Advies?

Lid geworden
17 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kris77 wrote:
X-Fader wrote:
En als die een papier tekent dat hij onbezoldigd komt werken?

dan ga je toch BTW moeten betalen op al zijn uren vrees ik.

Als je op papier zet dat hij niet betaald wordt en hij is in pensioen of het is zijne steal niet dan moet je toch geen cent betalen ..

Bel naar je BTW kantoor?

acl

Lid geworden
21 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het probleem is dat alle werken waar je geen factuur voor kunt voorleggen, het vermoeden van zwartwerk er is. Enkel eigen werk is vrijgesteld. (eventueel hulp door bloedverwanten kan nog net omdat de BTW admin daarvan nog geloofd dat die gratis werken voor zoon/dochterlief)

Alleez ik zal er een tekeningetje bij maken :)

Ik kan mijn nonkel ook laten verklaren dat hij de bouw gratis gemetst heeft en zo geen BTW betalen en ondertussen alles in het zwart laten doen door een aannemer.

Lid geworden
2 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het komt er gewoon op neer, de staat moet overal iets kunnen meepikken... Tis gewoon triestig als je familieleden hebt die je willen helpen (4e graad bvb) maar moeten oppassen wat ze doen. En daarbij zwartwerk is zo slecht nog niet, het is de enige manier om van je inkomsten iets over te houden :) Want met je huidige loon gaat er terug een groot deel naar de staat

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Om te besparen op de initiële kosten zou ik die warmtepomp er meteen uit gooien: veel te duur en een te lange terugverdientijd. Gewoon zeer goed isoleren en dan een klein gasketeltje neerzetten of een CV-pelletkachel met zonnecollectoren en een buffervat als je CO2-neutraal wil zijn.

Bovenaan