• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerken inbouwdoos 22x23cm

Lid geworden
29 mrt 2023
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste,

in ons appartement zit naast de deur een inbouwdoos met de bekabeling van de intercom die er boven hangt.
Dit is echter momenteel niet afgewerkt en dus geen fraai zicht... Een elektricien heeft me verteld dat dit niet permanent dicht gemaakt mag worden omdat je ten allen tijde aan de bekabeling moet kunnen, dus zoek ik een manier om dit af te werken. Ik heb al gezocht naar deurtjes of blindplaten maar voorlopig geen succes voor de maat die ik nodig heb (inbouwdoos is 22x23cm, zie foto's).

Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt,
Gr,
Jeroen20230306_175418.jpg
 

Bijlagen

  • 20230306_175340.jpg
    20230306_175340.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 5
  • 20230306_175403.jpg
    20230306_175403.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 5

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
1.416
Waarderingsscore
254
Punten
83
Nu, ik denk dat laagspanning en/of data zoals intercom niet moet voldoen aan het AREI.

Dit terzijde, ik zou eventueel zien om er een mooie dunne mdf over te steken, een 12mm valt niet zo op, als je dikker zou gaan zou ik er iets van zijafwerking bij steken. Die MDF verf je dan in dezelfde kleur als de muur.

Als je het echt vlak zou willen afwerken, pak dan een 9,5mm gyproc, steekt wat houten blokskes links en rechts in de doos en bevestig de gyproc daaran, plamuur vervolgens uit. Neem fotos of meet waar je schroeven zitten. dan kan je ook weer relatief gemakkelijk het ooit weer open maken.
 

MrPilops

Nieuw Lid
Lid geworden
18 nov 2021
Berichten
76
Waarderingsscore
18
Punten
8
Persoonlijk zou ik het ook gewoon dichtmaken met gyproc of een stucplaat en als je er ooit terug bij moet dan is het ook geen grote klus naderhand.
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Nu, ik denk dat laagspanning en/of data zoals intercom niet moet voldoen aan het AREI.
Efkes meegeven dat de term 'laagspanning' komt van het verschil met de hoogspanningen om elektriciteit te transporteren (bv 10.000 volt).

Met laagspanning wordt wisselspanning tot 1.000 volt en gelijkspanning tot 1.500 volt bedoeld.
Tot de laagspanning behoort dus ook de netspanning van 230/400 volt die gebruikt wordt in woningen.

Wat hier echter bedoeld wordt is de ZLS (Zeer Lage Spanning): wisselspanning onder 50 volt, gelijkspanning onder 75 volt met rimpel, en 120 volt zonder rimpel.

Aanvullend, er is ook nog de
ZLVS (Zeer Lage Veiligheids-Spanning), een spanning die geen gevaar oplevert voor een gebruiker:
- bij een volledig droge huid of enige transpiratie 50 volt wissel- of 75 volt gelijkspanning
- bij een natte huid 25 volt wissel- of 36 volt gelijkspanning
- in water ondergedompelde huid 12 volt wissel- of 18 volt gelijkspanning
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Je kan ook deze doos volledig eruit halen en een standaard enkel of dubbel doosje steken en afwerken met een normale blindplaat?
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Vraag me wel af als er bezoekers benenden op de bel duwen hoe jij dan gaat weten of er bezoek aan de deur staat?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan