• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afselia ramen aan binnenzijde vergrijzen?

pady

Nieuw Lid
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
66
Waarderingsscore
7
Punten
8
We hebben nu ongeveer +8 maanden onze nieuwe Afselia ramen en buitendeuren.

We willen deze laten vergrijzen en aan de westkant lukt dit reeds aardig.



Onze vraag: a

De binnenzijde van de afselia ramen willen we ook een vergrijsde uitstraling geven.

Kan je de binnenzijde ramen en deuren ook laten vergrijzen?



Of bestaat er een product dewelke dezelfde vergrijsde kleur kan imiteren.

Ook zouden we onze plafond eenzelfde vergrijsde uitstraling willen geven.



Kan iemand ons helpen, je vindt hierover geen verdere info

op het net?



Thanks :wink: :wink:
 

pady

Nieuw Lid
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
66
Waarderingsscore
7
Punten
8
Niemand die ons verder kan helpen?



Onze dank
 
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
aan 1 zijde (binnen bij jullie) verven mag je nooit doen i.v.m. vocht

dat langs buiten wordt opgezogen wat dan aan de binnenzijde onder de verf komt te zitten.
 

pady

Nieuw Lid
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
66
Waarderingsscore
7
Punten
8
obido wrote:
aan 1 zijde (binnen bij jullie) verven mag je nooit doen i.v.m. vocht

dat langs buiten wordt opgezogen wat dan aan de binnenzijde onder de verf komt te zitten.





Klinkt best logisch, bedankt... op de buitenkant wordt om de paar jaar toch een beits gezet om het hout een zekere beschermlaag te geven. De ramen aan de buitenzijde zouden dan toch nog vergrijzen. Kunnen we dan langs de binnenzijde ook een beits zetten om een vergrijsde (binnen) uitstraling te krijgen? Welk beits voor een vergrijsde uitstraling?



Hartelijk dank voor de reactie!
 
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
bleaching stean van cabot oil based wordt zowel buiten als voor binnen gebruikt,vroeger bestond het op water based maar dit gamma is eruit

was nochtans een prachtprodukt!

is verkrijgbaar in grote houthandelaars,rammant zedelgem,vandenbroucke beernem,lagae kortrijk
 

pady

Nieuw Lid
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
66
Waarderingsscore
7
Punten
8
joost vdk wrote:
bleaching stean van cabot oil based wordt zowel buiten als voor binnen gebruikt,vroeger bestond het op water based maar dit gamma is eruit

was nochtans een prachtprodukt!

is verkrijgbaar in grote houthandelaars,rammant zedelgem,vandenbroucke beernem,lagae kortrijk





Great, Joost vdk



Hoe gaat dit in zijn werk. Moet je eerst nog de nieuwe ramen afschuren,....? We zouden dan ook de nieuwe (grenen) planken plafond willen behandelen. Het is een boerderij weet je.



Thanks
 
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
443
Waarderingsscore
0
Punten
0
obido wrote:
aan 1 zijde (binnen bij jullie) verven mag je nooit doen i.v.m. vocht

dat langs buiten wordt opgezogen wat dan aan de binnenzijde onder de verf komt te zitten.



wel 't geen ik vroeger op school geleerd heb (TSO houttechnieken) zegt net het omgekeerde van jouw bewering...

sterker nog, dit was een belangrijk hoofdstuk van mijn eindwerk :twisted:

binnen moet de afwerking net dicht zijn, zodat daar geen vocht opgenomen kan worden, en aan de buitenzijde kan het hout dan ademen en verluchten. in principe is het dus zelfs fout om binnen en buiten dezelfde producten te gebruiken.
 
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb produkt gebruikt op pitch pine is ongeveer zelfde kleur als grenen,

valt best mee,'k vindt wel moeilijk produkt om aan te smeren, probeer

eerst met een staal, is niet nodig om nieuw hout te schuren,rechtstreeks aanbrengen
 
Lid geworden
11 apr 2006
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
mYst wrote:
obido wrote:
aan 1 zijde (binnen bij jullie) verven mag je nooit doen i.v.m. vocht

dat langs buiten wordt opgezogen wat dan aan de binnenzijde onder de verf komt te zitten.



wel 't geen ik vroeger op school geleerd heb (TSO houttechnieken) zegt net het omgekeerde van jouw bewering...

sterker nog, dit was een belangrijk hoofdstuk van mijn eindwerk :twisted:

binnen moet de afwerking net dicht zijn, zodat daar geen vocht opgenomen kan worden, en aan de buitenzijde kan het hout dan ademen en verluchten. in principe is het dus zelfs fout om binnen en buiten dezelfde producten te gebruiken.



Als leerkracht TSO houttechnieken kan ik deze bewering alleen maar bijtreden! Binnen is het aangeraden om filmogene producten te gebruiken. Deze hebben dezelfde functie als een dampscherm. De pruducten die je buiten gebruikt moeten dampopen zijn.
 

BEL

Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij hebben onlangs onze ramen geschilderd met een beits/olie. Bij een erkend schilder die BOSS verven verkoopt kan u een styliste laten komen die gedetailleerd advies geeft. Zeker niet duur, voor meer info zie de website van Boss.

Een grijze olie/beits is zeker mogelijk voor de ramen aan de binnenzijde. Succes.
 
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
443
Waarderingsscore
0
Punten
0
jokke wrote:
mYst wrote:
obido wrote:
aan 1 zijde (binnen bij jullie) verven mag je nooit doen i.v.m. vocht

dat langs buiten wordt opgezogen wat dan aan de binnenzijde onder de verf komt te zitten.



wel 't geen ik vroeger op school geleerd heb (TSO houttechnieken) zegt net het omgekeerde van jouw bewering...

sterker nog, dit was een belangrijk hoofdstuk van mijn eindwerk :twisted:

binnen moet de afwerking net dicht zijn, zodat daar geen vocht opgenomen kan worden, en aan de buitenzijde kan het hout dan ademen en verluchten. in principe is het dus zelfs fout om binnen en buiten dezelfde producten te gebruiken.



Als leerkracht TSO houttechnieken kan ik deze bewering alleen maar bijtreden! Binnen is het aangeraden om filmogene producten te gebruiken. Deze hebben dezelfde functie als een dampscherm. De pruducten die je buiten gebruikt moeten dampopen zijn.



mijne klastitularis zou fier zijn :lol: 8)
 
Lid geworden
30 nov 2006
Berichten
698
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij colora hebben ze zo'n product voor cederhout (las het ooit in hun tijdschrift) groetjes
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
obido wrote:
aan 1 zijde (binnen bij jullie) verven mag je nooit doen i.v.m. vocht

dat langs buiten wordt opgezogen wat dan aan de binnenzijde onder de verf komt te zitten.



Net als iemand anders hier al beweert, heeft onze binnenhuisarchitect ons inderdaad net WEL aangeraden om onze ramen buitenkant te laten vergrijzen en binnenkant te verven. Om dezelfde reden als die houttechniekers hier vertellen :)
 
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
443
Waarderingsscore
0
Punten
0
as said: ik heb goed opgelet indertijd hoor :) (waar heb ik mijn aureooltje nu weer gelaten? :p )
 
Lid geworden
18 aug 2006
Berichten
103
Waarderingsscore
0
Punten
0
een vraagje ivm het vergrijzen langs de buitenkant. juist onde de strik of naast de dag kant vergrijst hier het hout even hard? of totaal niet? ik heb ene huis gezien waar dat nog rood was en de rest grijs is dit normaal of niet?of kun jet het "versnellen" op die moeilijke plekken
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan