afwerken binnenmuren

• Tags binnenafwerking muren pleisterwerken zelfbouw
  • kv12

Actief Lid
    Lid geworden
    23 okt 2024
    Waarderingsscore
    25
    Punten
    28
    Hallo,

Ik ben van plan zelf mijn woning te bouwen en ook af te werken, voor de binnenafwerking heb ik momenteel volgende opties:
    -gyproc plaatsen
    -stucen
    -fermacell plaatsen

ik bouw op de klassieke methode met snelbouw(verlijmd) /PIR / gevelsteen.

Vraag aan andere zelfbouwers , welke is jullie voorkeur en waarom en vergeet ik mss nog opties?
    Stucen lijkt met het moeilijkste van de 3 maar ik heb er geen schrik van om eraan te beginnen.

stucen is nog een jaar of 2 verwijderd van hier.
    en tegen dan zullen de prijzen nog gestegen zijn... :p
    en vraag bij uw architectbezoek ineens naar de huidige marktprijzen voor plakkerij. Dat zal er al veel dichter bij liggen dan 26€ van horen zeggen.

• Leuk
    Waarderingen: kv12
    14.30 per vierkante meter voor muren
    15,50 voor plafond

prijs per vierkante meter excl btw. Heel content van geweest. Was niet de goedkoopste maar wel héél goed werk geleverd.

Zou me verbazen als je daarmee 10k uitspaart.

• Leuk
    stucen is nog een jaar of 2 verwijderd van hier.
    en tegen dan zullen de prijzen nog gestegen zijn... :p
    en vraag bij uw architectbezoek ineens naar de huidige marktprijzen voor plakkerij. Dat zal er al veel dichter bij liggen dan 26€ van horen zeggen.
    idd prijzen zullen nog gestegen zijn . die 26 euro is van een kennis die in de bouw zat (net op pensioen) de laatste jaren vaak met een firma roemenen gewerkt om het plakwerk te doen dus die prijzen zouden zeer accuraat moeten zijn (bij die firma)

Laatst bewerkt:
    15,50 voor plafond

prijs per vierkante meter excl btw. Heel content van geweest. Was niet de goedkoopste maar wel héél goed werk geleverd.

ik kom op 489.8m² alle binnenmuren en plafonds samen aan 26euro/m² (incl btw) zou dat een 13k zijn , voor 3k heb je de kalk wel denk ik.
    14.3 = 17.3 incl btw da's een ander verhaal al , dan kom ik op 8.5k om te laten doen

Eerlijk? Stuur uw plan door naar 3 plakkers. Zeg eerlijk dat het nog niet voor binnenkort is en vraag prijs. Ik heb de mijne ook een jaar op voorhand opgevraagd. Dan net voor het beginnen nog eens geïnformeerd naar eventuele prijsstijgingen.

Zoals @albarius al zei, de ene werkt met prijzen de vierkante meter, de andere lapt er nog wat brol bij.

Ga je je chape niet afdekken? Ramen afplakken? Dat materiaal is ook allemaal niet gratis hé.

• Leuk
    Eerlijk? Stuur uw plan door naar 3 plakkers. Zeg eerlijk dat het nog niet voor binnenkort is en vraag prijs. Ik heb de mijne ook een jaar op voorhand opgevraagd. Dan net voor het beginnen nog eens geïnformeerd naar eventuele prijsstijgingen.

Zoals @albarius al zei, de ene werkt met prijzen de vierkante meter, de andere lapt er nog wat brol bij.

Ga je je chape niet afdekken? Ramen afplakken? Dat materiaal is ook allemaal niet gratis hé.
    klopt idd , afdekken en afplakken moet je ook wat voor tellen aan materiaal .

da's
    15,50 voor plafond

inclusief materiaal? of enkel de werkuren?

heb via homedeal offertes opgevraagd in de buurt , eerst binnen (via sms ) aan 15euro/m² incl materiaal , in lijn met wat kaffe betaald heeft dus.

de laatste jaren vaak met een firma roemenen gewerkt om het plakwerk te doen
    ah ja. Via een bouwpromotor? Hoofdaannemer? Elke schakel in de keten telt daar een royaal commissieloon bij. En de laatste schakel, de Roemenen werken voor een hongerloon, want de anderen willen hun commissie zo gulzig mogelijk. En de eindklant maar betalen..

Een eenheidsprijs 15 EUR/m² is vrij goedkoop hoor.
    Die prijs kreeg ik in 2021 niet eens voor muren. En dat was een netto opmeting, zonder hoekprofielen, grondering, dagkanten, afval, afdekken, extra's, ...

heb via homedeal offertes opgevraagd in de buurt , eerst binnen (via sms ) aan 15euro/m² incl materiaal , in lijn met wat kaffe betaald heeft dus.
    Ik ken geen homedeal maar lijkt mij ook iets waar er weer commissie in één of andere pipo zijn zak verdwijnt. Spreek rechtstreeks een lokale plakker aan.

Ik ken geen homedeal maar lijkt mij ook iets waar er weer commissie in één of andere pipo zijn zak verdwijnt. Spreek rechtstreeks een lokale plakker aan.
    ik weet ook niet precies hoe dat werkt , als je offerte stucadoor op google zoekt kom je er , ik kreeg een sms van iemand die wou komen pleisteren voor 15euro/uur

heb nog 3 offertes gevraagd bij 3 bedrijven in of rond mijn gemeente

Mijn laatste verbouwing zat ik 'all in', op factuur, 6% btw inclusief, inclusief alle hoeken, materiaal, blabla' op 35 euro/m2 bezettingswerk. voor een 500m2 bezetting. NIet de goedkoopste bezetter maar dat scheelt ook geen 20% met anderen. Het was een verbouwing dus iets duurder dan nieuwbouw.

Vergeet die prijzen van 15 of 18 euro per m2 maar, dat is zonder hoeken, ramen,enz.

Bij mij zijn ze (professionals) ongeveer 30 mandagen van 8 uur bezig geweest, met hun materiaal, spuitmachine,....
    Dus dat zowat doen in de weekends en na de uren... bonne chance.

Mijn laatste verbouwing zat ik 'all in', op factuur, 6% btw inclusief, inclusief alle hoeken, materiaal, blabla' op 35 euro/m2 bezettingswerk. voor een 500m2 bezetting. NIet de goedkoopste bezetter maar dat scheelt ook geen 20% met anderen. Het was een verbouwing dus iets duurder dan nieuwbouw.

Vergeet die prijzen van 15 of 18 euro per m2 maar, dat is zonder hoeken, ramen,enz.

Bij mij zijn ze (professionals) ongeveer 30 mandagen van 8 uur bezig geweest, met hun materiaal, spuitmachine,....
    bedankt voor de reactie. ik heb inmiddels contact met 3 locale stukadoren die een prijsofferte gaan maken , heb mijn tekeningen door gestuurd

ik weet ook niet precies hoe dat werkt , als je offerte stucadoor op google zoekt kom je er , ik kreeg een sms van iemand die wou komen pleisteren voor 15euro/uur
    foutje in mijn bericht , 15euro/m² moet dat zijn, material inclusief .

groot verschil met wat kaffe betaald heeft lijkt me

2 offertes binnen , als ik het totaal vanop de offerte herreken naar m² prijs kom ik op 36euro/m² bij de ene en 26euro/m² bij de andere.
    die duurdere staat wel op de website dat ze niet de goedkoopste zijn maar al vele generaties vakmanschap aanbieden .
    Hopelijk hebben andere forumbezoekers hier ook wat aan.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan