij vrij komt)
Zo rug tegen rug (J-L als je begrijpt wat ik bedoel) verlijmen met de onderkant precies gelijk.

Lid geworden
1 mrt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Mogelijke oplossing:
Een 2° geveldrager aan de eerste lijmen (lassen zou ik niet doen wegens de warmte die daarbij vrij komt)
Zo rug tegen rug (J-L als je begrijpt wat ik bedoel) verlijmen met de onderkant precies gelijk.
Dit zou idd een oplossing zijn , de aannemer stelde voor om dit af te werken met trespa door de dakwerker zoals de bekleding van de goten maar ik vraag mij af of dit wel mooi zou zijn en dan zie je ook weer die kopse kanten vooraan.

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.077
Punten
113
Nu kan hij er nog een steen onderlijmen en dan die trespa daar tegen laten komen. Gaat veel minder zichtbaar zijn dan.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.538
Punten
113
Ook mijn idee

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan