• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Af en toe rioolgeur in en rond huis

Kouemaha

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Hallo,

Paar maand geleden een woning aangekocht. We merken dat er soms een rioolgeur hangt buiten aan de voorkant van het huis. Moeilijk te zeggen waar deze vandaan komt. Het is er niet altijd. Heel af en toe, een paar seconden, en heel subtiel.

Ook in het huis zelf is er een heel lichte geur waar te nemen, ook eerder uitzonderlijk, en zeer subtiel. Dit specifiek waar de rode marking op het bijgevoegd plan is aangeduid. Dit komt van achter de plinten. Je moet met je neus er op zitten om het te ruiken.

Het is heel weinig geur, eerder zelden ook, maar toch vind ik dit niet normaal.
Enig idee wat de oorzaak zou zijn? Indien er een lek is, zou het altijd moeten ruiken, en veel harder?

Ik dacht om een lekopsporing te doen, en kijken of dit via verzekering kan terugbetaald worden. (Maar wat dan indien er niets gevonden wordt?)rioleringsplan2.jpg

Vitruvio

Actief Lid
Lid geworden
9 jan 2023
Waarderingsscore
66
Punten
28
Septische put die geleegd dient? Is die geur aanwezig 't als het veel geregend heeft?

Kan me wel voorstellen dat de vorige eigenaars zoiets hadden van 'ons probleem niet dat die septische put dringend leeg moet, wij zijn hier binnenkort toch weg'.

Kouemaha

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Septische put die geleegd dient? Is die geur aanwezig 't als het veel geregend heeft?

Kan me wel voorstellen dat de vorige eigenaars zoiets hadden van 'ons probleem niet dat die septische put dringend leeg moet, wij zijn hier binnenkort toch weg'.
Septische put werd paar maand geleden geledigd

regen: gisteren was de geur er, en had het in de ochtend veel geregend. Zal dit moeten bekijken of het patroon er effectief is. Wat zou dat willen zeggen dan? Terugvloeien van riool?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
7.007
Punten
113
Afvalwaters niet gescheiden van hemelwater.
Buizen in gres, kunnen rapper breken en ook makkelijker verzakken. Gresbuis is maar 1 meter lang en dus veel koppelingen

Roland.

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2014
Waarderingsscore
111
Punten
43
Gresbuizen is dikke miserie na verloop van tijd.

Kouemaha

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Wat nu? Lekkage detectie doen ?
of toch ‘te weinig’ om dit te verantwoorden?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan