Advies schilderwerk gevraagd

• Tags binnenafwerking binnenschrijnwerk plafondafwerking pleisterwerken schilderwerken
  • V

Verwijderd lid 335707

Guest
    Recent professioneel schilderwerk laten uitvoeren ... na 10 maanden geduld krijg je na de 3de keer opleveren dit resultaat ... ik ben niet helemaal tevreden en wil even nagaan of mijn mening terecht is of het toch aanvaardbare imperfecties zijn ... ongelijkmatige dekking, appelsieneffect, zichtbare kwast- en rolstrepen, schuurstrepen, druppels en uitgelopen verf, klinken, sloten, schakelaars, stopcontacten en vloer met verfresten ... dit op nieuw pleisterwerk en gyproc, nieuwe binnendeuren, nieuwe deuromlijstingen ... offerte gemaakt voor 144 m2 aan 21 euro/m2 voor bijwerken(plamuren) en verven van plafonds en besproken muren en 230 euro per deur ... volgens mijn mening is dit toch niet zo goedkoop te noemen of mis ik mij? Na 1 deur en 1 meter muur heb ik foto's maken opgegeven 😮‍💨 🤔

Bijlagen

• 20250425_121904.jpg
      20250425_121904.jpg
      80,1 KB · Weergaven: 65
    • 20250425_122040.jpg
      20250425_122040.jpg
      49,3 KB · Weergaven: 64
    • 20250425_123028.jpg
      20250425_123028.jpg
      120 KB · Weergaven: 64
    • 20250425_123036.jpg
      20250425_123036.jpg
      115,3 KB · Weergaven: 64
    • 20250425_123041.jpg
      20250425_123041.jpg
      122 KB · Weergaven: 62
    • 20250425_123053.jpg
      20250425_123053.jpg
      133,6 KB · Weergaven: 60
    • 20250425_123754.jpg
      20250425_123754.jpg
      110,1 KB · Weergaven: 60
    • 20250425_123833.jpg
      20250425_123833.jpg
      114,7 KB · Weergaven: 57
    • 20250425_125817.jpg
      20250425_125817.jpg
      79,7 KB · Weergaven: 56
    • 20250425_130208.jpg
      20250425_130208.jpg
      121 KB · Weergaven: 54
    • 20250425_130331.jpg
      20250425_130331.jpg
      102,9 KB · Weergaven: 54
    • 20250425_131857.jpg
      20250425_131857.jpg
      66,4 KB · Weergaven: 55
    • 20250425_130115.jpg
      20250425_130115.jpg
      98,3 KB · Weergaven: 54
    • 20250425_132022.jpg
      20250425_132022.jpg
      86,6 KB · Weergaven: 51
    • 20250425_132018.jpg
      20250425_132018.jpg
      78,4 KB · Weergaven: 48
    • 20250425_133408.jpg
      20250425_133408.jpg
      81,4 KB · Weergaven: 62
    Wat is de reactie van de schilder hierop?
    Dekking van verf na 3 keer? Of dit is niet bijgewerkt na de 1e oplevering of dit is nooit gemeld geweest.
    Die druipers zijn er dus gekomen na de 3e interventie?

Er zijn meerdere momenten geweest dat, zowel mondeling als schriftelijk, gemeld werd dat ik niet tevreden was met het resultaat. Dit zelfs al tijdens de werken, maar schilder vond dat ik niets mocht zeggen voor het werk af was. 1ste keer afgewerk is schilder weggegaan terwijl ik wel aanwezig was in de bouw en heeft gewoon telefonisch laten weten dat ik maar eens moest gaan kijken en het laten weten of er nog iets moest aangepast worden. Na rondgang van 5 minuten, gebeld en gevraagd om fijner af te werken met enkel mondelinge aanduiding van gebreken. Schilder is teruggekomen en heeft deuren opnieuw geschuurd en gelakt en muren hier en daar bijgewerkt. Vertrok schilder weer, ondanks ik aanwezig was, kreeg telefoon dat ik rondgang mocht doen. Opnieuw 5 minuten rondgang, teruggebeld, je mag terugkomen. Plakkertjes geplakt zodanig dat schilder goed wist wat niet goed was. Komt terug voor weer een interventie, krijg ondanks dat ik aanwezig ben, een whatsapp "goed van die tapkes en terecht ook, is toch nog een halve dag werk of zo ma komt goed". Komt weer terug en komt dan eens persoonlijk zeggen dat ik mag gaan kijken als de verf droog is. Dit is het resultaat na al de interventies ... op die 10 maanden tijd ben ik de tel over hoeveel lagen er nu gezet zijn kwijt gespeeld.

komt goed, die mens is nie van kwaaie wil, ooit in de toekomst zal die nog wel eens professioneel schilderwerk afleveren, maar momenteel heeft hij nog wat teveel last van druipers (vooral in de wc dan )

• Haha
    Waarderingen: pkt
    komt goed, die mens is nie van kwaaie wil, ooit in de toekomst zal die nog wel eens professioneel schilderwerk afleveren, maar momenteel heeft hij nog wat teveel last van druipers (vooral in de wc dan )
    De vraag is of deze imperfecties aanvaardbaar zijn van een professionele schilder met meer dan 14 jaar ervaring. We zijn 10 maanden na start van de werken voor 144 m2 wanden en 7 deuren. De goede of kwaaie wil van de schilder staat niet ter vraag.

Dus kom je op een forum vragen naar onze opinie over schilderwerken die na 3 interventies voor retouches niet naar wens gedaan zijn in 10 maanden tijd.
    Dit voor 144 m² wanden en 7 deuren.
    Of deze schilder reeds betaalt is, is nergens te vinden.
    Je zegt zelf dat alles mondelinge gebeurd.
    Dat hij bijde gevraagde interventies het huis verlaat terwijl je er zelf fysiek aanwezig bent .....tot 3 keer toe zelf:
    - bij afwerking van de werken
    - bij de 1e interventie voor retouches
    - bij de 2e interventie voor retouches

Ik denk persoonlijk niet dat je hier iemand zal vinden die je zal tegen spreken dat wat op de foto's te zien is....geen goed werk is.
    Anderzijds weiger ik ook maar enige vorm van kritiek die persoon te geven zolang hij hier zelf ook niet zijn versie van het verhaal kan/mag geven.
    Als je je gelijk wil hebben en het is na 10 maanden dit....zal je hem moeten aangetekend aanschrijven en z....
    Succes

Binnen schilderwerken met een watergedragende verf.
    Een watergedragende lakverf moet door zijn samenstelling dikker geschilderd worden tegenover een solvent lakverf.
    Doorgaans werkt een schilder met een laagdikte van 100 µmm welke na volledige droging krimpt naar 40µmm.
    Dus na het aanbrengen en verdelen van een watergedragende lak is er kans op een druiper, dit fenomeen is ook gekend bij alle verfmerken.
    De klassiek gevormde schilder heeft er soms moeite mee qua toepassing en het is mij ook al overkomen dat er een druppel te zien was in een binnenhoek bij lakwerk.

Opnieuw veel foto's in close up.
    Als men geen structuur wilt moet men overgaan naar spuitwerk.
    Schuursporen zouden kunnen/moeten vermeden worden.
    Het is spijtig dat het stopcontact beklad is, een beetje moeite en de ieder soorten schakelaars afdekken met een afplakband, is een teken van professioneel gedrag.
    Foto 132018: is in de rolbeweging gebeurd maar op de juiste afstand (± 2m of drie stappen) niet opmerkbaar.
    Sommige foto's (het doorzien van de groene MDF) kan beter maar ...
    Foto 123036 is zeker close up, men kan het nog verbeteren. De vraag van mij is, wat is de ondergrond in deze mini hoek?

Wat zijn de afgesproken werken en graad van afwerking tussen de klant en de schilder?
    Want men gooit hier wel met grote woorden zoals imperfectie voor en over het handwerk van een iemand die zeker zijn best heeft gedaan en moeite doet om te voldoen aan de zware eisen van zijn klant.
    Weet dat de voorbereiding, afwerken van een plafond duurder is dan wanden.
    Als men kijkt naar de kostprijs per liter van een degelijke, huidvet en kras resistente verf en dan alle andere voorbereiding dan heeft deze man niet duur gewerkt per m².
    De vraagprijs van 230 euro voor het voorbereiden, schuren, primeren en lakken van een binnendeur op beide zijden is een schappelijke prijs.
    De verfdruppel kan vrij onzichtbaar weg gesneden worden.

Laatst bewerkt:
    Dus kom je op een forum vragen naar onze opinie over schilderwerken die na 3 interventies voor retouches niet naar wens gedaan zijn in 10 maanden tijd.
    Dat hij bijde gevraagde interventies het huis verlaat terwijl je er zelf fysiek aanwezig bent .....tot 3 keer toe zelf:

Ik denk persoonlijk niet dat je hier iemand zal vinden die je zal tegen spreken dat wat op de foto's te zien is....geen goed werk is.
    Anderzijds weiger ik ook maar enige vorm van kritiek die persoon te geven zolang hij hier zelf ook niet zijn versie van het verhaal kan/mag geven.
    Als je je gelijk wil hebben en het is na 10 maanden dit....zal je hem moeten aangetekend aanschrijven en z....
    Succes
    Bedankt voor de mededeling. Ik begrijp niet wat het ertoe doet of de schilder betaald is als eigenlijk mijn vraag is of de imperfecties die ik opmerk aanvaardbaar zijn, maar ik heb hem 2x € 1000,-- betaald. Eerst een voorschot en tijdens de werken een tussentijds bedrag omdat het voor hem zo beter uitkwam, geen van beiden waren contractueel vastgelegd. Ik schreef bij mijn weten dat er zowel mondeling als schriftelijk meldingen gedaan werden. Aanwezig zijn zal ik even toelichten, ik werk op het gelijkvloers en schilder was bezig op 1ste en 2de verdiep. Hij verlaat het pand via de inkom/nooddeur van het appartement zonder mij te passeren. Een nooddeur kan niet op slot gedaan worden, anders is het geen nooddeur meer ... ik had dit anders graag gedaan zodanig dat hij langs mij moest passeren. Ik vroeg ook helemaal niet om kritiek te geven, ik vroeg enkel een mening om na te gaan of ik te hoge verwachtingen heb, ik durfde mijzelf in vraag stellen. Met gelijk gaan de schilderwerken niet beter worden, ik probeerde enkel meningen te ontvangen om een duidelijk beeld te scheppen om dit probleem verder aan te pakken. Helaas ben ik verkeerd overgekomen.

Ik zou zelfs deze kleine dingen niet opmerken. Is dit niet een beetje foutjes zoeken?

Een watergedragende lakverf moet door zijn samenstelling dikker geschilderd worden tegenover een solvent lakverf.
    Doorgaans werkt een schilder met een laagdikte van 100 µmm welke na volledige droging krimpt naar 40µmm.
    Dus na het aanbrengen en verdelen van een watergedragende lak is er kans op een druiper, dit fenomeen is ook gekend bij alle verfmerken.
    De klassiek gevormde schilder heeft er soms moeite mee qua toepassing en het is mij ook al overkomen dat er een druppel te zien was in een binnenhoek bij lakwerk.

Het is spijtig dat het stopcontact beklad is, een beetje moeite en de ieder soorten schakelaars afdekken met een afplakband, is een teken van professioneel gedrag.
    Foto 132018: is in de rolbeweging gebeurd maar op de juiste afstand (± 2m of drie stappen) niet opmerkbaar.
    Foto 123036 is zeker close up, men kan het nog verbeteren. De vraag van mij is, wat is de ondergrond in deze mini hoek?

Wat zijn de afgesproken werken en graad van afwerking tussen de klant en de schilder?
    Want men gooit hier wel met grote woorden zoals imperfectie voor en over het handwerk van een iemand die zeker zijn best heeft gedaan en moeite doet om te voldoen aan de zware eisen van zijn klant.
    Als men kijkt naar de kostprijs per liter van een degelijke, huidvet en kras resistente verf en dan alle andere voorbereiding dan heeft deze man niet duur gewerkt per m².
    De vraagprijs van 230 euro voor het voorbereiden, schuren, primeren en lakken van een binnendeur op beide zijden is een schappelijke prijs.
    Dank je wel voor de uitgebreide toelichting. Dit helpt me.
    Inderdaad zijn de foto's in close up. De foto's zijn gisteren gemaakt met bewolkt weer en kunstlicht (ik heb geen strijklicht gebruikt), na de binnenkant van de wc-deur en de eerste meter van muur na de wc deur zakte de moed me eerlijk gezegd wat in de schoenen.
    Foto132018 is in de nachthal, inderdaad foto is close up, vandaag opnieuw beoordeeld vanop 1 meter afstand loodrecht en dan is het nog zichtbaar. Veel breder is de nachthal niet, dus ik kan er niet met een omweg omheen.
    Foto123036 is de aansluiting van de deurlijst op de deuromkasting.

Afgesproken afwerking van de wanden was: "Schilderen en bijwerken (plamuren) van de besproken muren en plafonds in trapgang"
    Afgesproken afwerking deuren: Spleetjes kitten, ontvetten, primeren, schuren en 2 afwerklagen

Ik begrijp heel zeker dat het handwerk is. Ik zit zelf al 28 jaar in de flexibele vloerbedekking en begrijp ook heel goed dat een egalisatie op een vloer belangrijker is dan de afwerking die er bovenop komt. Maken wij een foutje in de egalisatie (wat ook handwerk is), zal dit zichtbaar zijn in de afgewerkte vloer.
    Mochten de 'in onze ogen' foutjes niet zo talrijk zijn zouden we er zeker geen punt van maken, we begrijpen zeker dat er niet in een spuitcabine gewerkt is. Er zijn 3 herstelmomenten geweest, we hebben heel veel geduld gehad en daarom wilden we even onszelf in vraag stellen.

• Leuk
    Waarderingen: pkt

Inderdaad zijn de foto's in close up. De foto's zijn gisteren gemaakt met bewolkt weer en kunstlicht (ik heb geen strijklicht gebruikt), na de binnenkant van de wc-deur en de eerste meter van muur na de wc deur zakte de moed me eerlijk gezegd wat in de schoenen.
    Foto132018 is in de nachthal, inderdaad foto is close up, vandaag opnieuw beoordeeld vanop 1 meter afstand loodrecht en dan is het nog zichtbaar. Veel breder is de nachthal niet, dus ik kan er niet met een omweg omheen.

Afgesproken afwerking van de wanden was: "Schilderen en bijwerken (plamuren) van de besproken muren en plafonds in trapgang"
    Afgesproken afwerking deuren: Spleetjes kitten, ontvetten, primeren, schuren en 2 afwerklagen

Ik begrijp heel zeker dat het handwerk is. Ik zit zelf al 28 jaar in de flexibele vloerbedekking en begrijp ook heel goed dat een egalisatie op een vloer belangrijker is dan de afwerking die er bovenop komt. Maken wij een foutje in de egalisatie (wat ook handwerk is), zal dit zichtbaar zijn in de afgewerkte vloer.
    Mochten de 'in onze ogen' foutjes niet zo talrijk zijn zouden we er zeker geen punt van maken, we begrijpen zeker dat er niet in een spuitcabine gewerkt is. Er zijn 3 herstelmomenten geweest, we hebben heel veel geduld gehad en daarom wilden we even onszelf in vraag stellen.
    Het is zeker uw recht om u vragen te stellen, en zeker de druipers had ik persoonlijk ook liever niet gezien.
    Doch over de verdere afwerkingsgraad kan ik mij niet uitspreken omdat ik niet genoeg kennis bezit over deze materie.
    De ene persoon is ook 'strenger ' dan de andere
    Als u zelf werkzaam bent in de vloerbekleding dan kent u wellicht ook buildwise. Zij hebben een TV over schilderwerken die u (als aannemer gratis, als particulier betalend) kan raadplegen

Het is zeker uw recht om u vragen te stellen, en zeker de druipers had ik persoonlijk ook liever niet gezien.
    Doch over de verdere afwerkingsgraad kan ik mij niet uitspreken omdat ik niet genoeg kennis bezit over deze materie.
    De ene persoon is ook 'strenger ' dan de andere
    Als u zelf werkzaam bent in de vloerbekleding dan kent u wellicht ook buildwise. Zij hebben een TV over schilderwerken die u (als aannemer gratis, als particulier betalend) kan raadplegen
    Dank je wel. TV gisteravond geraadpleegd en daarmee ook vandaag opnieuw beoordeeld op 1 meter afstand en loodrecht.
    Normaal gezien had de schilder vandaag ook ter plaatse gekomen om een nieuwe rondgang te doen en foto's te maken om een dossier bij Buildwise in te dienen om een onafhankelijke mening over uitvoering te verkrijgen, maar kwam niet opdagen want wilde last minute een weekendje naar zee (ondanks de afspraak al op 9 april was vastgelegd).
    Mochten de druipers, groene schijn van de onderliggende MDF en schuursporen er niet zijn zou een groot deel (zeker niet alles) voor ons aanvaardbaar geweest zijn.

Uw stopcontact is nog steeds nieuw trouwens, een beetje witte verf op het kader veranderd niets aan de werking.
    Je weet dat je deze moet afwerken met een kader? Indien ja, zie je dit niet meer.
    Dat er wat verf gemorst is op de aardingspen, tsja.
    Heb hier zo mijn gedacht over maar zal deze maar niet uitspreken :)

Uw stopcontact is nog steeds nieuw trouwens, een beetje witte verf op het kader veranderd niets aan de werking.
    Je weet dat je deze moet afwerken met een kader? Indien ja, zie je dit niet meer.
    Dat er wat verf gemorst is op de aardingspen, tsja.
    Heb hier zo mijn gedacht over maar zal deze maar niet uitspreken :)
    Bedankt dat je de tijd genomen hebt om feedback te geven.
    Fijn dat je je bericht publiekelijk gedeeltelijk aangepast hebt ... je sprak je duidelijk uit :cool:
    De witte spots zijn gelukkig ook nog wit nadat de schilder ze met RAL9010 geverfd heeft en de vloer, klinken, sloten, noodverlichting en het bakje van het alarm hebben ook maar ineens wat extra waardering gekregen :)

Het deurkader is waarschijnlijk gemaakt uit een multiplex en de deurlijst is op enkele mm van de rand met brads geplaatst.
    Dat geeft als ongemak dat er gaatjes zijn in die verschillende lagen fineer van de multiplex waar de lakverf tussen loopt.
    Dit ongemak kan vermeden/verholpen worden door in de voorbereiding daar een dun laagje kit te spuiten of met een penseel en kwastplamuur te schilderen.
    Nu kan de schilder, deze opnieuw lichtjes op schuren, een dun acryl kitlaag plaatsen en vlak afstrijken en met een konijnenpootje van 5cm opnieuw schilderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
    Het deurkader is waarschijnlijk gemaakt uit een multiplex en de deurlijst is op enkele mm van de rand met brads geplaatst.
    Dat geeft als ongemak dat er gaatjes zijn in die verschillende lagen fineer van de multiplex waar de lakverf tussen loopt.
    Dit ongemak kan vermeden/verholpen worden door in de voorbereiding daar een dun laagje kit te spuiten of met een penseel en kwastplamuur te schilderen.
    Nu kan de schilder, deze opnieuw lichtjes op schuren, een dun acryl kitlaag plaatsen en vlak afstrijken en met een konijnenpootje van 5cm opnieuw schilderen.
    Dank je wel voor de feedback en de mogelijke oplossing.

Succes
    Bedankt voor de mededeling. Ik begrijp niet wat het ertoe doet of de schilder betaald is als eigenlijk mijn vraag is of de imperfecties die ik opmerk aanvaardbaar zijn, maar ik heb hem 2x € 1000,-- betaald. Eerst een voorschot en tijdens de werken een tussentijds bedrag omdat het voor hem zo beter uitkwam, geen van beiden waren contractueel vastgelegd. Ik schreef bij mijn weten dat er zowel mondeling als schriftelijk meldingen gedaan werden. Aanwezig zijn zal ik even toelichten, ik werk op het gelijkvloers en schilder was bezig op 1ste en 2de verdiep. Hij verlaat het pand via de inkom/nooddeur van het appartement zonder mij te passeren. Een nooddeur kan niet op slot gedaan worden, anders is het geen nooddeur meer ... ik had dit anders graag gedaan zodanig dat hij langs mij moest passeren. Ik vroeg ook helemaal niet om kritiek te geven, ik vroeg enkel een mening om na te gaan of ik te hoge verwachtingen heb, ik durfde mijzelf in vraag stellen. Met gelijk gaan de schilderwerken niet beter worden, ik probeerde enkel meningen te ontvangen om een duidelijk beeld te scheppen om dit probleem verder aan te pakken. Helaas ben ik verkeerd overgekomen.
    De reden waarom ik zo reageer en ondertussen ook mijn excuses voor de botte manier waarop het over kwam:

- veel "nieuwe" posters komen hier met een verhaal waar de aannemer zijn fouten in het groot en close-ups getoond worden zonder achtergrond informatie. Na vele postings en vragen, komen dan dingen boven waaruit blijkt dat er een lak aan communicatie was en beide partijen eigenlijk schuld troffen om in die situatie te belanden (onoplosbaar ).
    - ik ben na 40 jaar schilder te zijn nu werfleider van schilderwerken. Deze klachten krijg ik wekelijks te horen/zien en nuanceer ik doordat ik dan ook verder ga vragen aan de schilder dan ..."heb je dat niet gezien" of "ben je zo'n prutser" (wat u niet zegt).....Maar na 2 interventies raakt mijn geduld ook op en zal hij de werken doen onder mijn toezicht en de werf niet verlaten voordat ik alles goedgekeurd heb.
    - waar ik het dan ook niet begrijp in dit hele verhaal en wat me dan weer bijna overtuigd van mijn veronderstelling is....
    Dat je schilder ook wee dat zijn werk niet ok is want met wat u hem betaalt heeft voor zijn werk en dit na 10 maand......reageert hij met een weekendje naar zee met het gezin.....

Wat Regis beschreef klopt helemaal. Weinig oud-geschoolde schilders zijn het gewoon om met watergedragen lakverven te schilderen. De hoeveelheid verf nodig om te schilderen is immens meer dan met synthetische. Wat dan gebeurd is wat je op de foto's ziet: te weinig verf waardoor je geen dekking hebt na 3 lagen, de veel verf waardoor je druipers hebt. Die druppels in de hoeken komt bij iedereen voor en is niet mooi ok maar ook niet onvermijdelijk.

Moet je je eigen in vraag stellen met wat je hier toont en na meer feedback en na 3 retouche rondes? neen
    Mag/kan je beoordelen vanop korte afstand? neen maar zoals je zegt in een gang kan je moeilijk 2 m achteruit gaan en je ogen sluiten als de voordeur open gaat omdat je dan scherend licht hebt. Net ook met een WC.....
    Dit zijn ruimtes in een huis die elke schilder weet als moeilijk.

Hopelijk heb je iets aan wat ik nu schreef ivm mijn vorige posting

Laatst bewerkt:

Succes
    De reden waarom ik zo reageer en ondertussen ook mijn excuses voor de botte manier waarop het over kwam:

- veel "nieuwe" posters komen hier met een verhaal waar de aannemer zijn fouten in het groot en close-ups getoond worden zonder achtergrond informatie. Na vele postings en vragen, komen dan dingen boven waaruit blijkt dat er een lak aan communicatie was en beide partijen eigenlijk schuld troffen om in die situatie te belanden (onoplosbaar ).
    - ik ben na 40 jaar schilder te zijn nu werfleider van schilderwerken. Deze klachten krijg ik wekelijks te horen/zien en nuanceer ik doordat ik dan ook verder ga vragen aan de schilder dan ..."heb je dat niet gezien" of "ben je zo'n prutser" (wat u niet zegt).....Maar na 2 interventies raakt mijn geduld ook op en zal hij de werken doen onder mijn toezicht en de werf niet verlaten voordat ik alles goedgekeurd heb.
    - waar ik het dan ook niet begrijp in dit hele verhaal en wat me dan weer bijna overtuigd van mijn veronderstelling is....
    Dat je schilder ook wee dat zijn werk niet ok is want met wat u hem betaalt heeft voor zijn werk en dit na 10 maand......reageert hij met een weekendje naar zee met het gezin.....

Wat Regis beschreef klopt helemaal. Weinig oud-geschoolde schilders zijn het gewoon om met watergedragen lakverven te schilderen. De hoeveelheid verf nodig om te schilderen is immens meer dan met synthetische. Wat dan gebeurd is wat je op de foto's ziet: te weinig verf waardoor je geen dekking hebt na 3 lagen, de veel verf waardoor je druipers hebt. Die druppels in de hoeken komt bij iedereen voor en is niet mooi ok maar ook niet onvermijdelijk.

Moet je je eigen in vraag stellen met wat je hier toont en na meer feedback en na 3 retouche rondes? neen
    Mag/kan je beoordelen vanop korte afstand? neen maar zoals je zegt in een gang kan je moeilijk 2 m achteruit gaan en je ogen sluiten als de voordeur open gaat omdat je dan scherend licht hebt. Net ook met een WC.....
    Dit zijn ruimtes in een huis die elke schilder weet als moeilijk.

Hopelijk heb je iets aan wat ik nu schreef ivm mijn vorige posting
    @deco1966 en @Regis07 heel erg dank voor de tijd en moeite die jullie genomen hebben om feedback te geven. Dit maakt me wat wijzer en maakt dat ik sommige zaken anders kan beoordelen. Dank hiervoor.

Wat ik dan niet versta is dat TS toch zelf het een en ander weet over hoe het allemaal correct moet. Cfr uit haar (?) antwoord in een bovengehaald topic over verf het volgende:
    Hervernissen raden wij steeds aan met 2 comp. vernissen en dan kan je naar extra mat of invisible gaan. En om helemaal veilig te werken als je de vorige vernis vqn Santana niet meer kent ... ontvetten, schrobben, nadweilen, ontvetten en nadweilen ... laatste 2 stappen herhalen tot opneemwater quasi zuiver blijft. Dan fijne krasjes trekken in d

Ik ben in de war. Wie is "we" in "raden wij steeds aan"? En uw antwoord daar lijkt me niet dat van iemand die niks kent van verven en in dit topic feedback over schilderresultaten komt vragen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan