Beste,
Wij beginnen binnenkort aan een totaalrenovatie en uitbreiding van een halfopen woning en willen de aannemers voor technieken vastleggen. Wij zullen energetisch verbouwen met grondige isolatie, nieuwe ramen, dak, ... Wij voorzien +/- 140 m2 vloerverwarming voor gelijkvloers en sommige ruimtes op 1ste verdieping, in een tweetal kamers en hal op de eerste verdieping in bestaande huis kunnen we niet met vloerverwarming werken. Om dit ter verwarmen en voor sanitair warm water zullen we met een lucht-water warmtepomp en 300l boiler (gezin van 4) werken. Wij hebben hiervoor 3 offertes ontvangen:
Aangezien ik hier zelf niet veel van ken, zit ik met de volgende 2 vragen:
Alvast bedankt!
Wij beginnen binnenkort aan een totaalrenovatie en uitbreiding van een halfopen woning en willen de aannemers voor technieken vastleggen. Wij zullen energetisch verbouwen met grondige isolatie, nieuwe ramen, dak, ... Wij voorzien +/- 140 m2 vloerverwarming voor gelijkvloers en sommige ruimtes op 1ste verdieping, in een tweetal kamers en hal op de eerste verdieping in bestaande huis kunnen we niet met vloerverwarming werken. Om dit ter verwarmen en voor sanitair warm water zullen we met een lucht-water warmtepomp en 300l boiler (gezin van 4) werken. Wij hebben hiervoor 3 offertes ontvangen:
- VIESSMANN VITOCAL 100S met VITOCELL100W 300l boiler en radson ventiloconvectoren
- Vaillant AroThermPlus VWL 105/6A 380V met Vaillant VIH RW 300/3 boiler en radson ventiloconvectoren
- Thermastage TC11X-300a/TOC11RIX met 300liter boiler en Fujitsu Inverter 4-kamers R32 AOYG 30 KBTA4 buitenunit en ASYG 07 KMCF binnenunits (ipv ventiloconvectoren)
Aangezien ik hier zelf niet veel van ken, zit ik met de volgende 2 vragen:
- Hoe vergelijk ik best de oplossing om ventiloconvectoren of een lucht-lucht warmptepomp/airco te gebruiken voor de ruimtes waar vloerverwarming niet mogelijk is? Wat lijkt het meest geschikt of welke zaken moet ik best nog verduidelijken om deze keuze te maken?
- Als ik de specificaties van de lucht-water warmtepompen vergelijk, lijkt de Vaillant de meest performante optie qua COP waardes. Hoe vergelijken jullie deze 3 opties?
Alvast bedankt!