• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Advies kleine badkamer op verdiep

Twist

Lid
Lid geworden
21 nov 2010
Waarderingsscore
6
Punten
18
We maken op het 1ste verdiep een extra badkamer(tje). Aangezien ik het meeste zelf wil doen zoek ik wat advies (vooral over de douche).
- Douchebak: Aangezien de afvoer bovengronds gaat zit een inloopdouche er niet in. Hij moet ook niet helemaal vlak zijn, opstaande randen mogen gerust. Voor welk materiaal ga ik best? (acryl, smc, polybeton, ...) Werk ik best met poten of mets ik een sokkeltje?
- Vloer: Er komt klik-pvc, laat ik deze lopen tot tegen de douchebak, of laat ik deze eronder doorlopen?
- Wanden: Nu is het een gepleisterde ruimte waarvan de douche in een hoek komt. Aangezien ik niet horizontaal ga inslijpen komen de leidingen tegen deze muur en komt er een regelwerk voor. Hiertegen had ik het idee om (12mm?) osb-platen te hangen en vervolgens een watervast douchepaneel.

Laatst bewerkt:
Douchecabine geen optie ?.
Alles in een.

Vloer laat je meestal tot tegen de douchebak komen,

Douchecabine geen optie ?.
Alles in een.

Vloer laat je meestal tot tegen de douchebak komen,
Jip, zeker al aan gedacht, maar wil het net wat stabieler met minder kieren enzo.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan