• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Achterwand keukenkasten

Bieke600

Nieuw Lid
Lid geworden
23 jan 2021
Berichten
34
Waarderingsscore
2
Punten
8
Hallo allemaal,
Wij zijn al een keer gaan informeren bij keukenwinkels, voor een nieuwbouw.
We zijn al langsgeweest bij Ixina en Keukens De Abdij. Deze laatste sprak over de achterwand van de keukenkasten. Je kan kiezen tussen 3mm en 8mm. Hier zit natuurlijk ook prijsverschil in. Wat is het voordeel aan 8mm? De keukenkasten die onze voorkeur droegen waren er met een achterwand van 3mm. Wilt dit dan zeggen dat de 3mm absoluut niet stevig is?
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Zo groot kan het verschil tussen een plaat van 8 mm en ene van 3 mm toch niet zijn.
max 10 €/m2 verschil en dan nog een paar € omdat de nagels (nietjes) 5 mm langer moeten zijn (als ze er dan tenminste evenveel in slaan)
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Een dikkere achterplaat kan meer stevigheid bieden. Maar voor keukenbolkkenb biedt het niet veel meerwaarde.
Ikea heeft bv gewoon een unalitplaatje met wat nageltjes, en ook die keukens staan stevig genoeg.
Voor een vrijstaande enkele kast heeft het veel meer effect om (een goed bevestigde) achterplaat te hebben.

Mijn ervaring : lokale keukenbouwer. Zat ver onder de DSM, de keukenbouwer, Dovy etc prijs en iets boven de duurste versie van Ikea.
Maar wel alles op maat ipv met passtukjes en bovendien een enorm gamma aan mogelijkheden. Ook de kwaliteit van de materialen was goed.
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Stevigheid kasten zou ik me ook niet echt zorgen in maken, maar als je natuurlijk iets in de kast schuift tot tegen die achterkant ga je wel een ander gevoel hebben. 3mm is letterlijk niks.

Nu, zoals Mario zegt: ga ook eens bij een lokale keukenbouwer horen. Die hebben misschien geen toonzaal met 7 keukens erin, maar als je om foto's gaat vragen van hun werk en misschien 1 of 2 referentie adressen gaat dat ook wel goedkomen.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan