• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

afkasten - luik

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik zoek een aantal ideeën om een wand af te kasten (in gyproc), maar er moet ook een toezichtsluik komen ( op een plaats met leidingen), en ik zoek naar ideeën om dat luik te maken, zodanig dat dat luik handig is om te openen, maar tegelijk voldoende discreet (niet al te opvallend) is. Iemand suggesties? Bestaan er eventueel kant en klare systemen?
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Regis, Jan,



Op het einde van de renovatie waaraan ik werk, ga ik ook gyproc plaatsen en heb zulke inspectieluiken nodig -- goed te horen dat gyproc deze in assortiment heeft. Hebben jullie hier al mee gewerkt? Zie ik goed dat je deze luikjes achteraan op de gyproc plaat monteert (boord rond opening steekt naar voor). Moet je daar gewoon over behangen/verven en that's it? Ziet er trouwens, op dat boordje na, wel zeer discreet uit.



Bedankt voor jullie tips, mvg,



Tim
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
heb er persoonlijk geen ervaring mee. Buiten dat boordje (dat je wss ook kan schilderen) is het redelijk discreet.
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Als het toch redelijk discreet is, is het overwegen waard, maar dan zou ik het eerst eens willen zien. Weet wel niet of bouwhandelaars zoiets op stock hebben.



Zag het nut niet in verdere technische details mee te geven, het is gewoon een verticale, met gyproc omkaste wand waarin op een bepaald punt een luik moet worden verwerkt. Toch bedankt voor de tip.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan