Hoikes,
In mijn tuin is bouwen van een fietsenbering/garage/..voorzien in houten constructie van 4,7 x 8,00.
Draagstructuur opgetrokken in kaderwerk met CLS 38x140 (met nog wat afwerking aan binnen en buitenzijde komt die muurdikte op zowat 20cm dus.
Mijn draagbalken plat dank zouden dus 4,7 lang worden (tussen de muren heb ik ongeveer 4,30 te overspannen dus).
Wie heeft gelijkaardige constructie en kan/wil daar ervaring (hoogte bijvoorbeeld) en fotos van delen?
Dank bij voorbaat !
Dirk
In mijn tuin is bouwen van een fietsenbering/garage/..voorzien in houten constructie van 4,7 x 8,00.
Draagstructuur opgetrokken in kaderwerk met CLS 38x140 (met nog wat afwerking aan binnen en buitenzijde komt die muurdikte op zowat 20cm dus.
Mijn draagbalken plat dank zouden dus 4,7 lang worden (tussen de muren heb ik ongeveer 4,30 te overspannen dus).
- Wie met kennis van zaken heeft advies over de dimensionering van die balken? is 63x175 voldoende?? Of....?
- Ik dacht de draagbalken in het zicht te laten liggen, en dus te isoleren (moet vorstvrij blijven) boven op de OSB die op de draagstructuur komt.
- Maak ik mijn zijwanden tot op gewenste hoogte en nagel/schroef ik mijn draagbalken tegen het kader van de skeletbouw ? Of, en dat lijkt me beter, ... maak ik mijn zijwanden wat minder hoog, leg daarop mijn draagbalken en timmer ik daarboven op nog een opkant (omdat ik het plat dak wat wil laten verzinken om nog zonnepanelen op te leggen die wat minder in het zich komen.
Wie heeft gelijkaardige constructie en kan/wil daar ervaring (hoogte bijvoorbeeld) en fotos van delen?
Dank bij voorbaat !
Dirk