• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Achtergevel (zuid)

sparkling

Lid
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
253
Waarderingsscore
2
Punten
18
Beste,

Ik wil de achtergevel afwerken. Deze bestaat uit 70% glas. Het probleem is dat er een inham is de achtergevel zit met 1 stuk muur zonder spouw. Als op die muur isolatie en crepi of dergelijke wordt aangebracht gaat het profiel van het achterliggende raam compleet gaat wegvallen.

Hoe lost men dat zoiets op?

Mvg
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Of heel dun isoleren aan de zijkanten... Niet ideaal natuurlijk.
Of deels wegslijpen dagkanten van die muur...
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Heb je misschien een foto of schets? Het is me niet duidelijk.
 

sparkling

Lid
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
253
Waarderingsscore
2
Punten
18
Heb je misschien een foto of schets? Het is me niet duidelijk.
Ik zat te denken aan geen crepi meer maar Trespa in de plaats.

-Pir platen tegen muur van 2cm.
-Houtwerk tegen van 2cm dik.
-Daar tegen de zwarte Trespa van 6mm.

Op deze manier kom ik uit op 4,6cm dikte en de zwarte Trespa gaat de zwarte aluminium-profielen van mijn ramen beter laten uitkomen. Het gaat 1 groter geheel worden denk ik.
Een visie hierop van iemand is altijd welkom. Mvg
 

Bijlagen

  • 1-min.png
    1-min.png
    619,6 KB · Weergaven: 20

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Ik vind trespa persoonlijk maar niks voor gevels... Rockpanel lijkt mij meer aangewezen dan.
Als je dan toch nog zou isoleren al is het 3 tot 4 cm kunnen daar dan geen steenstrips tegen? Ben persoonlijk ook anti-crepi ?
 

KarelAerts

Nieuw Lid
Lid geworden
12 mei 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Punten
8
Ik heb ook een gevel en paar betonbalken die verder naar voor komen. Dus hier is ook slechts beperkte opbouwhoogte. Ik dacht ook eerst aan combi EPS en CREPI maar omdat het zou een klein stuk is is dat veel te duur. Maar welke materialen kan je tegen elkaar monteren zonder luchtspouw. Is enkel een 19cm dik binnen blad. Normaal heb ik 14cm ruimte behalve waar die betonbalk zit. 275258213_4950426965044755_5417336546776982872_n.jpg
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan